Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2022. november 17. 10:56 Vállalat, Világ

A tömeges elszegényedés mellett nő a luxuscikkek iránti kereslet

Ahogy az a nagy gazdasági világválságok idején lenni szokott, a vagyonos vásárlók pénztárcája sokkal jobban bírja a gyűrődést. A jelenlegi helyzet azonban még extrémebb társadalmi különbségekhez vezet: a gazdagok fogyasztása még alaposan nő is.

A pezsgőket gyártó Moët Hennessy vezérigazgatója azt mondja, olyan nagy a kereslet, hogy félő, a készletek kifogynak. Konkrétan nem árulta el, hogy mennyire nincs a raktárakban a legdrágább pezsgőkből, de a nyilatkozat mindenképpen azt jelzi, hogy még a vártnál is jóval nagyobb a piaci kereslet.

A Moët Hennessy gyártja többek között a Moët & Chandon, a Krug és a Dom Pérignon márkájú italokat is, ezek ára palackonként ugyan 45 eurótól indul, de a felső határa a csillagos ég. A cégen belül a szakemberek informálisan arról beszélnek, hogy

a helyzet kezd hasonlítani az 1920-as évekhez, amikor a gazdasági világválságban tömegek mentek tönkre, a gazdagok világában viszont továbbra is megmaradt a luxus termékek fogyasztása, mintha mi sem történt volna.

A Moët Hennessy az LVMH csoport tagja, amelynek fő tulajdonosa Bernard Arnoult, Franciaország leggazdagabb üzletembere. Az LVMH a harmadik negyedévben 19 százalékkal növelte a bevételét, és olyan márkák tartoznak még hozzá, mint a Christian Dior, a Stella McCartney vagy a Bulgari és a Tiffany.

A másik nagy luxus termékeket gyártó csoport, a Kering, amelyhez többek között a Gucci, a Balenciaga és a Bottega Veneta is tartozik, 14 százalékkal erősödött a harmadik negyedévben.

Szakértők szerint a luxus termékek piacát elsősorban az hajtja, hogy a koronavírus-járvány alatti kényszerű korlátozások alól felszabadulva a vagyonos réteg költeni akar, be akarja hozni a lemaradást. A luxus termékek világpiaca idén az előrejelzések szerint 21 százalékkal bővülhet.

Ráadásul a várakozások szerint a keresletet az is növelni fogja a következő években, hogy a Z generáció tagjai, vagyis az 1995 utáni években születettek jó pár évvel előbb kezdenek el luxus termékekre és szolgáltatásokra költeni, mint a korábbi generációk, azaz hamarabb lépnek be a piacra vevőként, mint arra korábban számítani lehetett.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ Kering luxus LVMH pezsgő Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Hajdu Miklós
2024. március 31. 04:32 Élet, Vállalat

Hosszú út vezetett odáig, míg ismét magyar céghez kerül a Boci csokoládé

Élénk visszhangot váltott ki, amikor a Nestlé húsz éve Csehországba vitte az édesség gyártását, amelynek eredete közel száz évre vezethető vissza.

Fontos

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.