Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2023. március 17. 14:42 Vállalat

A Wizz Air tartozik messze a legtöbbel az utasoknak az Egyesült Királyságban

Közel ötmillió fonttal tartoznak a brit utasoknak különböző légitársaságok a The Guardian által idézett adatok szerint, ami jórészt a kifizetetlen kárpótlásokból és visszatérítésekből adódik össze. A fogyasztói érdekeket képviselő Which? elemzéséből kiderül továbbá, hogy a tartozások közel fele a Wizz Airnek róható fel, a budapesti székhelyű vállalat panaszkezelésével, illetve vitás ügyeinek számával kapcsolatban ráadásul már egy szakhatóság is aggodalmaknak adott hangot.

A Wizz Air a pandémia miatti zavarokkal indokolja a panaszáradatot kiváltó problémákat, a kifizetések késlekedését pedig az igazságszolgáltatási szervekkel történő komplikált és időigényes információcserével magyarázza. A fogyasztók ugyanis a megyei bíróságokon keresztül követelhetik a térítéseket, amelyek megfizetésére az itt hozott ítéletek kötelezhetik a vállalatokat.

A brit lap által bemutatott statisztikából alapján a Tui 1,3 millió, az EasyJet 611 ezer, a Ryanair 550 ezer fonttal tartozik a panaszos utasoknak. A Tui és az EasyJet azonban vitatják a kimutatások pontosságát, vélekedéseik szerint azokban a már kifizetett követelések is megjelennek.  

A Which? szerint az utasok jogait védő intézményrendszer is kifogásolható, a szabályok gyengék és a békéltető testületek sem segítik a fogyasztókat. Mindezt a szervezet annak ellenére állítja, hogy az általános vitarendezési fórumok mellett a légitársaságok és az utasok közötti ellentétek feloldására az ágazatra szakosodott felületek is működnek.

A hasonló panaszok természetesen idehaza sem ismeretlenek – korábban több cikket is írtunk ebben a témakörben -, az utóbbi egy évben is rendre előkerültek, elsősorban a Ryanairrel és a Wizz Airrel szemben. Az utóbbi nemrég hatósági szerződést kötött a fogyasztóvédelemmel, amelyben a légitársaság a jövőre nézve kötelezettséget vállalt arra, hogy hatékony módon rendezi a kereskedelmi gyakorlatát járatkésés, járattörlés, visszautasított beszállás és a fogyasztói panaszok megválaszolása tekintetében, valamint biztosítja a légiutasok jogainak érvényesülését.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgy budapesti járattörlésen keresztül mutatjuk meg, milyen nehéz kártérítést igényelni a légitársaságtólHiába kötelezi az Európai Unió kártérítés megfizetésére a légitársaságokat járattörlés esetén, nehéz megítélni, hogy kinek a hibájából történt. Ezért sokan inkább nem is élnek a jogaikkal.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBármit kitalálnak a légitársaságok, csak ne kelljen kártérítést fizetni az utasnakEgyre több járatot törölnek a légitársaságok, pedig ilyenkor kártérítést kell fizetni az utasnak az EU-ban. Erről azonban csak az utasok egy-két százaléka tud.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA fapadosok is elbújhatnak a Lufthansa utasokat büntető trükkjei mögöttMegbüntet a légitársaság, mert nem szállsz fel a járatra? Igen, ők úgy látják, hogy joguk van erre.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat fogyasztóvédelem légitársaság panaszkezelés wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.