Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2023. január 11. 09:58 Vállalat

Újabb akkumulátorgyár épülhet Magyarországon

A Samsung SDI fontolgatja, hogy újabb akkumulátorgyárat épít Magyarországon a meglévő kettő mellé, ahol kizárólag a BMW számára állítana elő erőforrásokat – írja meg nem nevezett forrásai alapján a dél-koreai Csoszun Ilbo.

A lap emlékeztet rá, hogy az országban a vállalat már két akkumulátorgyárral rendelkezik, ahonnan több európai autógyártót szolgál ki. Bár erre nem tér ki, de természetesen a gödi üzemről van szó, amelyet idehaza egy gyárként szoktunk kezelni, de valóban több ütemben valósult meg, így egy újabb részét lehet akár harmadik üzemnek is minősíteni.

Ráadásul a dolgot bonyolítja, hogy a beruházás második szakasza két fázisban valósul meg, és ezt is csak onnan tudjuk, hogy az Európai Bizottság 2019 óta vizsgálja a beruházás magyar állami támogatásának indokoltságát. Ezzel kapcsolatban 2021. júniusi az utolsó hír, miszerint a bizottság kiterjesztette a vizsgálatot a benyújtott új magyar adatok alapján.

A Samsung alig kommunikál az üzemmel kapcsolatban, mindenesetre feltételezhető, hogy a mostani hírben szereplő harmadik gyár – avagy üzemegység – nem szerepelt korábban az uniós vizsgálathoz benyújtott adatokban. A gödi vállalat létszáma így alakult az utóbbi években:

A Csoszun Ilbo iparági szakértőkre hivatkozva úgy becsüli, hogy a beruházás legalább ezer milliárd vonba kerül, ami mintegy 300 milliárd forint.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNem hiszi el Brüsszel, hogy muszáj kitömnünk pénzzel a magyar SamsungotA cég szerint az állami támogatás kompenzálja azért, mert a drágább gödi bővítést választotta Kínával szemben. Az Európai Bizottság ezt egyelőre nem így látja.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMagyarország akkugyártó-nagyhatalommá válik, de nem világos, ezzel ki jár jólA koreai és kínai akkumulátorgyárak külföldi beszállítói hálózataikat is hozzák magukkal Magyarországra, míg a hazai ipar és foglalkoztatás a jelek szerint nem lát nagy hasznot a nagy állami támogatással érkező beruházásokból.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA kínai iparpolitika zászlóshajója érkezik Magyarországra, amelyre Brüsszelben külön stratégiát dolgoztak kiA Debrecenben beruházó CATL domináns szereplő az elektromosautó-akkumulátorok piacán. A geopolitikai feszültségek és a hazai ipari kapacitások védelme miatt azonban újabban Brüsszelben és Washingtonban sem szeretik a céget.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat akkumulátor akkumulátorgyártás beruházás göd Samsung samsung sdi Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2025. április 1. 10:54 Pénz, Vállalat

A NER-t is egyre jobban elérheti a kormány inflációs harca

A bankoknál árstopot vezetne be a kormány, a távközlési cégektől pedig 10 százalékos árcsökkentést várnak. Ezt már a NER milliárdosai is megérezhetik.

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Jandó Zoltán
2025. március 28. 06:09 Közélet, Vállalat

A NER legpazarlóbb lopása lehet a jegybanki alapítványok botránya

Voltak már hasonló nagyságú korrupciógyanús ügyek, de olyan valószínűleg még nem, ahol ennyire hatékonytalanul forgatták át magánkezekbe a közvagyont.

Fontos

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.