Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. december 3. 15:13 Élet, Világ

Egy kapavágás sincs, de elkezdték árulni a Helsinki és Tallinn közötti alagútra a jegyeket

Az Angry Birds játékot fejlesztő finn cég, a Rovio egykori vezetője az utóbbi időben a Helsinki és Tallinn közötti alagút építésének megszállottja lett. Peter Vesterbacka most bejelentette, hogy megvan az első 100 millió euró a gigantikus fejlesztéshez, és szerinte az első vonatok és autók 2024. december 24-én elindulhatnak az alagútban. Annyira biztos ebben, hogy 50 euróért el is kezdték árulni a helyjegyeket az első vonatokra.

A projekthez, amely becslések szerint 15-20 milliárd euróba kerülne, az Európai Unió egyelőre nem ad pénzt, de még Finnország és Észtország kormánya sem szponzorálja, bár természetesen nem ellenzi, és lobbizik Brüsszelben a támogatásért. Vesterbacka így a FinEst Bay Area nevű saját vállalatával próbálja megvalósítani az alagutat, és minden pénzt neki kell összeszedni. Az első 100 millió eurót a dubaji ARJ Holding adja.

A két főváros között 100 kilométeres alagutat kellene fúrni, amelynek két ágában vonatok és autók mennének, ezzel 20 percre rövidülne az utazás ideje.

Jelenleg a leggyorsabb kompok is csak 2 óra alatt jutnak át a Finn-öblön. A két ország kormánya korábban már készített egy megvalósíthatósági tanulmányt az alagútról, de abban leghamarabb 2040-es nyitással számoltak. Vesterbacka szerint azonban nincs semmi ok arra, hogy 2024-re ne lehessen befejezni az építkezést.

Ahogy a Reuters írja, Helsinki környékén észtek tízezrei dolgoznak ma is, a finnek pedig évtizedek óta előszeretettel járnak át Tallinnba kirándulni (nem kis mértékben az ott könnyebben beszerezhető és olcsóbb alkoholos italkínálat miatt).

Ha megépülne az alagút, a két város szinte összenőne, körülbelül ahhoz hasonló módon, ahogy a dániai Koppenhága és a svédországi Malmö közel egy település lett a köztük felhúzott tengeri hídnak köszönhetően. Vesterbacka grandiózus terveiben még egy új, mesterséges sziget kialakítása is szerepel, ahol 50 ezer lakást szeretne eladni, és ahol a vonatok is megállnának.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz észt fővárosban ingyenes a tömegközlekedés, és így is nyereséggel jönnek ki belőleBudapesten ez 65 milliárd forintba kerülne. De nálunk már most is ingyen tömegközlekedhet országosan százmillió európai nyugdíjas.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Világ alagút Helsinki Peter Vesterbacka tallinn vonatjegy Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Vermes Nikolett
2024. november 17. 06:09 Élet

Milyen esélyekkel indul egy elhagyott csecsemő a magánkórházban születetthez képest?

Szerető családban eltűnhetnek a kezdeti viszontagságok következményei, de fontos, hogy minél kevesebb időt töltsenek átmeneti körülmények között.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.