Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2017. október 6. 16:10 Világ

A Ryanair nyegle vezére olyat tett, amit csak ritkán: bocsánatot kért

Michael O’Leary, a Ryanair legendásan szókimondó, gyakran alpári hangnemtől sem visszariadó vezérigazgatója nem mindennapi levelet küldött a cég pilótáinak. Az írás első mondatában személyesen kér bocsánatot azért, mert szeptemberben elrontották a pilóták beosztását, és emiatt 20 ezer járatot kellett törölni.

O’Leary végig szokatlanul személyes hangot üt meg, ami egyrészt nagyon nem illeszkedik a külvilág felé tett korábbi megnyilvánulásaihoz, másrészt arra is utal, hogy a Ryanairnél igen komoly problémát okoz a járattörlések miatt kialakult válsághelyzet. Üzletileg egyelőre nincs gond, mert – kissé meglepő módon – a szállított utasok száma szeptemberben a törlések ellenére is 10 százalékkal nőtt éves összehasonlításban, és a gépek töltöttsége is nagyon magas volt, még emelkedett is.

A problémákat sokkal inkább az okozza, hogy a Ryanair pilótái besokalltak, számos kifogást hangsúlyoztak a szerintük nem megfelelő munkakörülmények miatt, és szakszervezeti tömörülésekhez kezdtek csatlakozni. O’Leary levele nagyrészt arról szól, hogy a 4200 pilótát megnyugtassa, illetve meggyőzze arról, hogy a beosztási káosz nem fog megismétlődni, és ne menjenek el a cégtől.

Az elmúlt hónapokban a pilóták egyre nagyobb számban kezdtek elvándorolni a Ryanairtől, főleg a Norwegian szipkázta el a munkaerő javát, jobb feltételeket ígérve. O’Learynek azonban a kezére játszik, hogy a Norwegian pénzügyileg nincs jó formában, a Monarch légitársaság minap bekövetkezett csődje és az AirBerlin korábbi vergődése pedig azt mutatja, hogy instabillá vált a szektor.

Ezért írja a pilótáknak O’Leary kendőzetlenül, hogy “ha azon gondolkodik, hogy egy ilyen pénzügyileg bizonytalanabb, vagy a brexit által sújtott légitársasághoz szerződne, arra bíztatom, hogy maradjon a Ryanairnél a saját maga és családja jövője érdekében”. A pilótáknak emelett fizetésemelést is ígért.

A vezérigazgatónak azért is kellett most visszafognia magát, mert amikor a járattörlések után a pilóták elkezdtek panaszkodni, szokásos stílusában azt nyilatkozta, hogy nekik könnyű dolguk van, hiszen egy héten csak 18 órát dolgoznak, ráadásul legtöbbször csak beülnek a repülőbe és megnyomják az robotpilóta gombot.

O’Leary most azt írta a levelében, hogy a sajtó félremagyarázta a szavait.

Fotó: AFP/Europress

Világ légitársaság Michael O’Leary Ryanair Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Kasnyik Márton
2018. október 19. 08:08 Világ

Baj van Kínában, tíz éve nem növekedtek ilyen lassan

Az adósság elszállt, fenyeget a kereskedelmi háború, nincs hova növekedni.

Rigó Anita
2018. október 18. 12:19 Világ

Évtizedeken belül több tucat világörökségi helyszínt önthet el az emelkedő tenger

Köztük például Velencét, Pisát és Dubrovnikot is.

Rigó Anita
2018. október 17. 14:49 Világ

Ragaszkodik az alapjövedelemhez és a nyugdíjkorhatár csökkentéséhez az olasz kormány

Az Európai Bizottság és az eurózóna nem örül ennek annyira.

Fontos

Váczi István Jandó Zoltán
2018. október 19. 07:01 Állam

Tarlós megfúrta, nem lesz gigantikus teniszstadion a Margitszigeten

Úgy nézett ki, hogy a kormány mindenáron megépíti a 26 méter magas arénát, de Fürjes Balázs államtitkár közölte, hogy a főpolgármesternek sikerült megakadályoznia. De más is közrejátszhatott.

Bucsky Péter
2018. október 18. 07:04 Állam

A keleti nyitás miatt érkező külföldi diákokra a sokszorosát költi a magyar állam, mint a hazaikra

Becslésünk szerint idén már tízmilliárd forintnál is többet költ a magyar állam ötezer, főként szegény országokból érkező diákra. Eközben a magyar diákokra egyre kevesebb jut.

Váczi István
2018. október 17. 18:29 Állam

Karácsonyra dőlhet el, ki nyeri az 500 milliárd forintos közbeszerzést

Ha minden a tervek szerint alakul, december 20-án hirdetnek eredményt a Budapest-Belgrád magyar szakaszának korszerűsítésére kiírt tenderen. A kockázatot mi futjuk, de nyerünk valamit?