Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. július 27. 14:23 Vállalat, Világ

Jön a 90 százalékos árkedvezményt ígérő online áruház

Pár éve talán még nem tudtad, hogy mi az Alibaba, aztán egész gyorsan a világ legnagyobb olyan portálja lett, amely összeköti a kis- és nagykereskedőket. Most érdemes lehet egy újabb cégnevet mantrázni: a Pinduoduo (PDD) lehet a kereskedelem következő globális sztárja, mert olyan modellt rakott össze, amelynek segítségével tényleg nagyon olcsón lehet vásárolni.

A PDD most jelent meg az amerikai tőzsdén, 1,6 milliárd dollárt vont be. Ez alapján a befektetők imádják, máris 60 milliárd dollárra értékelik a teljes céget, pedig még sosem termelt egyetlen dollár profitot sem.

A hisztéria mögött az áll, hogy mindenki időben szeretne beszállni egy olyan sztoriba, amely a következő időszak Alibabája lehet. A PDD ugyanis végre megcsinálta azt, amit sokan az ideális üzleti modellnek tartanak:

szinte teljesen leépítette a gyártó és a vásárló közötti értékláncot.

A megoldás a hagyományos online vásárlás és a közösségi média egészen furcsa egybegyúrásával született meg. A PDD-n a gyártó eladásra kínálja a termékét, a potenciális vevők pedig a WeChat vagy a QQ (egyelőre elsősorban ázsiai) közösségi chat felületeken villámgyorsan nagy vásárlói csoportokat hozhatnak létre.

Ha valaki venni szeretne valamit, akkor közzé teszi ezt a szándékát, és az ismerősei, illetve azokon keresztül az ismerősök ismerősei is beszállhatnak. Így gyorsan ki tudnak alakulni olyan csoportok, amelyek egy adott termékre tömeges vásárlói igényt generálnak.

A következő húzás az, hogy az így kialakult vevői csoport tagjai közvetlenül a gyártótól kapják meg az árut (mert a PDD eleve így állapodik meg vele), vagyis az üzletből ki van iktatva a nagy- és kiskereskedők teljes lánca. Az üzlet legfőbb mozgatórugója, hogy így nem csak a vevő jár jól, hanem még a gyártó is, mert az óriási árengedmény mellett is nagyobb profittal tudja eladni a termékeit.

Az egész vásárlási folyamat úgy van megszervezve, hogy közösségi élmény legyen, a rendszer kuponokkal, szerencsejátékos elemekkel, ingyenes termékmintákkal ösztönzi a csoportok létrejöttét, és persze adja a lovat a vevők alá, hogy dicsekedjenek, milyen olcsón sikerült vásárolniuk.

Nagy húzás, hogy a PDD applikációja nem keresés, hanem ajánlás alapú. Ez azt jelenti, hogy elsősorban nem a vevő találja ki, hogy mit szeretne venni, és nem ő böngészi az ajánlatokat, hanem a rendszer ajánlja neki folyamatosan a vásárlási lehetőségeket, az eladásra kínált termékek sorban jelennek meg, ahhoz hasonlóan, mintha valaki például egy hírfolyamot olvasna.

Ebben a modellben kedvezmény mértéke a bolti árhoz képest általában közelít a 90 százalékhoz.

A modell hátulütője, hogy az áruk minőségére egyelőre kevesebb figyelem jut. Ez Kínában nem nagy probléma, mert a PDD vevői jellemzően a szegényebb városok fiataljai közül kerülnek ki, akik az alacsony árért cserébe jellemzően megelégszenek a szerényebb minőséggel. Emellett a felhasználók 70 százaléka nő, akik között sok a háztartási cikkek beszerzését intéző háziasszony, és nekik fontos a spórolás.

A modellből szinte egyenesen következik, hogy a PDD gyakorlatilag melegágya az olcsó, de nagyon rossz minőségű, illetve a hamisított termékeknek is. Az amerikai tőzsdére való belépés után azonban várható, hogy a cég nagyobb erőfeszítéseket tesz a gyanús áruk kifehérítésére, a tőzsdefelügyelet ugyanis nem szokta szeretni, ha olyan papírok forognak a piacon, amelyek illegális termékek kereskedését ösztönzik.

A befektetők azonban egyelőre nem sokat törődnek ezzel, a szemük előtt most csak az lebeg, hogy a PDD nagy felfutás előtt állhat, hiszen egészen rövid idő alatt majdnem 350 millió aktív felhasználót gyűjtött össze.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ Alibaba árkedvezmény kereskedelem Kína PDD Pinduoduo Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.