Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2023. január 11. 09:58 Vállalat

Újabb akkumulátorgyár épülhet Magyarországon

A Samsung SDI fontolgatja, hogy újabb akkumulátorgyárat épít Magyarországon a meglévő kettő mellé, ahol kizárólag a BMW számára állítana elő erőforrásokat – írja meg nem nevezett forrásai alapján a dél-koreai Csoszun Ilbo.

A lap emlékeztet rá, hogy az országban a vállalat már két akkumulátorgyárral rendelkezik, ahonnan több európai autógyártót szolgál ki. Bár erre nem tér ki, de természetesen a gödi üzemről van szó, amelyet idehaza egy gyárként szoktunk kezelni, de valóban több ütemben valósult meg, így egy újabb részét lehet akár harmadik üzemnek is minősíteni.

Ráadásul a dolgot bonyolítja, hogy a beruházás második szakasza két fázisban valósul meg, és ezt is csak onnan tudjuk, hogy az Európai Bizottság 2019 óta vizsgálja a beruházás magyar állami támogatásának indokoltságát. Ezzel kapcsolatban 2021. júniusi az utolsó hír, miszerint a bizottság kiterjesztette a vizsgálatot a benyújtott új magyar adatok alapján.

A Samsung alig kommunikál az üzemmel kapcsolatban, mindenesetre feltételezhető, hogy a mostani hírben szereplő harmadik gyár – avagy üzemegység – nem szerepelt korábban az uniós vizsgálathoz benyújtott adatokban. A gödi vállalat létszáma így alakult az utóbbi években:

A Csoszun Ilbo iparági szakértőkre hivatkozva úgy becsüli, hogy a beruházás legalább ezer milliárd vonba kerül, ami mintegy 300 milliárd forint.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem hiszi el Brüsszel, hogy muszáj kitömnünk pénzzel a magyar SamsungotA cég szerint az állami támogatás kompenzálja azért, mert a drágább gödi bővítést választotta Kínával szemben. Az Európai Bizottság ezt egyelőre nem így látja.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMagyarország akkugyártó-nagyhatalommá válik, de nem világos, ezzel ki jár jólA koreai és kínai akkumulátorgyárak külföldi beszállítói hálózataikat is hozzák magukkal Magyarországra, míg a hazai ipar és foglalkoztatás a jelek szerint nem lát nagy hasznot a nagy állami támogatással érkező beruházásokból.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA kínai iparpolitika zászlóshajója érkezik Magyarországra, amelyre Brüsszelben külön stratégiát dolgoztak kiA Debrecenben beruházó CATL domináns szereplő az elektromosautó-akkumulátorok piacán. A geopolitikai feszültségek és a hazai ipari kapacitások védelme miatt azonban újabban Brüsszelben és Washingtonban sem szeretik a céget.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat akkumulátor akkumulátorgyártás beruházás göd Samsung samsung sdi Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.