Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2024. május 29. 15:32 Adat, Vállalat

Rekordbevételt hozott össze a kormánybarát média

A 2022-es jelentős növekedés után tavaly üzleti szempontból inkább stagnált a kormányközeli média jelentős részét összefogó Mediaworks Zrt. Az online szegmensben azonban nagyot ugrott a vállalat: a bevétel ötöde már innen jön.

Mi történt? Rekordbevétellel zárta ugyan 2023-at a Mediaworks, a kormánypárti újságok és internetes lapok tucatjait, illetve rádiókat és tévét is birtokló vállalat bevételének növekedése némileg megtorpant.

  • A cég nyeresége pedig egyenesen csökkent, jelentős részben azért, mert nem engedték el annyi tartozását hitelezők, mint egy évvel korábban, és még támogatásból is félmilliárddal kevesebb folyt be.

Számokban: a Mediaworks forgalma tavaly megközelítette az 57,3 milliárd forintot, ami durván 1,2 milliárdos növekedés 2022-höz képest. Egy évvel korábban azonban még több mint 8 milliárddal sikerül növelni az árbevételt, azaz 2023 látható lassulást hozott. Az adózott nyeresége 3,3 milliárd forintra rúgott, ami csak durván kétharmada az egy évvel korábbinak.

  • Hirdetésekből közel 1,5 milliárd, lapeladásból pedig 900 millió forinttal kevesebb folyt be, mint 2022-ben, az online bevételek viszont kilőttek. A 11,4 milliárd forint több mint másfélszerese az egy évvel korábbinak. Ha így folytatódnak a trendek, akár már az idén az internet lehet a legfontosabb bevételi forrása a kormányközeli médiának.
  • A Mediaworks eszközeinek értéke egyébként már a 80 milliárd forintot közelíti, csak kötvényekben 34 milliárdja van. Ennek jelentős részét ugyan hitelekből finanszírozza, de a cég saját tőkéje is meghaladja a 28 milliárd forintot

Felülnézet: a Mediaworks méretét segít elhelyezni, ha megnézzük, hogy mekkora a részesedése a teljes hazai médiapiacon. A Magyar Reklámszövetség adatai szerint tavaly a teljes hazai nyomtatott reklámpiac bevétele 37,8 milliárd forint volt, míg az online szegmens 20,9 milliárd forintot húzott be (pdf).

  • Ez azt jelenti, hogy az online területen a Mediaworks piaci részesedése – legalábbis árbevételben – már meghaladhatja az 50 százalékot*Az nem teljesen egyértelmű, hogy milyen bevételeket mutat ki ezen a soron a vállalat., a print szegmensnek pedig a harminc-negyven százalékát uralhatja*Itt pontos számot azért nem lehet mondani, mert a MW hirdetési bevételeinek egy része minden bizonnyal a tévés és rádiós érdekeltségekhez kapcsolódik..

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMég Panamából is ömlik a pénz a kormányközeli médiábaA Fidesz-közeli médiaalapítványba tolt cégbirodalom bevétele a második legnagyobb kiadócég forgalmánál majdnem ötször nagyobb, az Indexénél hatvanszor.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKormányközeli cégeknél landol a magyar reklámpénzek harmadaA Facebook és a Google a NER nyomába sem ér a reklámpiacon, amelynek olyan szegmense is van, ahol a Fidesz-közeli szereplők részesedése az 50 százalékot is meghaladja.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Adat Vállalat kormánymédia Mediaworks online reklámpiac reklámtorta Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Jandó Zoltán
2024. szeptember 27. 10:55 Adat

Jön a hideg, de már szeptember közepén fűteni kezdtünk

Már az előző lehűlés hatására látványosan megugrott a kisebb fogyasztók gázfelhasználása Magyarországon.

Hajdu Miklós
2024. szeptember 26. 17:21 Adat

A jól keresők már megtakarítanak, a rosszul keresők még alig tértek magukhoz az inflációs sokkból

A magyar társadalom legjobban kereső ötödének reáljövedelme több mint 20 százalékkal nőtt 2021 elejéhez képest, miközben a legrosszabbul kereső 40 százaléké csak valamivel több, mint 10 százalékkal.

Jandó Zoltán
2024. szeptember 26. 04:51 Adat, Vállalat

Kubatov Gábor elbüszkélkedett azzal, hogyan fojtogatja a rengeteg pénz a magyar focit

A Ferencváros ma már annyit fizet játékosainak, hogy a focistáknak anyagi szempontból az öt legfontosabb európai liga közé tartozó francia élvonal sem vonzó.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. szeptember 26. 12:42 Vállalat

A német és az olasz kormány is halasztaná a belsőégésű motorok tiltását, az egyik legnagyobb gyártó szerint ez szürreális ötlet

Az autógyártók mellé állt két európai kormány is a környezetvédelmi normák lazításának ügyében, Carlos Tavares, a Stellantis-csoport vezetője szerint viszont ismert volt a határidő, és most eljött a verseny ideje.

Stubnya Bence
2024. szeptember 25. 17:10 Adat

Orbán növekedési álmai 6 százalékig, az előrejelzések kettővel kevesebbig érnek

A Kötcsén bemondott 3-5 helyett már a 3 és 6 százalék közötti tartományba várja a 2025-ös és 2026-os gazdasági növekedést a miniszterelnök.

Stubnya Bence
2024. szeptember 25. 13:28 Vállalat

Az európai akkugyártás legnagyobb reménységét is elérte az autóipar válsága

Állományának ötödét építi le a svéd Northvolt, amelynek a költségcsökkentések mellett a stratégiáját is módosítania kellett.