Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. augusztus 9. 12:35 Vállalat

A Suzuki, a Mazda és a Yamaha is csalt a károsanyag-kibocsátási teszteken

Az emissziós botrányoktól a japán járműgyártók sem mentesek, ma a Mazdáról, a Suzukiról és a motorkerékpárokat gyártó Yamaháról derült ki, hogy csaltak, miközben új modelljeik fogyasztását és károsanyag-kibocsátását tesztelték. A gyártók már be is ismerték, hogy az általuk alkalmazott vizsgálati módszerek nem felelnek maradéktalanul a japán jogszabályoknak. Leginkább a Suzukit érinti a csalás, ugyanis a három japán üzemében gyártott járművek közel felét nem megfelelő módon tesztelte, míg ez az arány a Mazdánál csak négy a Yamahánál pedig két százalék.

A megtévesztő vizsgálati eljárásokra azért derült most fény, mert a japán közlekedési minisztérium júliusban elrendelte a tesztelési módszerek felülvizsgálatát az országban működő autó- és motorkerékpárgyáraknál, miután korábban a Nissan és a Subaru is hasonló botrányba keveredett. Összesen 23 autó- és motorkerékpárgyárat érintett az akció, közülük 17-ben nem találtak szabálytalanságot a hatóságok, három külföldi üzem (az Audi, a Volkswagen és a Volvo egységei) esetében pedig még tart a kiértékelés.

Toshihiro Suzuki, a Suzuki vezetője a nyilatkozatában elnézést kért a cég ügyfeleitől és részvényeseitől, és beismerte a gyárakban zajló tesztek hiányosságait. Magyarázata szerint az üzemekben dolgozók a vizsgálatok lebonyolítására nem eléggé felkészültek, amit a menedzsmentnek nem kellett volna rájuk bíznia. Pedig a Suzukinál már 2016-ban is gond volt az autóik fogyasztásmérésével, amikor egy hasonló vizsgálatot indított a közlekedési miniszter, akkor épp a Mitsubishi csalása miatt.

A botrány egyelőre csak az érintett cégek tőzsdei szereplésében látszódott meg (a Suzuki részvénye 6 százalékot esett Tokióban), visszahívások várhatóan nem lesznek. A hibásan lebonyolított tesztek megtévesztő adatait a gyártók csak a japán piacon értékesített járműveknél tüntették fel, így az európai vásárlóknak nem kell átverve érezniük magukat.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat dízelbotrány károsanyag mazda suzuki yamaha Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.