Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. szeptember 26. 13:07 Vállalat

A járványból a diszkontláncok legalább olyan jól jönnek ki, mint az internetes kereskedők

Bár tavasszal még úgy tűnt, hogy a kiskereskedelemben a járványhelyzet egyértelmű nyertesei az internetes áruházak lesznek, most már látszik, hogy egy másik bolttípus forgalma is jócskán fellendült.

A gazdasági válság miatt spórolni kényszerülő emberek ugyanis egyre inkább a diszkontláncoknál intézik a bevásárlásaikat, amelyek vonzerejét még az sem csorbítja, ha nincs webáruházuk, annyira fontosak lettek az alacsony árak az elmúlt hónapokban.

A jelenség a Bloomberg cikke szerint az Egyesült Államoktól kezdve Nagy-Britannián át Ázsiáig világszerte megfigyelhető. Sőt, igazán új keletűnek sem nevezhető, a diszkontláncok népszerűvé válása már tíz-tizenkét éve, az előző gazdasági válság időszakában elkezdődött, most azonban újabb löketet kapott.

A Magyarországon is ismert Pepco vezetője, Andy Bond várakozása szerint

A vásárlók egyre szélesebb csoportjait látjuk majd az üzleteinkben. Sokak számára félelmekkel teli időszakot élünk át, de mi jól fogunk járni, mert alacsonyak az áraink és jó ár-érték arányt kínálunk.

Vagyis nem csak az alapvetően élelmiszert árusító diszkontok, mint az Aldi és a Lidl, hanem az összes hasonló jellegű bolt is részesülhet a növekvő keresletből, aminek egyre nagyobb része ered a középosztálybeli fogyasztói körből.

A diszkontok sikeréről árulkodik például, hogy a háztartási cikkeket árusító, egyébként alig ismert brit B&M raktáráruház tőzsdei értéke mostanra már a duplája, mint a patinás hírnevű Marks & Spenceré. Szintén egyértelmű bizonyítéka a diszkontláncok térnyerésének, hogy a B&M több száz új áruházat nyithat a közeljövőben, egy másik nagy és ismert, de Magyarországon egyelőre még nem jelen lévő lánc, a Primark pedig például Párizsban még a járvány közepette is úgy nyitotta meg az egyik üzletét, hogy több mint ezer vásárlója volt az első napon.

Az amerikai lapban bemutatott elemzés szerint

a járvány második hulláma miatt lassan újra életbe lépő korlátozások is a diszkontok malmára hajtják majd a vizet.

A fogyasztók ugyanis, miközben már jelentős részben elfordultak a hagyományos áruházaktól, a szabadidővel, szórakozással kapcsolatos költéseiket átcsoportosíthatják a bevásárlásokra.

A diszkontláncok a nyomott áraikat egyrészt annak köszönhetik, hogy a beszerzési-ellátási láncokban jól pozicionálják magukat, és hatalmas tételekben rendelnek jobbára olcsó árukat előállító ázsiai vállalatoktól. Másrészt keveset költenek a reklámra (inkább jól megválasztott helyszíneken nyitnak boltot), és kerülik az olyan árnövelő tényezőket, mint például a kiszállítási költségek, mert ezek az olcsó termékeknél aránytalanul megnövelhetik a számla végösszegét. Akik tehát szeretnének igazán sokat spórolni a bevásárlás során, azok kénytelenek lemenni otthonról a boltok valamelyikébe.

A jelenlegi helyzet vesztesei az ágazatban a klasszikus áruházak, amelyek a spórolni kényszerülő és a társadalmi távolságtartásra adó vásárlók igényeinek sem tudnak ennyire megfelelni. Ugyan vannak olyan márkás termékek, amelyek népszerűsége töretlennek tűnik még a válság idején is, az ezeket forgalmazó boltok, amelyek bevásárlóközpontokban vagy elegáns üzletekben a kiadásaik miatt jókora árréssel működnek, mégis hoppon maradhatnak. A náluk árusított portéka jelentős részét ugyanis a gyártóik már közvetlenül is értékesítik az interneten keresztül, a kiskereskedőknél valamivel kedvezőbb áron.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat diszkont internetes kereskedelem kereskedelem kiskereskedelem Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Jandó Zoltán
2025. március 28. 06:09 Közélet, Vállalat

A NER legpazarlóbb lopása lehet a jegybanki alapítványok botránya

Voltak már hasonló nagyságú korrupciógyanús ügyek, de olyan valószínűleg még nem, ahol ennyire hatékonytalanul forgatták át magánkezekbe a közvagyont.

Bucsky Péter
2025. március 27. 06:08 Közélet, Vállalat

Rejtélyes közvetítőnek is csurran-cseppen az ezermilliárdos orosz-magyar olajbizniszből

A magyarországi orosz olajimport számottevő része egy olyan közvetítő cégen keresztül érkezett, amely rendre Mol-közeli ügyletekben tűnt fel.

Fontos

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.