Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. szeptember 21. 11:37 Pénz, Vállalat

Hamarabb távozhat posztjáról Michael O’Leary, a Ryanair botrányos vezérigazgatója

Már nem akar újabb öt évet aláírni a Ryanair ír fapados légitársaság vezérigazgatója, Michael O’Leary. A német Bild napilap cikke szerint a vezérigazgató arra hivatkozott, hogy a felesége nem örülne még egy ötéves ciklusnak. O’Leary nem azonnal lép le a cégtől, jelenleg két- vagy hároméves szerződés megkötéséről tárgyal a légitársasággal, és a mostani szerződése is csak jövő szeptemberben jár le.

Az 57 éves menedzser 1994 óta vezeti a Ryanairt, és tette Európa legnagyobb fapados légitársaságává. A részvényesek elégedettek a munkájával, hogy a legutóbbi közgyűlésen is 98,5 százalékos aránnyal támogatták a vezérigazgatót.

A Ryanair-vezér távozásának a belengetése ugyanakkor marketingtrükknek is kiváló. Bár a részvényesek imádják Michael O’Leary-t, az utasok és a légitársaság dolgozói már kevésbé. A cég elképesztő profitot termel, de sok esetben ennek az árát az utasok és a munkatársak fizetik meg.

Eközben a Michael O’Leary szókimondó és sértő stílusa sem nyerte el a nagyérdemű tetszését. A brit Telegraph itt gyűjtötte össze a legdurvább beszólásait. Ezek közül néhány:

  • Senki sem akar egy kövér *** mellett ülni. Tényleg meglepődtünk, hogy mennyi, de mennyi olyan ügyfelünk van, aki nem csak megadóztatni szeretné a dagikat, hanem meg is kínozná őket.”
  •  „Howard Miller és Michael Cawley ügyvezető igazgató-helyettesekkel érkeztem. Ők most éppen a férfivécében szexelnek, ennyire felizgultak a mai eredményeinken.”
  •  „Amikor csak lehet, bosszantani akarjuk őket. A legjobb, amit tehet az ember egy környezetvédővel, hogy agyonlövi.”
  •  „Ha a fedélzeten alacsony az italfogyasztás, akkor a pilótáknak nincs más feladata, mint hogy generáljanak egy kis turbulenciát. Ez felturbózza az italfogyasztást.”

Ezek után nem csoda, hogy a Michael O’Leary visszavonulásáról szóló hír valamilyen szinten megnyugtathatja a kedélyeket, legalábbis, ami a munkatársakat illeti.

A Ryanair dolgozói már hónapok óta folyamatosan sztrájkolnak. Jobb munkafeltételeket, és saját szakszervezetet követelnek maguknak. A legújabb munkabeszüntetést szeptember 28-ra hirdették meg Spanyolországban, Portugáliában, Olaszországban, Belgiumban és Hollandiában.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKim Dzsong O'Leary-nek csúfolják a pilóták a Ryanair garasoskodó főnökétA Ryanair dolgozói már lázadoznak a rossz körülmények miatt, kérdés, hogy az utasok mikor ábrándulnak ki az egyre kiszámíthatatlanabbul viselkedő társaságból.

Az utasok jogaival sem törődik sokat a Ryanair, vele szemben a legnehezebb érvényesíteni a fogyasztói panaszokat. Több országban – köztük Magyarországon is – vizsgálat indult a légitársaság ellen poggyászkezelés és a fogyasztóvédelmi jogok be nem tartása miatt.

A légitársaság közgyűlésének két olyan mozzanata volt, ami mégis azt bizonyítja, hogy marketingtrükk lehet a vezér távozásáról szóló hír. A részvényesek egyértelmű elégedetlenségüket fejezték ki az igazgatótanács elnökével, David Bondermannal szemben. A közgyűlés csupán 70,5 százaléka volt elégedett a munkájával, pedig 22 éve van pozícióban és a légitársaság nagyrészvényesei közé tartozik.

Még rosszabbul járt Kyran McLaughlin igazgatósági tag, aki csak 66,8 százalékot kapott, ő 17 éve tagja a testületnek. Mindketten arról híresek, hogy nem támogatták a dolgozók azon igényét, hogy szakszervezet alapíthassanak. Bár a Ryanair-vezér sem örül a szakszervezet megalakulásának, egyértelmű, hogy a közgyűlés nem Michael O’Leary-t, hanem két másik vezetőt büntette emiatt.

A német Tagesschau eközben arról ír, hogy a légitársaság nemcsak a szakszervezet-alapítás kérdésében lehet megengedőbb, hanem a munkakörülmények javításában is. Állandó szerződést, és a továbbképzési és egyéb oktatási költségek részbeni átvállalását ígérte a cég.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Ryanair nyegle vezére olyat tett, amit csak ritkán: bocsánatot kértMichael O’Leary már-már könyörög és fűt-fát ígér a pilótáinak, hogy maradjanak.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Pénz Vállalat fapados légitársaságok Michael O’Leary Ryanair Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Torontáli Zoltán
2025. április 8. 16:02 Pénz

Most látszik, miért kényszeríti a befektetési alapok pénzét is állampapírba a kormány

Eladtad az állampapírodat és befektetési alapot vettél helyette? Jó eséllyel így is állampapírban landolt a pénzed egy része.

Pletser Tamás
2025. április 8. 14:36 Pénz

Az arany lehet a menekülőeszköz Trump gazdaságpolitikája elől

Az arany a turbulens politikai és gazdasági idők legjobb befektetése, mivel értékállósága miatt véd a leértékelődéssel szemben.

Jandó Zoltán
2025. április 7. 11:29 Pénz

Mészáros Lőrinc is tízmilliárdokat bukik éppen Trump vámjai miatt

Donald Trump vámjai olyan tőzsdepánikhoz vezettek világszerte, amilyet az utóbbi években a covid és az ukrajnai háború kezdetén láthattunk.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. április 9. 06:06 Élet

Szinte az egész országot letarolták a hajnali fagyok, óriási a kár a gyümölcsösökben

Csak a Nyugat-Dunántúl úszta meg, máshol a gyümölcsfák virágai nem bírták a fagyokat. Olyan gazdával is beszéltünk, akinél 60-80 százalékos a kár.

Jandó Zoltán
2025. április 8. 11:48 Adat

A KSH inflációs boszorkányhonyhájába is belátást engedhet az árrésstop

Előbb érkezett meg az árrésstop hatása, mint a szakértők várták. Vagy nagyon gyorsan gyűjtött adatokat a KSH, vagy áprilisban még nagyobb árcsökkenés jön.

Bucsky Péter
2025. április 8. 06:05 Adat, Közélet

Nem az árrés nagysága dönti el, kit kényszerít árcsökkentésre a kormány

Ha ismét le kell győzni az inflációt, akkor az sem baj, ha emiatt a fapados megoldások irányába kénytelenek mozdulni a kereskedők és a szolgáltatók.