Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2022. november 17. 10:56 Vállalat, Világ

A tömeges elszegényedés mellett nő a luxuscikkek iránti kereslet

Ahogy az a nagy gazdasági világválságok idején lenni szokott, a vagyonos vásárlók pénztárcája sokkal jobban bírja a gyűrődést. A jelenlegi helyzet azonban még extrémebb társadalmi különbségekhez vezet: a gazdagok fogyasztása még alaposan nő is.

A pezsgőket gyártó Moët Hennessy vezérigazgatója azt mondja, olyan nagy a kereslet, hogy félő, a készletek kifogynak. Konkrétan nem árulta el, hogy mennyire nincs a raktárakban a legdrágább pezsgőkből, de a nyilatkozat mindenképpen azt jelzi, hogy még a vártnál is jóval nagyobb a piaci kereslet.

A Moët Hennessy gyártja többek között a Moët & Chandon, a Krug és a Dom Pérignon márkájú italokat is, ezek ára palackonként ugyan 45 eurótól indul, de a felső határa a csillagos ég. A cégen belül a szakemberek informálisan arról beszélnek, hogy

a helyzet kezd hasonlítani az 1920-as évekhez, amikor a gazdasági világválságban tömegek mentek tönkre, a gazdagok világában viszont továbbra is megmaradt a luxus termékek fogyasztása, mintha mi sem történt volna.

A Moët Hennessy az LVMH csoport tagja, amelynek fő tulajdonosa Bernard Arnoult, Franciaország leggazdagabb üzletembere. Az LVMH a harmadik negyedévben 19 százalékkal növelte a bevételét, és olyan márkák tartoznak még hozzá, mint a Christian Dior, a Stella McCartney vagy a Bulgari és a Tiffany.

A másik nagy luxus termékeket gyártó csoport, a Kering, amelyhez többek között a Gucci, a Balenciaga és a Bottega Veneta is tartozik, 14 százalékkal erősödött a harmadik negyedévben.

Szakértők szerint a luxus termékek piacát elsősorban az hajtja, hogy a koronavírus-járvány alatti kényszerű korlátozások alól felszabadulva a vagyonos réteg költeni akar, be akarja hozni a lemaradást. A luxus termékek világpiaca idén az előrejelzések szerint 21 százalékkal bővülhet.

Ráadásul a várakozások szerint a keresletet az is növelni fogja a következő években, hogy a Z generáció tagjai, vagyis az 1995 utáni években születettek jó pár évvel előbb kezdenek el luxus termékekre és szolgáltatásokra költeni, mint a korábbi generációk, azaz hamarabb lépnek be a piacra vevőként, mint arra korábban számítani lehetett.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ Kering luxus LVMH pezsgő Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Gajda Mihály
2024. szeptember 15. 19:15 Pénz, Vállalat

Európai üzemek zárnak be, romlanak a kilátások az olajiparban

Az év eleji optimizmus után az olajipar komoly nehézségekkel küzd a globális gazdasági problémák miatt, Európában pedig különösen borúsak a kilátások.

Torontáli Zoltán
2024. szeptember 15. 05:42 Élet, Vállalat

Tarthatatlan a helyzet a palackvisszaváltó automatáknál, lépnek a boltok

Sok pénzbe fog kerülni, de elkezdik kiköltöztetni a visszaváltó automatákat az eladótérből, már amennyiben tudják.

Jandó Zoltán
2024. szeptember 13. 15:41 Adat, Vállalat

Egyedül Szíjj László örülhet a mai építőipari adatnak

Miközben továbbra is szenved a hazai építőipar, nagyot ugrott a megrendelésállomány két állami óriásprojektnek köszönhetően, amelyeket a Duna Aszfalt nyert el.

Fontos

Regős Gábor
2024. szeptember 14. 18:26 Pénz

Megakadályozza a fiatalok lakásszerzését az ingatlanpiaci ár-bér spirál?

A magas négyzetméretárak és az alacsony megtakarítási lehetőségek komoly akadályokat gördítenek a fiatalok elé.

Bucsky Péter
2024. szeptember 14. 05:24 Élet, Közélet

A Balatonnál lehet a magyar MotoGP-futam, az állam ötmilliárd forintja füstölt el

A hajdúnánási pályából jó eséllyel nem lesz semmi, jövőre valószínűleg a magántulajdonú Balaton Park Circuiton száguldhatnak a motorversenyzők.

Hajdu Miklós
2024. szeptember 13. 11:18 Vállalat

Innen szép nyerni, de van-e még visszaút a Dunaferr számára?

Nem tudnak mit kezdeni a mélyben lévő acélárakkal, a Dunai Vasműben lényegében csak állagmegóvás történik, akárcsak a tulajdonos más közép-európai üzemeiben.