Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2017. október 6. 16:10 Világ

A Ryanair nyegle vezére olyat tett, amit csak ritkán: bocsánatot kért

Michael O’Leary, a Ryanair legendásan szókimondó, gyakran alpári hangnemtől sem visszariadó vezérigazgatója nem mindennapi levelet küldött a cég pilótáinak. Az írás első mondatában személyesen kér bocsánatot azért, mert szeptemberben elrontották a pilóták beosztását, és emiatt 20 ezer járatot kellett törölni.

O’Leary végig szokatlanul személyes hangot üt meg, ami egyrészt nagyon nem illeszkedik a külvilág felé tett korábbi megnyilvánulásaihoz, másrészt arra is utal, hogy a Ryanairnél igen komoly problémát okoz a járattörlések miatt kialakult válsághelyzet. Üzletileg egyelőre nincs gond, mert – kissé meglepő módon – a szállított utasok száma szeptemberben a törlések ellenére is 10 százalékkal nőtt éves összehasonlításban, és a gépek töltöttsége is nagyon magas volt, még emelkedett is.

A problémákat sokkal inkább az okozza, hogy a Ryanair pilótái besokalltak, számos kifogást hangsúlyoztak a szerintük nem megfelelő munkakörülmények miatt, és szakszervezeti tömörülésekhez kezdtek csatlakozni. O’Leary levele nagyrészt arról szól, hogy a 4200 pilótát megnyugtassa, illetve meggyőzze arról, hogy a beosztási káosz nem fog megismétlődni, és ne menjenek el a cégtől.

Az elmúlt hónapokban a pilóták egyre nagyobb számban kezdtek elvándorolni a Ryanairtől, főleg a Norwegian szipkázta el a munkaerő javát, jobb feltételeket ígérve. O’Learynek azonban a kezére játszik, hogy a Norwegian pénzügyileg nincs jó formában, a Monarch légitársaság minap bekövetkezett csődje és az AirBerlin korábbi vergődése pedig azt mutatja, hogy instabillá vált a szektor.

Ezért írja a pilótáknak O’Leary kendőzetlenül, hogy “ha azon gondolkodik, hogy egy ilyen pénzügyileg bizonytalanabb, vagy a brexit által sújtott légitársasághoz szerződne, arra bíztatom, hogy maradjon a Ryanairnél a saját maga és családja jövője érdekében”. A pilótáknak emelett fizetésemelést is ígért.

A vezérigazgatónak azért is kellett most visszafognia magát, mert amikor a járattörlések után a pilóták elkezdtek panaszkodni, szokásos stílusában azt nyilatkozta, hogy nekik könnyű dolguk van, hiszen egy héten csak 18 órát dolgoznak, ráadásul legtöbbször csak beülnek a repülőbe és megnyomják az robotpilóta gombot.

O’Leary most azt írta a levelében, hogy a sajtó félremagyarázta a szavait.

Fotó: AFP/Europress

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ légitársaság Michael O’Leary Ryanair Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Stubnya Bence
2025. május 22. 15:53 Világ

A termékcsomagolások egységesítésével reagálna az EU Trump vámjaira

Az unió tagállamai közti szabályozási eltérések a termékekre kivetett 44 százalékos vámnak felelnek meg. Kettős nyomásra változtatna ezen Brüsszel.

Stubnya Bence
2025. május 21. 14:02 Adat, Világ

Nem is állnak olyan rosszul a magyar fizetések a régiós mezőnyben

A magyar nettó átlagbérek meghaladták a szlovák, cseh, román, lett, észt béreket is az árkülönbségek kiszűrését lehetővé tevő vásárlóerő-paritáson számolva.

Mészáros R. Tamás
2025. május 21. 06:05 Világ

Hatalmas bukást kockáztat azzal, ahogyan Trump a nyersanyagokat hajszolja

Grönland vagy Ukrajna erőforrásainak megszerzése ártana az amerikai olajiparnak és a zöldenergiába fektető republikánus államoknak is, miközben komoly külpolitikai költségekkel jár.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. május 22. 17:15 Élet

A korábban legmegengedőbb kerület vezetné be a hétvégén is fizetős parkolást

Nehezen lehet parkolóhelyet találni a körúton belül és a Városliget környékén is, ezért a polgármester hétvégére is fizetőssé tenné a parkolást.

Vámosi Ágoston
2025. május 22. 13:05 Tech, Vállalat

Új szakaszba lép az eladók nélküli boltok hazai elterjedése a Szegen megnyitott üzlettel

Szegeden nyitott meg az ország valószínűleg első hibrid működtetésű üzlete. A technológiát szlovák és cseh Coopokban is alkalmazzák.

Jandó Zoltán
2025. május 22. 10:11 Adat

Így gyűjtött össze 3000 milliárdot kilenc NER-üzletember néhány év alatt

Orbán Viktor egy interjúban pár hete azt mondta, hogy nem csak Mészáros Lőrinc és Tiborcz István futott be nagy karriert. Valóban voltak még legalább heten.