Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2017. október 6. 16:10 Világ

A Ryanair nyegle vezére olyat tett, amit csak ritkán: bocsánatot kért

Michael O’Leary, a Ryanair legendásan szókimondó, gyakran alpári hangnemtől sem visszariadó vezérigazgatója nem mindennapi levelet küldött a cég pilótáinak. Az írás első mondatában személyesen kér bocsánatot azért, mert szeptemberben elrontották a pilóták beosztását, és emiatt 20 ezer járatot kellett törölni.

O’Leary végig szokatlanul személyes hangot üt meg, ami egyrészt nagyon nem illeszkedik a külvilág felé tett korábbi megnyilvánulásaihoz, másrészt arra is utal, hogy a Ryanairnél igen komoly problémát okoz a járattörlések miatt kialakult válsághelyzet. Üzletileg egyelőre nincs gond, mert – kissé meglepő módon – a szállított utasok száma szeptemberben a törlések ellenére is 10 százalékkal nőtt éves összehasonlításban, és a gépek töltöttsége is nagyon magas volt, még emelkedett is.

A problémákat sokkal inkább az okozza, hogy a Ryanair pilótái besokalltak, számos kifogást hangsúlyoztak a szerintük nem megfelelő munkakörülmények miatt, és szakszervezeti tömörülésekhez kezdtek csatlakozni. O’Leary levele nagyrészt arról szól, hogy a 4200 pilótát megnyugtassa, illetve meggyőzze arról, hogy a beosztási káosz nem fog megismétlődni, és ne menjenek el a cégtől.

Az elmúlt hónapokban a pilóták egyre nagyobb számban kezdtek elvándorolni a Ryanairtől, főleg a Norwegian szipkázta el a munkaerő javát, jobb feltételeket ígérve. O’Learynek azonban a kezére játszik, hogy a Norwegian pénzügyileg nincs jó formában, a Monarch légitársaság minap bekövetkezett csődje és az AirBerlin korábbi vergődése pedig azt mutatja, hogy instabillá vált a szektor.

Ezért írja a pilótáknak O’Leary kendőzetlenül, hogy “ha azon gondolkodik, hogy egy ilyen pénzügyileg bizonytalanabb, vagy a brexit által sújtott légitársasághoz szerződne, arra bíztatom, hogy maradjon a Ryanairnél a saját maga és családja jövője érdekében”. A pilótáknak emelett fizetésemelést is ígért.

A vezérigazgatónak azért is kellett most visszafognia magát, mert amikor a járattörlések után a pilóták elkezdtek panaszkodni, szokásos stílusában azt nyilatkozta, hogy nekik könnyű dolguk van, hiszen egy héten csak 18 órát dolgoznak, ráadásul legtöbbször csak beülnek a repülőbe és megnyomják az robotpilóta gombot.

O’Leary most azt írta a levelében, hogy a sajtó félremagyarázta a szavait.

Fotó: AFP/Europress

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Világ légitársaság Michael O’Leary Ryanair Olvasson tovább a kategóriában

Világ

Debreczeni Anna
2024. március 25. 09:33 Világ

Nem a német gazdaság fogja kihúzni a gödörből a magyart

Továbbra is egy helyben jár a német gazdaság, ami nem jó hír a magyar exportkilátások szempontjából.

Mészáros R. Tamás
2024. március 25. 04:34 Világ

Trump miatt egyesek új atomkortól tartanak 

Ha az Egyesült Államok jövő januártól valóban feloldja védelmi garanciáit, Dél-Koreától Lengyelországig számos helyen felmerülhet, hogy nincs más módja az önvédelem biztosításának. 

Váczi István
2024. március 19. 08:39 Világ

Olcsóbban építenek, és elcsaklizzák a forgalmat a Budapest-Belgrád vasútról a szerbek

Mintha szándékosan a magyar közlekedéspolitika ellentétét valósítanák meg a szerbek.

Fontos

Elek Péter
2024. március 27. 04:34 Pénz

Tényleg olyan fantasztikus a világ első számú sztárrészvénye?

Eddig nagyon jó és meggyőző sztori volt az Nvidia, de merész dolog azt feltételezni, hogy növekedése a következő években is töretlen marad.

G7.hu
2024. március 26. 19:00 Közélet

Új tulajdonoshoz kerül a G7

A Telex vezetői által alapított Gazdrovat Kft.-hez kerül a G7 gazdasági portál.

Pálos Máté
2024. március 26. 16:40 Adat, Élet

Sokkal többe kerültek az adófizetőknek a Most vagy soha! első heti nézői, mint a Kincsemé

Nézőszámban az első héten nagyjából sikerült elérni a Kincsem szintjét, az állami támogatáshoz viszonyítva azonban más a helyzet.