Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2022. október 11. 11:02 Tech, Vállalat

A Magyarországon lerobbant e-Renault akkumulátorokat Lengyelországban javítják

Egy lengyel szaklap, az e-autokult riportot közölt egy Katowice melletti speciális szervizről, amely a komolyabban meghibásodott Renault akkumulátorok egyetlen javítóműhelye a régióban. A szerviz a Baltikumtól Magyarországig fedi le a területet, vagyis minden olyan Renault akkumulátorát ide kell szállítani, amely idehaza romlik el.

Ahogy írják, a kisebb meghibásodásokat bárhol ki tudják javítani, de az akkumulátorok „vörös zónájához” csak ebben a szervizben nyúlhatnak hozzá, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy csak itt szedhetik darabjaira.

Az elmúlt három évben összesen 60 akkumulátort javítottak a szervizben, a komolyan meghibásodott darabokkal ugyanis rengeteg munka van. Egy-egy akkumulátor általában 12 részegységből áll, és ha ezek egyikét cserélni kell, akkor azt mindenképpen itt végzik, hiszen akkor fizikailag szét kell bontani a szerkezetet. Más esetekben az akkumulátorok irányító rendszereit kell megjavítani vagy a kábelezést kicserélni, de ezekhez is speciálisan felszerelt műhelyre, illetve képzett szakemberekre van szükség.

Egy meghibásodott akkumulátor megbontása meglehetősen veszélyes tevékenység, a szerelők állandó hőmérséklet mellett és kizárólag párban dolgozhatnak: ha egyikük megsérül, a másiknak mindig képesnek kell lennie akár az újraélesztésre is. Az akkumulátorok 400 volt feszültségen működnek, és a lap tudósítása szerint sosem lehet biztosra menni azzal, hogy teljesen sikerül feszültségmentesíteni őket.

A Renault nyolc év garanciát ad az elektromos autók akkumulátoraira, illetve azt garantálja, hogy 160 ezer futott kilométer után az akkumulátor még legalább 70 százalékos kapacitással működni fog. Az ezen belül elromló akkumulátorokat a zabrzei szervizben garanciálisan megjavítják, az e határokon túl lévőknél viszont már egyedi döntéseket kell hozni.

Általában a cserére szoruló cellák mennyiségétől és az akkumulátor általános állapotától teszik függővé, hogy megjavítják-e a szerkezetet. Ha nem kerül vissza az akkumulátor az autóba, akkor vagy egyéb energiatárolásra alkalmas készülékekben használják fel az elemeket, vagy szétbontják és újrahasznosítják az anyagukat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA kínai iparpolitika zászlóshajója érkezik Magyarországra, amelyre Brüsszelben külön stratégiát dolgoztak kiA Debrecenben beruházó CATL domináns szereplő az elektromosautó-akkumulátorok piacán. A geopolitikai feszültségek és a hazai ipari kapacitások védelme miatt azonban újabban Brüsszelben és Washingtonban sem szeretik a céget.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkLítiumhiánytól szenvednek a nagy nyugati autógyártók, és más kulcsnyersanyagból is küszöbön a szűkösségMasszív beruházási hullám zajlik az akkumulátorgyártásban, de a későn kapcsoló európai és amerikai cégek lemaradnak a kínai cégeknél koncentrálódó nyersanyagokról.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikk2035-től ugyan villanyautóké lenne a főszerep Európában, de odáig eljutni nagyon nehéz lesz2035-től nem lehet olyan új autót forgalomba helyezni az EU-ban, amit fosszilis üzemanyag hajt. A szabályozás elég szigorú, és a szakértők attól tartanak, hogy komoly véráldozatokkal fog járni.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Vállalat akkumulátor elektromos autó javítás Renault Zabrze Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Pletser Tamás
2024. november 10. 06:08 Tech, Vállalat

Atom- és gázenergia fogja táplálni a jövőt meghatározó technológiát

Versenyt futnak az energiaellátásért a mesterséges intelligencia fejlesztésére hatalmas összegeket költő amerikai informatikai vállalatok.

Vermes Nikolett
2024. november 2. 06:06 Tech, Vállalat

A Temu ellen derül ki igazán, mennyit érnek az új uniós szabályok

Már egy éve formálják az ágazatot az új digitális piaci szabályok, amelyeket most a kínai e-kereskedelmi behemót ellen vet be az Európai Bizottság.

Torontáli Zoltán
2024. október 10. 16:44 Élet, Tech

Úgy tiltották be az erkélynapelemeket, hogy nyitva hagytak pár kiskaput

Mi az erkély, a loggia és az előtető? Ez a kérdés kulcsa.

Fontos

Gergely Péter
2024. november 24. 15:35 Pénz

Nem is olyan alacsony a munkáshitel négymilliós plafonja

Első látásra korlátozónak tűnik a munkáshitel négymilliós maximuma, ám így is messze veri a versenytárs személyi kölcsönök átlagát.

Gajda Mihály
2024. november 24. 06:08 Világ

Európai tengerszorosok, amelyek lezárása háborúkat dönthet el

Az orosz olajexport döntő része a dániai és törökországi tengerszorosokon halad át, de számos uniós országnak is nagyon fontos ezek átjárhatósága.

Holtzer Péter
2024. november 23. 06:07 Podcast

Sokkal jobban is lehet segíteni a középiskolásokat a pályaválasztásban

Pályaorientáció alatt leginkább egyszeri ismeretátadást szoktak érteni, pedig fontos lenne a diákokat végigkísérni a 9. osztálytól érettségiig.