Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. május 29. 10:31 Vállalat

Minden tizedik dolgozójától megválik az egyik legfontosabb magyar autóipari beszállító csoport

Az egri székhelyű ZF Hungária Kft. 2018-ban 77,8 milliárd forint bevétel mellett 2,8 milliárd forint adózott nyereséget ért el, és éves átlagban 1700 főnek adott munkát. A koronavírus-járvány miatt a társaság német anyavállalata azonban most bejelentette, hogy 2025-ig összesen 15 ezer embertől kell megválnia, és az érintetteknek a fele dolgozik Németországban.

A német sajtó nem tud részleteket arról, hogy a ZF Friedrichshafen mit tervez a leányvállalatainál. A ZF az autóipar egyik legfontosabb, leginnovatívabb alkatrész beszállító csoportja, világszerte 148 ezer dolgozót foglalkoztat.

A csoport magyar honlapja szerint A ZF Hungária Kft. manuális és automatizált sebességváltók, illetve ezek alkatrészeinek gyártásával és értékesítésével foglalkozik. Vevőik teherautókba, buszokba, kis haszonjárművekbe és személygépjárművekbe építik be az alkatrészeket, 2018 ősze óta pedig automata sebességváltókat is gyártanak.

A leépítésre egyértelműen azért van szükség, mert visszaesett a társaság megrendelés állománya, ami egyáltalán nem jó hír az autóipari beszállítókra vastagon építő magyar gazdaság számára.

Ahogy a Frankfurter Allgemeine Zeitung írja, a ZF azért került csapdába, mert két korábbi felvásárláshoz, a TRW és a Wabco megvételéhez jelentős hiteleket vett fel. A konstrukció szokás szerint tartalmaz bizonyos eredményességi mutatókat, amelyekhez a pénz folyósítása kötve van, legtöbbször egy bizonyos üzemi nyereségszint elérése szokott lenni a kikötés. A koronavírus-járvány miatt megzuhanó autóipari kereslet miatt azonban félő, hogy a ZF ezeket a feltételeket nem tudja majd teljesíteni, ekkor viszont a felvett hitel részleteit vissza kell fizetni, a további tőke forrása elapad, vagy sokkal keményebb feltételekhez kötődik, ami pénzügyileg lehetetlen helyzetbe hozza a céget.

A ZF úgy fogalmaz, hogy “ha bizonyos mérőszámokat nem teljesít, akkor elveszti a pénzügyi függetlenségét, ezt pedig szeretné elkerülni”.

A német államtól kapott segítség, a csökkentett munkaidő miatt kieső bérek pótlása (kurzarbeit) a társaság szerint átmeneti megoldásnak jó volt, de hosszabb távon nem, mert az autóipari visszaesés még 2022-ben is érezteti majd a hatását.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat autóipar beszállító egér elbocsátás ZF ZF Hungária Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.