Míg korábban még felmerült, hogy magyarországi helyszíne is lehetne a Volkswagen-csoport új gyárának, most, amikor a konkrét tárgyalások elindítását bejelentették, már nem vagyunk a térképen.
A magyar helyszín kimaradása azért nem meglepő, mert ahogy a cseh sajtó is írja, a főleg Skodákat gyártó új üzem a munkaerőhiány miatt nem épülhet meg Csehországban. A felvehető munkások hiánya az egyik legfontosabb gátja a helyi fejlesztésnek, és ebből a szempontból már Magyarország sem tud sokat nyújtani.
A hírek szerint Törökország, Bulgária és Szerbia lehet a befutó, bár sokáig a románok is reménykedtek abban, hogy a végső tárgyalólistára kerülhetnek. A gyárért sokféle adókedvezménnyel versenyeznek az országok, de a németek a logisztikai lehetőségeket és a bürokrácia állapotát is erősen nézik. Szófiában állítólag már a helyi német iskolát is meglátogatták.
Az új üzemben évente 350 ezer Skoda készülne, és főleg a cseh Kvasiny-ban lévő gyárat tehermentesítené, mert az már alig bírja kielégíteni a megrendeléseket. Annyira nincs gyártókapacitás, hogy például emiatt nem lehet napirenden a Skoda Fabia új kombi verziójának piacra dobása, és ezért kénytelenek a Kodiaq GT-t kizárólag Kínában forgalmazni.
Vállalat
Fontos