Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2021. február 18. 12:47 Vállalat

A Dunaferr szempontjából is fontos üzlet hiúsult meg

Eredmény nélkül lezárta az acélipari ágazata eladásáról szóló tárgyalásokat a Thyssenkrupp a Liberty Steellel – jelentette be tegnap a németországi központú vállalat.

A Thyssenkrupp pénzügyi vezetője azt mondta, túl messze voltak az álláspontok a részleg értékével, valamint a reménybeli tranzakció szerkezetével kapcsolatban. Ez valószínűleg azt jelenti, hogy a felek nemcsak az árban nem tudtak megegyezni, hanem abban sem, hogy az összeg milyen arányban tartalmazzon készpénzt, részvényt vagy egyéb ellenértéket.

Klaus Keysberg szavaiból az is kiderült, hogy nem keresnek új vevőt az üzletágukra, hanem házon belül igyekeznek életképessé tenné az évek óta sok gondot okozó ágazatot.

A bejelentés meglepetésnek számít, miután a londoni központú, de indiai tulajdonosi hátterű Liberty Steel az első tárgyalások után átdolgozott ajánlattal rukkolt elő. A Thyssenkrupp részvényesei nem is örültek, a bejelentést követően tegnap a zárás utáni kereskedés során közel öt százalékkal esett a társaság részvényeinek árfolyama. Igaz, ma reggel nagyjából ugyanott nyitottak, ahol tegnap a bejelentés előtt jártak.

Az üzlet meghiúsulásának nagy jelentősége lehet a hónapok óta kritikus helyzetben lévő Dunaferr szempontjából, mert az utóbbi hetek hírei alapján a közép-európai acélipari érdekeltségekkel is rendelkező Liberty Steel az egyik vevőjelölt. Talán a legesélyesebb is, legalábbis erre utalt, hogy múlt héten Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Facebookon a Liberty Steel vezetőjével folytatott tárgyalásáról számolt be.

Azt nehéz lenne megmondani, hogyan hat ennek az üzletnek a megvalósulási esélyeire a Thyssenkrupp-felvásárlás meghiúsulása, az mindenesetre biztos, hogy ez így nem fogja lekötni az indiai csoport anyagi erőforrásait. A Dunaújváros hetilap közelmúltbeli cikke – amelyet a Dunaferr PR-ügynöksége a figyelmünkbe ajánlott – ugyanakkor úgy írt a tranzakcióról, mint ami előnyös lenne a Dunaferr megvásárlásának szempontjából.

A Liberty Steel ugyanakkor nem az egyetlen potenciális vevőjelölt. Az előbb említett cikk szerint bejelentkezett egy ukrán „meghatározó acélipari szereplő”, valamint az a Duferco, amely annak idején részt vett a Dunai Vasmű privatizációjában is, de később kiszállt a vállalatból.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKell az acél az állami nagyberuházásokba, ezért vehette meg a kormány az ózdi acélgyáratAz állam ideális gazdasági környezetben vásárolt be első ránézésre elég drágán egy válságérzékeny ágazatban. Ez nem túl jó kombináció.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat acélipar Dunaferr Thyssenkrupp Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Váczi István
2025. május 13. 13:42 Adat, Vállalat

Könnyebben találhat magyar dolgozókat egy kínai autógyár Pécsen, mint a BYD Szegeden

Nem tett le a kormány a pécsi autógyártásról, de nem világos, miért lenne jó, ha még erősebben függene a szektor szerencséjétől a magyar gazdaság.

Jandó Zoltán
2025. május 13. 09:24 Közélet, Vállalat

Egy év törvénysértő működés után törlik az ezermilliárdokat kamuzó céget

Eltiltották a működéstől a papíron ezermilliárdos nagyságrendű vagyonnal rendelkező Donor Zrt-t, és elrendelték a kényszertörlést.

Stubnya Bence
2025. május 13. 05:50 Közélet, Vállalat

Magyar beszállítókat és fejlesztést ígér a BYD Szegedre, de induláskor még az összeszerelés lesz a fókusz

A szegedi beruházás munkaerőpiaci előnyei az országon kívül csapódnak le, a magyar beszállítók megjelenése és a helyi k+f csak évek múlva jön szóba.

Fontos

Váczi István
2025. május 14. 12:10 Világ

Zakatol a háború, dübörög a diplomácia, az orosz gazdaság köhög

Mindenki Trump kegyeit keresi, de ha létre is jön az isztambuli orosz-ukrán találkozó, nem valószínű, hogy sokkal közelebb kerülünk a békéhez.

Jandó Zoltán
2025. május 13. 15:33 Adat, Közélet

Nem tetszik a Fradinak, hogy több fiatal magyar focistát kell játszatnia

Az MLSZ azt szeretné, hogy a klubok ne a kiöregedő légiósokra. alapozzanak, miközben irdatlan közpénz folyik az utánpótlásba.

Mészáros R. Tamás
2025. május 12. 12:05 Világ

Miután megdrágította az EU a kínai e-autókat, elkezdtek benzinest hozni

Nem sikerült megállítani a terjeszkedést, a kínai márkák piaci részesedése öt százalék fölé emelkedett.