Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. december 11. 11:26 Vállalat

Száguld a járványban, és egy saját kávémárkát is elindít a Kofola

Trepallini, azaz olaszul „három pont” elnevezéssel erősen retró formatervű saját kávét dob piacra az elsősorban üdítőiről ismert cseh Kofola CeskoSlovensko. A társaság tavaly nyáron vásárolta fel a többek között a Dilmah teák és a Café Reserva márkájú kávék cseh forgalmazójának cégét, így már több mint egy éve belekóstolt a kávéüzletbe, de ez annyira bejött, hogy a saját márka beindítása mellett döntött.

A kávét elsősorban vendéglátóipari egységeken keresztül tervezik értékesíteni – ebből a szempontból a járvány második hullámának közepére időzített indulás kissé meglepő -, illetve saját webshopjukban is árulni fogják.

A Forbes cseh kiadása azt írja, hogy a Kofola idén egyenesen felvásárlási hullámban van a cseh piacon, megvett már egy ásványvizes céget, de az FH Prager nevű cidert és kézműves limonádékat gyártó vállalkozást is bekebelezte.

A Kofola január és szeptember között az egy évvel korábbi 1,861 milliárd cseh koronáról 2,081 milliárdra (28 milliárd forintra) emelte a bevételét, EBITDA*adófizetés, adósságtörlesztés és amortizáció előtti eredmény szintű nyeresége pedig 557 millió korona (7,5 milliárd forint) volt, amely 28 százalékos éves növekedésnek felel meg.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkLecsúszik napi három kávé, de inkább a koffein, mint az íze miattEgyre igényesebb a magyar kávéfogyasztó, de annyira alacsony szintről indult fejlődésnek a piac, hogy még bőven van hova lépni.

Vállalat Csehország kávé Kofola Trepallini Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2022. január 19. 14:13 Vállalat

Elárasztják dél-koreai filmekkel a Netflixet

Több mint 25 koreai filmet vagy sorozatot mutat be idén a csatorna.

Váczi István
2022. január 14. 13:18 Tech, Vállalat

Több mint 13 milliárd forintért vásárolnak fel egy magyar informatikai céget

Az indiai HCL Technologies felvásárolja a magyar Starschemát, amely különféle adatfeldolgozási szolgáltatásokat nyújt, és partnerei között több is megtalálható a világ legnagyobb forgalmú cégei közül.

Stubnya Bence
2022. január 14. 06:56 Közélet, Vállalat

A legszegényebb kétmillió magyart célozza a kormány a bolti árstoppal

A magyar beszállítókat és a kiskereskedelem magyar szereplőit nehéz helyzetbe hozhatja a kormány új intézkedése, amely egy átlagos bevásárlókosár tartalmának apró részére lesz csak hatással.

Fontos

Pálos Máté
2022. január 19. 17:10 Élet

Pedagógus-krízis: harmadannyi pályakezdő, nagy lemorzsolódás, idősödő tanárkar

Akárhogy nézzük a nyilvánosan elérhető számokat, nem áll meg a minisztérium érvelése, amely szerint nincs baj.

Mészáros R. Tamás
2022. január 19. 06:35 Adat, Világ

Mindenhol népszerű, de kevés helyen sikeres az újraiparosítás

Alig néhány ország van a világon, amelyet nem ért el a dezindusztrializáció, de Magyarország köztük van.

Török Zoltán
2022. január 18. 15:59 Közélet

Egyre közelebb van, amikor már nem egészségügyi válsághelyzetként tekintünk a járványra

Bizonytalanság és kiszámíthatatlanság – talán ez a két jelző írja le legtalálóbban az elmúlt két évet, és nem lehetünk biztosak benne hogy 2022 mást hoz.