Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2020. április 30. 09:54 Vállalat

A koronavírus nyerteseinek tartott nagyvállalatok csak jól rejtegetik a veszteségeiket

Még azokat a nagyvállalatokat sem kímélik a járvány gazdasági következményei, amelyekről azt gondolnánk, hogy akár profitálhatnak is az elmúlt hetek drámai változásaiból a Wall Street Journal gyűjtése szerint. Sokszor csak egy-egy üzletág felfutását tapasztalták meg a cégek, miközben a többi területen visszaesett a forgalmuk, vagy még nem gyűrűzött be hozzájuk a válság, így összességében nem javult érdemben az üzleti helyzetük.

Például hiába kérik az otthonaikba zárkózott amerikaiak milliói a vásárlásaik házhoz szállítását, ha elmaradnak a jellemzően nagyobb volumenű és jövedelmezőbb céges megrendelések az olyan csomagküldő vállalatoknál, mint a Magyarországon is működő UPS. A lakossági kiszállítás ugyanis több kisebb csomag kézbesítésével jár az üzleti megbízásokhoz képest, így a futárok a munkaidejük során hosszabb utat kell, hogy megtegyenek és többször kénytelenek megállni, mint korábban.

Hasonló helyzetben van a Post-it cédulákról szintén világszerte ismert, rendkívül széleskörű termékkínálattal rendelkező 3M is. Bár a cég a maszkok eladásából a szokásoshoz képest nagyjából 100 millió dolláros többletbevételhez jutott 2020 első negyedévében ebben a termékcsoportban, az irodai kellékek piacának bezuhanása olyannyira fájó, hogy összességében 20 százalékos forgalomcsökkenést szenvedett el az amerikai régióban.

Erős növekedést érzékeltünk többek között a személyes védelemmel kapcsolatos termékek piacán a járvány miatt megnövekvő keresletnek köszönhetően. Ugyanakkor a koronavírus megfékezését célzó intézkedések miatt több piacunkon visszaesett a kereslet.

– mondta el Mike Roman, a 3M ügyvezetője a New York-i lapnak.

A Pepsi és a Coca-Cola is ellentmondásos tapasztalatokat gyűjtött az elmúlt pár hétben. Egyfelől a vásárlók bespájzoltak a járvány kezdetén a termékeikből, és bizonyos árucikkeik népszerűsége megnőtt a kényszerű otthoni étkezéseknek köszönhetően. Másfelől az éttermek bezárásától kezdve a rendezvények elmaradásán keresztül az italautomaták elkerüléséig számos értékesítési csatornán komoly veszteségeket szenvednek el a nagy italgyártók.

A gyógyszeriparban sem egyértelmű, hogy a cégek jól járnának a vírus terjedésével. A Pfizer az elmúlt negyedévben ugyan 150 millió dollárral tudta bővíteni az eladásait, a folytatást illetően már egyáltalán nem bizakodó. Az elhalasztott vizsgálatok és konzultációk miatt várhatóan kevesebb gyógyszert írnak fel az orvosok a következő hónapokban, ráadásul az ügynökeik sem tudják látogatni a rendelőket, ami további forgalomkieséshez vezet.

A Google sem ússza meg a járvány kedvezőtlen hatásait a hirdetési piac összeomlása miatt. A keresőt üzemeltető Alphabet az elmúlt öt év legkisebb növekedését érte el az előző negyedévben, a reklámokból befolyó bevételei pedig 2010 óta nem emelkedtek olyan lassan, mint idén január és március között. Szakértői becslések szerint a Google-on látható hirdetések több mint felét kis- és középvállalatok rendelik meg és az ügyfélkörben a turizmus az egyik legfontosabb ágazat, ami nem kecsegtet fényes kilátásokkal a következő hónapok forgalmát illetően.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat covid-19 koronavírus nagyvállalatok vállalat Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.