Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2022. szeptember 6. 09:20 Vállalat

Olyan drága az áram, hogy csak éjszaka dolgoznak egy finn házgyárban

Egy gerendaházakat előállító finn vállalat számára kigazdálkodhatatlanul drágává vált az áram nappali ára, ezért jelenleg csak éjszaka termel – írja a Bloomberg.

A Mammutti Talotehdas Oy jelenleg hosszú távú szerződés nélkül, azonnali piaci áron vásárolja az áramot, és a lépéssel ennek a költsége akár 98 százalékkal is csökkent. Nappal ugyanis akár 80 eurócentet is fizetnie kellene kilowattóránként, míg éjjel ez csak 2-3 cent – mondta a cég vezérigazgatója.

„A nappali és az éjszakai tarifa közötti különbség olyan hatalmas, hogy még az éjszakai műszak nagyobb bérköltségével együtt is hatalmas a megtakarítási lehetőség – tette hozzá Ilpo Nylander. Szerinte ezzel mindenki nyer, hiszen az alkalmazottak nagyobb fizetést kapnak, ezzel együtt az intézkedést csak átmenetinek szánják, és a dolgozókkal közösen hozták meg.

„Nem az a furcsa, hogy éjszaka kell dolgozni, hanem hogy nappal nem tudjuk működtetni az üzemet – tette hozzá a Finnország északi részén, Oulu közelében működő vállalat vezérigazgatója, akinek cége tavaly 50 gerendaházat értékesített a skandináv országokban.

Hasonló gondokkal lassan minden európai vállalat küzd, és bár egy részüknél érdemes lehet megfontolni egy hasonló megoldást, vannak olyan iparágak, ahol a működést folyamatos termelésre optimalizálták, és a szolgáltató szektor sem teheti meg, hogy tetszés szerint alakítja napon belül a működését. Az építőiparban is hasonló a helyzet, a finn vállalat esetében sem a házak építésére, hanem az előregyártott elemeket előállító üzemre vonatkozik az éjszakai munka.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMegvalósult a vicc, akkor keres pénzt egy német fémöntöde, amikor nem termelIlyen áramárak mellett nem éri meg alumíniumot gyártani, a megmaradt áram eladásával viszont jókora nyereség zsebelhető be.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEzeket az energiaárakat már minden ágazat megszenvediAz üzleti élet szereplői jobb, ha hozzászoknak a magas energiaárakhoz, ez lesz ugyanis az új norma.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTíz éve romokban hevert az építőipar, amikor egyenesbe jött egy gerendaházakat építő vállalkozásUbrankovics Pál a kilencvenes években kezdett faipari anyagokkal és gépekkel kereskedni. Egyszemélyes cégéből a kétezres évekre az egyik legnívósabb magyar gerenda- és készházgyár fejlődött ki, ami még a válságból is profitálni tudott.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat áram áramár finnország gerendaház Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.