Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. február 1. 10:07 Élet, Világ

Ezen a képen a legújabb BMW-t rejtették el

Csaknem másfél évet késik, de végre bejelentették, hogy február 4-től elkezdik Németországban árulni a BMW régóta várt elektromos rollerét, az X2City-t. Nem akármilyen szerkezetről van szó, ami az árában is megmutatkozik: a rollert átszámolva 760 ezer forintért adják, és Magyarországon ennél is drágább lehet majd.

A BMW motoros ága elég komoly rollert fejlesztett, az eszköz viszonylag nagy méretű és nagy kerekű, a piacra dobást pedig elsősorban az késleltette, hogy megvárták vele a német szabályozás véglegesítését. Az X2City ezek szerint úgy van beállítva, hogy nem tud 20 km/h-nál gyorsabban menni, ám így hajtani lehet a bicikliutakon is.

A BMW új, elektromos rollere Lisszabonban. Fotó: BMW

Az eszközt pedállal lehet gyorsítani, de a kormányról bizonyos sebességekre állítható tempomat is van rajta. A hátsó kerékbe épített elektromotort a padlóba kombinált akkumulátor hajtja, a cég közlése szerint az elemet 2,5 óra alatt lehet feltölteni, és egy töltéssel 20-30 kilométeres lehet a roller hatótávja.

A komolyabb rollerek egyébként a magyar szabályok szerint segédmotoros kerékpárok, azaz megfelelő jogosítvány kell a vezetésükhöz és a bukósisak viselése is kötelező rajtuk.

Az elektromos rollerek a fejlett világban egyre népszerűbbek, és ahogy nemrég beszámoltunk róla, az egyik vezető amerikai rollermegosztó hamarosan Budapesten is megjelenhet a szolgáltatásával.

Az újfajta közlekedési eszköz megjelenése az amerikai tapasztalatok szerint alaposan megnöveli a sürgősségi osztályok forgalmát, egyelőre rendkívül sok rollerbalesetet regisztrálnak a tengerentúlon. A Los Angeles-i kórházi adatok szerint ott egy év alatt 249 rolleres bukás volt olyan súlyos, hogy sürgősen orvoshoz kellett vele menni, míg ugyanezen idő alatt a hasonlóan nagy biciklis balesetek száma 195, a gyalogosoké pedig 181 volt.

A statisztikák szerint nem azzal van a probléma, hogy a rollereseket elütik, vagy ők mennek neki másoknak, esetleg a falnak, hanem az emberek egyszerűen elesnek az eszközzel. A csonttörések aránya magas, 31 százalékos, ráadásul a fejsérülések aránya 40 százalék.

A legnagyobb amerikai rollermegosztó, a Bird ennek ellenére azért lobbizott, hogy a rollerek essenek egy elbánás alá a kerékpárokkal, és a használóknak ne legyen kötelező a fejvédő viselete. Ennek hatására Kaliforniában januártól már nem is kell bukósisakban rollerezni. A Bird mindezt úgy kommunikálja, hogy annak érdekében lobbizott, hogy az emberek könnyebben hozzájussanak a fenntartható közösségi mobilitáshoz.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBudapestre jöhet az egyik amerikai elektromosroller-megosztóA Lime applikációjában megjelent pár roller Budapesten, 300 + percenként 25 forint körül lehetne a használat díja.

Élet Világ baleset bicikliút BMW elektromos roller roller sérülés Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Avatar
2019. november 15. 17:32 Élet

A zongoraművész könyvespolca

Annak, akinek éppen szüksége van rá, a magyar irodalom fontos és nagy irodalom, tele életre szóló, meghatározóan súlyos könyvekkel.

Torontáli Zoltán
2019. november 15. 11:41 Élet

Aldi-Lidl méretű választékot tartó bio/öko élelmiszerbolt nyílt Varsóban, és még csak nem is drága

Ez történik, amikor egy igazán nagy piaci szereplő rááll a divatos vonalra. A Carrefour 2500 terméket listázó boltja alapos nyomás alá helyezi a kisebb helyi bioboltokat.

Avatar
2019. november 14. 15:12 Élet

Magyarország kicsinek láthatja magát, de Európa nagy

A sértett magyarság és megsértői most már egy közös környezetben, határok nélkül bizonyíthatnak. Nem kell bezárkózni.

Fontos

Jandó Zoltán
2019. november 15. 15:46 Közélet

Rejtőzködő harcostárs szállt be Mészárosék családi cégébe

A második legismertebb tiszakécskei milliárdos, Varga Károly, akinek korábban is volt üzleti kapcsolata Mészáros Lőrinccel, egy követelésért cserébe 2 százalékos részesedést kapott a Talentis Zrt-ben.

Váczi István
2019. november 15. 06:52 Adat, Vállalat

Lejtőre került az autóipari foglalkoztatás a legfontosabb megyében

Dübörög a járműipar termelése Győr-Moson-Sopron megyében, a legnagyobb cégek létszáma viszont fogyni kezdett. Országosan a rendelésállomány is apad.

Torontáli Zoltán Jandó Zoltán
2019. november 14. 16:44 Vállalat

Van értelme, hogy több évnyi bérre elég pénzt ad a kormány a munkahelyteremtőknek?

Rengeteg pénzt, 13,3 millió forintot adunk minden egyes új munkahelyért, miközben évek óta munkaerőhiánnyal küzd a gazdaság. Nem tűnik logikusnak a rendszer.