Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. október 20. 09:28 Vállalat

Fizetésképtelen az egykor agyontámogatott német fapados reptér, Frankfurt-Hahn

A Flughafen Frankfurt-Hahn GmbH tegnap bejelentette a helyi cégbíróságnak, hogy nem tudja fizetni a számláit, azaz csődvédelembe menekült – írja a Wirtschaftswoche német gazdasági lap. Ennek a gyakorlatban az a következménye, hogy a repülőtér üzemeltetőjéhez csődbiztost neveznek ki, aki megpróbálja levezényelni a cég átalakítását, és erre az időre a fizetési kötelezettségek alól mentesül a társaság. Az egykor szebb napokat látott reptér mostantól a túlélésért küzd.

A bajba jutott cég 82,5 százalékos tulajdonosa 2017 augusztusa óta a HNA Airport Group GmbH, de Hessen tartomány is benne van még a társaságban 17,5 százalékkal. A repülőtér egy régi amerikai katonai bázisból lett az ezredforduló után fellendülő európai fapoados repülés egyik kedvelt célpontja, sokáig a Ryanair egyik legfőbb bázisának számított.

A magyar-német viszonylatban is jelentős reptéren 2008-ban még 3,9 millió utas fordult meg, összehasonlításul: ez akkor körülbelül a fele volt a Budapesti Liszt Ferenc repülőtér forgalmának. Még 2010-ben is a 11. legnagyobb német reptér volt (nem csak a fapadosokat számolva). Azóta azonban a frankfurt-hahni forgalom nagy ütemben csökkent, 2019-ben, a járvány előtti utolsó teljes évben már csak 1,4 milliós volt, az utóbbi években már a Ryanair is máshova koncentrálta az erőit.

Ez utóbbi annak fényében is fontos, hogy az ír fapados ottani terjeszkedését kezdetben nagyon erős, közvetett állami támogatásként is felfogható marketing kampányok segítették. A Lufthansa a reptér és a Ryanair közötti szerződéseket meg is támadta, azzal érvelve, hogy az adófizetők pénzéből közvetve eurómilliók áramlottak támogatásként a cégekhez, ami a szabad piaci versenyt sértette, ám sem a helyi, sem az európai bíróság nem adott neki igazat.

A repülőtér egyébként a járvány hatására növelni tudta az áruszállító forgalmát, a világszerte megnövekedett online vásárlások és a szárazföldi logisztikai nehézségek egyaránt növelték a cargoforgalom iránti igényt, a személyszállítás azonban lehúzta az eredményeket. A cégnek van egy üzleti terve, amely szerint leghamarabb 2024-ben lehetne nyereséges.

Vállalat csőd fapados fizetésképtelenség Frankfurt Hahn repülés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Stubnya Bence
2021. december 3. 16:17 Vállalat

A világ legnagyobb ételkiszállító cégei küzdenek egymással a magyar piacon

Az amerikai piac csaknem 60 százalékát uraló cég veszi meg a Woltot, így már a világ harmadik és negyedik legnagyobb szereplői állnak a két vezető hazai szolgáltató mögött.

Bucsky Péter
2021. december 3. 06:05 Vállalat

Halsperma-minősítéstől az űrbe: a közbeszerzési bajnok 4iG útja a legnagyobb magyar cégek közé

Ha minden tervezett felvásárlás megvalósul, a 4iG a magyar informatikai piac éllovasa lesz, jövőre akár 300 milliárd forint feletti árbevétel is összejöhet.

Bucsky Péter
2021. december 1. 06:36 Vállalat

Egyre merészebben görög a NER informatikai kis gömböce, a Digit is felfaló 4iG

Sokmilliárdos állami megrendelésekkel pumpálták fel a céget, amelyet pont az a német hadiipari óriás tőkésít fel, amelynek Magyarország az egyik rendszeres vásárlója.

Fontos

Váczi István
2021. december 5. 17:01 Adat

Nem elfogyott, hanem megromlott a leghatékonyabbnak mondott vakcina magyar készletének tizede

Hiába volt összességében sikeres a Szputnyik felhasználása Magyarországon, a jelek szerint kínos lenne elismerni, hogy közel 200 ezer adagnak végül lejárt a szavatossága.

Katona Hajnalka
2021. december 5. 13:04 Élet

Néha még a harag is lehet jó tanácsadó

Persze csak akkor, ha az ember azért haragszik, mert igazságtalanságot lát, mert ilyenkor hajlamosabb jobban segíteni az érintettnek.

Pálos Máté
2021. december 4. 15:35 Adat, Élet

A térségben csak Magyarországon nőtt a legfontosabb termékenységi mutató

Tavaly sem csökkent, és feltehetően még idén is nő a magyar termékenységi ráta. Ez azonban nem jelenti feltétlenül azt, hogy jóval több gyerek születne.