Mivel az éghajlatváltozás jelenti a legfőbb veszélyt az emberiségre, „a zöldre festés kevésbé veszélyes, mint a hallgatás” – mondta Jesper Brodin, a svéd lakberendezési óriás, az Ikea és az Ingka Holding vezérigazgatója a Bloomberg TV-nek adott interjújában.
Brodin arra a kérdésre válaszolva beszélt erről, hogy mit tesz azért a cég, hogy a termékeinek teljes ellátási láncában biztosítsa a termelés fenntarthatóságot. „Meg kell mutatnunk az embereknek, hogy van remény, felelősséget kell vállalnunk, és el kell mondanunk, hogy mi az, amit tettünk” – mondta, hozzátéve, hogy a cégnek a teljes ellátási láncon végighaladva, minden egyes ponton tennie kell a fenntarthatóságért.
Ezzel kapcsolatban azt említette meg, hogy az Ikea többek között megújuló energiába fektet, és a körforgásos gazdaság elveinek megfelelő módon tervezi a termékeinek egy részét.
Emellett pedig megpróbálják minél átláthatóbban kommunikálni, hogy a termékeik hogyan készülnek. Brodin arról is beszélt, hogy létrehoznak egy „fenntartható életmód” tematikájú áruházat is, ahol olyan termékeket árulnak majd, amik segítenek abban, hogy a vevőik csökkentsék a szeméttermelésüket és a vízfelhaszálásukat.
Az Ikea 30 piacán végzett saját kutatása azt mutatja, hogy a vásárlók 70 százaléka „komolyan aggódik” a klímaváltozás miatt, de csak hat százalékuk tudja, hogy mit tehet ellene, és csak 3 százalékuk hajlandó fizetni a környezetbarát termékekért.
Arra a kérdésre, hogy problémát jelenthet-e a jövőben a cégnek, hogy az emberek elfordulhatnak attól az üzleti modelltől, ami a rövid élettartamra tervezett termékek termelésére alapul, Brodin azt mondta, első ránézésre igen, de az Ikea próbál részt venni a fogyasztás újradefiniálásában, ami a megújuló energián és az anyagok újrafelhasználásán alapul.
„Ma több megújuló energiát termelünk, mint amennyi energiát fogyasztunk” – mondta Juvencio Maeztu, az Ikea vezérigazgató-helyettese és pénzügyi igazgatója a Bloomberg Greennek egy másik interjúban kedden, a glasgow-i COP26 klímakonferencián. Maeztu azt is elmondta, hogy a termékeik teljes élettartamára számon tartják az ökológiai lábnyomukat.
Az Ikea az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban is kísérletezik egy új szolgáltatással, ami a saját használt termékeinek visszavásárlásáért cserébe az áruházakban levásárolható keretet ad.
Vállalat
Fontos