Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2022. november 17. 10:56 Vállalat, Világ

A tömeges elszegényedés mellett nő a luxuscikkek iránti kereslet

Ahogy az a nagy gazdasági világválságok idején lenni szokott, a vagyonos vásárlók pénztárcája sokkal jobban bírja a gyűrődést. A jelenlegi helyzet azonban még extrémebb társadalmi különbségekhez vezet: a gazdagok fogyasztása még alaposan nő is.

A pezsgőket gyártó Moët Hennessy vezérigazgatója azt mondja, olyan nagy a kereslet, hogy félő, a készletek kifogynak. Konkrétan nem árulta el, hogy mennyire nincs a raktárakban a legdrágább pezsgőkből, de a nyilatkozat mindenképpen azt jelzi, hogy még a vártnál is jóval nagyobb a piaci kereslet.

A Moët Hennessy gyártja többek között a Moët & Chandon, a Krug és a Dom Pérignon márkájú italokat is, ezek ára palackonként ugyan 45 eurótól indul, de a felső határa a csillagos ég. A cégen belül a szakemberek informálisan arról beszélnek, hogy

a helyzet kezd hasonlítani az 1920-as évekhez, amikor a gazdasági világválságban tömegek mentek tönkre, a gazdagok világában viszont továbbra is megmaradt a luxus termékek fogyasztása, mintha mi sem történt volna.

A Moët Hennessy az LVMH csoport tagja, amelynek fő tulajdonosa Bernard Arnoult, Franciaország leggazdagabb üzletembere. Az LVMH a harmadik negyedévben 19 százalékkal növelte a bevételét, és olyan márkák tartoznak még hozzá, mint a Christian Dior, a Stella McCartney vagy a Bulgari és a Tiffany.

A másik nagy luxus termékeket gyártó csoport, a Kering, amelyhez többek között a Gucci, a Balenciaga és a Bottega Veneta is tartozik, 14 százalékkal erősödött a harmadik negyedévben.

Szakértők szerint a luxus termékek piacát elsősorban az hajtja, hogy a koronavírus-járvány alatti kényszerű korlátozások alól felszabadulva a vagyonos réteg költeni akar, be akarja hozni a lemaradást. A luxus termékek világpiaca idén az előrejelzések szerint 21 százalékkal bővülhet.

Ráadásul a várakozások szerint a keresletet az is növelni fogja a következő években, hogy a Z generáció tagjai, vagyis az 1995 utáni években születettek jó pár évvel előbb kezdenek el luxus termékekre és szolgáltatásokra költeni, mint a korábbi generációk, azaz hamarabb lépnek be a piacra vevőként, mint arra korábban számítani lehetett.

Vállalat Világ Kering luxus LVMH pezsgő Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2022. november 30. 04:34 Pénz, Vállalat

Jelentősen drágulhatnak a magyar szállodák, kérdés, mi lesz a vendégekkel

Nagyon durva költségnövekedéssel szembesültek a szállodák. Sokan bezárnak, így szűkül a kínálat, ami a többieknek teret nyithat az áremelésre. Kérdés, meddig lesz, aki kifizesse.

Hajdu Miklós
2022. november 28. 18:28 Vállalat

Egyre több jel utal arra, hogy a kínai CATL akkumulátorgyár és a BMW együttműködik Debrecenben

A BMW nyáron letette debreceni gyárának alapkövét, majd kisvártatva a kínai CATL hatalmas beruházást jelentett be. A napokban ismét a BMW lépett, a bajor vállalat ugyanis akkumulátorok összeszerelésére alkalmas üzemmel egészíti ki debreceni beruházását.

Stubnya Bence
2022. november 28. 14:28 Támogatói tartalom, Vállalat

Ígéretes eredményekkel zárult a négynapos munkahét eddigi legnagyobb magyarországi kísérlete

Javult a hatékonysága és a munka-magánélet egyensúllyal való elégedettsége a Telekom dolgozóinak, akik négynapos munkahétre álltak át. Februártól a résztvevők számát duplázva folytatódik a tesztidőszak.

Fontos

Dr. Rékassy Balázs
2022. december 5. 15:07 Élet, Közélet

Kevés embernek van ötmilliója csípőprotézisre egy ledolgozott élet után

A rohamosan fejlődő magánegészségügy sem tud jól funkcionáló közfinanszírozott ellátás nélkül működni. Sok beteg számára pedig nem is alternatíva a magánellátás.

Avatar
2022. december 5. 04:34 Világ

„Nem láttam még embereket ennyire örülni egy csomag virslinek vagy fogkrémnek” – ukrajnai magyar katona Herszon felszabadításáról

Az ungvári egyetem matematikus docense kilenc hónapja harcol Ukrajna felszabadításáért, Herszon visszafoglalása mellett a katonák mindennapjairól is beszélt.

Schaffhauser Tibor
2022. december 4. 17:55 Világ

Van-e még jövője a klímakonferenciáknak?

Fontos eredmény, ha minden évben az egész világ a klímaváltozásra fókuszál legalább két hétig, de lehetséges, hogy nem indokolt ehhez egy ekkora utazó cirkusz.