Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2019. február 15. 15:01 Tech

Egyetlen, állami beruházás miatt került fel Magyarország is az önvezető autók nemzetközi ranglistájára

A KPMG nemzetközi tanácsadó cég minden évben elkészíti azon országok listáját, amelyek a legtöbbet tesznek az önvezető autók fejlesztéséért. A 25 országot felsoroló listán Magyarország egyből a 21. helyet szerezte meg, méghozzá éppen Palkovics László innovációs miniszter gyakran kritizált zalai tesztpályája miatt.

A KPMG több szempont alapján készíti el a nemzetközi rangsort, de ezen belül négy fontos pillér van. Ilyen például az, hogy az adott kormánynak milyen a viszonya az új technológiákhoz, vagyis a politika mennyire megengedő a vezető nélküli autók közúti forgalomban való engedélyezésében. Milyen technológiai innovációt támogat, egyáltalán milyen az adott ország infrastruktúrája, alkalmas-e az önvezető autók fogadására, illetve tesztelésére. Emellett azt is vizsgálták a felmérésben, hogy az egyes országokban mit gondolnak az emberek, milyen az önvezető gépjárművek iránti társadalmi elfogadottság.

Magyarország lényegében egy állami gigaberuházás miatt került fel idén elsőként a listára. Állami támogatás mellett indult el tavaly a Zala Zone építése, ami a régió legnagyobb tesztpályája lesz. Összesen 45 milliárd forintból épül fel, Szlovéniával és Ausztriával együttműködve. Az más kérdés, hogy ezt a munkát is kormányközeli cégek végzik, és hogy a projektet szakmai körökben nem ritkán nevezik teljesen értelmetlennek, mivel az autógyártók általában maguk is rendelkeznek ilyen tesztpályákkal.*A projekt vezetője szerint ugyan “sorban állnak” az érdeklődők, “többségében osztrák és német cégek”, akik majd használnák a tesztpályát, de ezeket nem nevezhetik meg. A beruházást várhatóan jövő év elején adják át.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkItt az első jele, hogy az önvezető járműveket is a régi piaci szereplők fogják gyártani, nem az újakAz Uber bedobta a törölközőt, leállt az önvezető kamionok fejlesztésével.

Zsótér Márton, a KPMG közlekedéssel foglalkozó szakembere azt mondta, hogy Magyarország az egyik olyan ország, amely a legmagasabb pontszámot kapta az önvezető autókkal kapcsolatos kutatás-fejlesztésre, bár gyengébb pontszámokat kapott az igazságszolgáltatási rendszer minőségére és az innovációs intézkedésekre vonatkozóan.

A magyar kormány egyelőre nem lazított a jogszabályokon, legalábbis ami az önvezető autók közúti forgalmára vonatkozik. A KPMG szerint Magyarországon az egyre súlyosbodó munkaerőhiányra jelenthet részbeni megoldást az önvezető technikák elterjedése a logisztikában, a tömegközlekedésben és a feldolgozóiparban.

A nemzetközi listát egyébként Hollandia vezeti, ezt követi Szingapúr és Norvégia. A rangsorban előkelő helyen vannak az olyan államok, amelyeknek a hatóságai engedélyezték az önvezető autók közúti forgalomban történő közlekedését. Ilyen például Nagy-Britannia, Ausztrália, Franciaország, vagy az egyesült államokbeli Kalifornia.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMinden önvezető lesz, aminek kereke van, még a motor is?Ha megy a porszívóval, a fűnyíróval, az autóval és a kamionnal, a motorral is meg kell próbálni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech kpmg Magyarország önvezető autó tesztpálya Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.

Bucsky Péter
2024. március 28. 12:41 Támogatói tartalom, Tech

Hidrogén-rásegítéses elektromos autóbuszokkal hatékonyabban zöldíthető a hazai buszállomány

Még keresik az ideális alternatív megoldást a buszüzemeltetők, de a Mercedes-Benz hidrogénes megoldása költséghatékony működésével áttörést hozhat a fenntartható közösségi közlekedésben.

Pintér Róbert
2024. március 15. 04:36 Tech, Világ

Már most is nyomasztó a totális megfigyelőrendszer Kínában, de lesz ez még rosszabb

Az új technológiák lehetővé teszik egy digitális szörnyállam létrejöttét, Kína egyre inkább annak intő példája, hogyan ne akarjunk társadalmat építeni.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. május 1. 04:34 Élet, Vállalat

Hogyan lehet olcsóbb az Afrikából ideszállított eper, mint a magyar?

Az semmi, hogy a görög-spanyol-egyiptomi szamóca olcsóbb, mint a magyar, de lassan a német-holland-belga is az lesz, ha nem fejlesztjük sürgősen az ágazatot.

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.