Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2022. szeptember 6. 09:20 Vállalat

Olyan drága az áram, hogy csak éjszaka dolgoznak egy finn házgyárban

Egy gerendaházakat előállító finn vállalat számára kigazdálkodhatatlanul drágává vált az áram nappali ára, ezért jelenleg csak éjszaka termel – írja a Bloomberg.

A Mammutti Talotehdas Oy jelenleg hosszú távú szerződés nélkül, azonnali piaci áron vásárolja az áramot, és a lépéssel ennek a költsége akár 98 százalékkal is csökkent. Nappal ugyanis akár 80 eurócentet is fizetnie kellene kilowattóránként, míg éjjel ez csak 2-3 cent – mondta a cég vezérigazgatója.

„A nappali és az éjszakai tarifa közötti különbség olyan hatalmas, hogy még az éjszakai műszak nagyobb bérköltségével együtt is hatalmas a megtakarítási lehetőség – tette hozzá Ilpo Nylander. Szerinte ezzel mindenki nyer, hiszen az alkalmazottak nagyobb fizetést kapnak, ezzel együtt az intézkedést csak átmenetinek szánják, és a dolgozókkal közösen hozták meg.

„Nem az a furcsa, hogy éjszaka kell dolgozni, hanem hogy nappal nem tudjuk működtetni az üzemet – tette hozzá a Finnország északi részén, Oulu közelében működő vállalat vezérigazgatója, akinek cége tavaly 50 gerendaházat értékesített a skandináv országokban.

Hasonló gondokkal lassan minden európai vállalat küzd, és bár egy részüknél érdemes lehet megfontolni egy hasonló megoldást, vannak olyan iparágak, ahol a működést folyamatos termelésre optimalizálták, és a szolgáltató szektor sem teheti meg, hogy tetszés szerint alakítja napon belül a működését. Az építőiparban is hasonló a helyzet, a finn vállalat esetében sem a házak építésére, hanem az előregyártott elemeket előállító üzemre vonatkozik az éjszakai munka.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMegvalósult a vicc, akkor keres pénzt egy német fémöntöde, amikor nem termelIlyen áramárak mellett nem éri meg alumíniumot gyártani, a megmaradt áram eladásával viszont jókora nyereség zsebelhető be.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEzeket az energiaárakat már minden ágazat megszenvediAz üzleti élet szereplői jobb, ha hozzászoknak a magas energiaárakhoz, ez lesz ugyanis az új norma.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTíz éve romokban hevert az építőipar, amikor egyenesbe jött egy gerendaházakat építő vállalkozásUbrankovics Pál a kilencvenes években kezdett faipari anyagokkal és gépekkel kereskedni. Egyszemélyes cégéből a kétezres évekre az egyik legnívósabb magyar gerenda- és készházgyár fejlődött ki, ami még a válságból is profitálni tudott.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat áram áramár finnország gerendaház Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Bucsky Péter
2024. április 25. 04:39 Adat, Élet

Több ezer milliárdos rezsivédelem után a magyarok harmada fával fűt

Az energiaválság megmutatta, hogy miért tévút hosszú távon a rezsicsökkentés, amelyből ráadásul az igazán szegények többsége ki is marad, hiszen fával fűt.

Elek Péter
2024. április 24. 04:35 Pénz

Olyan gazdagok a nyugdíjba vonuló amerikaiak, hogy azt még a forint is megérzi

Amerikai infláció: volt, van, lesz; és az emiatt magasan ragadó dollárkamatokhoz mérik minden más deviza hozamát - a forintét is.

Bucsky Péter
2024. április 23. 04:33 Élet, Tech

Sikerült volna csökkenteni az autók fogyasztását, helyette jöttek a SUV-ok

Hiába szorgalmazza az Európai Unió, hogy legyenek egyre kevésbé szennyezők a személyautók, a városi terepjárók miatt egyre rosszabb a helyzet.