Bár szép számmal akadnak olyan dolgok, amelyek kiakasztják az utazókat, az emberek többségének a spórolás a legfontosabb, nem pedig az, hogy ezeket a kényelmetlenségeket elkerülje. Nagyjából így lehet összefoglalni az Expedia.com napokban publikált Repülőgép és Hotel Etikett című tanulmányát.
Az online utazásközvetítő arra volt kíváncsi, hogy az utas- és lakótársak mely tulajdonságai zavarják leginkább az ügyfeleit, illetve hogy milyen tényezők befolyásolják legnagyobb mértékben a foglalásokat. A repülőn ezúttal is az ülésrugdosók nyertek. Ez volt zsinórban a negyedik olyan év, amikor a megkérdezettek több mint fele nyilatkozott úgy, hogy nem tudja elviselni őket.
A kutatás készítői szerint ezen a területen nem is várható jelentős javulás, hiszen a légitársaságok igyekeznek minél több ülést bepréselni a repülőkbe, ami miatt folyamatosan csökken a lábtér. Megoldásnak épp ezért azt javasolják, amit az emberek nagyobb része már most is megtesz ilyen esetekben: szép udvariasan jelezni kell a személyzetnek, hogy a mögöttünk ülő rendszeresen a lengőbordánkba helyezi a térdét.
A székrugdosók mellett a figyelmetlen szülők, az auránkba behatolók, a megállás nélkül fecsegők, és a büdös utastársak azok, akiket nehezen tolerálnak az emberek egy repülőn. Utóbbi összefüggésben lehet azzal, hogy a megkérdezettek 90 százaléka szerint nem igazán elfogadható mezítláb utazni. Ebből a szempontból az amerikaiak a legszigorúbbak, náluk négyből három ember soha nem veszi le a cipőjét és a zokniját. A túl sokat beszélő utasok sokaknak azért nagyon bosszantóak, mert a többség inkább aludna repülés közben, semmint hogy vadidegenekkel kommunikáljon.
A pihenést megzavarók a hotelek legidegesítőbb vendégei között is elég előkelő helyen végeztek. Ebben a kategóriában az abszolút győztesek a figyelmetlen szülők, de nagyon sokan utálják azokat a lakótársakat is, akik a szobájukban buliznak, vagy a lobbiban balhéznak. A panaszkodók és a bárban piálók sem tartoznak a kedvenc nyaralótársak közé, de ők azért kevesebb embert akasztanak ki.
Miközben sokan nehezen viselik ezeket a kellemetlenségeket, az utazók továbbra is nagyon árérzékenyek, és sokszor még bizonyos kényelmetlenségeket is hajlandóak vállalni a spórolás érdekében. A szállodáknál fontos döntési szempont az ingyenes parkoló, a wifi és a reggeli, és sokan simán beáldozzák a helyüket egy túlfoglalt gépen egy ingyenes utazást biztosító utalványért.
Élet
Fontos