Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. szeptember 13. 15:34 Vállalat

Eltűnt negyedmillió magyar tévé-előfizető

Jelentősen csökkent a televízió-szolgáltatásra előfizetők száma Magyarországon az elmúlt egy évben. Ez az egyik legérdekesebb eleme a KSH napokban kiadott, a hazai távközlési szektor történéseit bemutató kiadványának.

A jelentés szerint 2018 második negyedévében 3,69 millió előfizetést tartottak nyilván az országban, ami 130 ezerrel kevesebb az egy évvel korábbinál, és szinte hajszálpontosan negyedmillióval múlja alul a 2017 harmadik negyedévében mértet, amely az eddigi legmagasabb érték volt. Mindez azt is mutatja, hogy a csökkenés nem az elmúlt hónapok fejleménye, még tavaly év végén indult, de mindenképpen érdekes fordulat a korábbi évek trendjeihez képest.

Az előző év utolsó hónapjaiig ugyanis folyamatosan nőtt a tévés előfizetések száma: míg 2015 elején csak 3,1 millió volt, tavaly ősszel már több mint 3,9. Az elmúlt esztendő végén azonban hirtelen eltűnt a rendszerből bő 200 ezer előfizetés, az idei első negyedévben pedig további 20 ezer. Ehhez képest a legutóbbi három hónap már kifejezetten kedvező volt a szektor cégei számára, hiszen nagyjából stagnált az ügyfelek száma.

 

Az ágazat számára különösen rossz hír, hogy a lemorzsolódók nagy többsége korábban nem kizárólag tévészolgáltatásra fizetett elő, hanem úgynevezett triple-playre, azaz a tévé mellett egy csomagban vezetékes telefont és internetet is megrendeltek. Korábban ez volt a leggyorsabban fejlődő szegmense az egész iparágnak – nem függetlenül attól, hogy a szolgáltatók erre adják a legtöbb kedvezményt – ennek azonban az előző 8-9 hónap véget vetett*Ez még akkor is igaz, ha a jelentős visszaesés után volt egy minimális korrekció, azonban a korábbi növekedéstől ez messze elmaradt..

Érdekes kérdés, hogy az előfizetések számának változása hosszabb távon hat-e majd a hazai tévézési szokásokra. A Nielsen adatai szerint magyar lakosság kifejezetten sokat ül a televízió előtt, az elmúlt években rendre 4 óra 40 és 4 óra 45 perc között alakult az egy főre jutó átlagos napi tévénézési idő. Az ötven éven felülieknél ez rendre meghaladta a 6 órát, de a 4 és 17 év közöttiek körében is több mint három óra volt.

Ebben idén radikális változás egyelőre nem volt. Sőt, az első negyedévben kissé még nőtt is a tévézésre szánt idő. Igaz, a következő három hónapban ennél nagyobb mértékben csökkent, ám mindkét esetben csak percekről beszélünk.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat televízió tévé-előfizetés triple-play Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.