Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. július 1. 12:30 Vállalat

A McDonald’s kipróbálta a műanyagmentes életet, és könnyebb lett, mint várta

Egy berlini étteremben tíz napig tesztelte a McDonald’s azokat a megoldásokat, amelyekkel szinte megszüntetheti a műanyag használatát. A gyorskiszolgáló lánc német környezetvédelmi vezére a Der Tagesspiegelnek adott interjúban azt mondta, amikor a tesztidőszak után az éttermi dolgozókkal beszélt, nagyon meglepődött, hogy mennyire elégedett volt mindenki, és milyen könnyen ment a műanyagok kiváltása.

A hamburgereket kizárólag olyan papírdobozokban adták, amelyek alapanyaga közel fele részben zöld hulladék volt, a ketchupos kis dobozokat ehető, gofriszerű tésztába rakták. A McDonald’s sosem állította, hogy a műanyagok csökkentése könnyű lenne a számára, és a teszt utáni interjúban is őszinte maradt.

Egy pillanatig sem tagadta a cég vezetője azt, hogy a kísérletezésre azért van szükség, mert az Európai Unió az egyszer használatos műanyagok tiltása, fokozatos kivezetése mellett döntött, és a cég el akarja kerülni a súlyos büntetéseket.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAhogy több pénzük lett, rögtön lerohanták a magyarok a gyorséttermeketNemrég még nullaszaldó körüliek voltak a nagy gyorsétteremláncok, de tavaly hatalmasat nőtt a bevételük, és több milliárd forint nyereséget termeltek.

Természetesen nem teszünk úgy, mintha mi lennénk a világ megmentői

– mondta Holger Beeck. Azt azonban tartja, hogy időben, azaz elég korán reagált a cég ahhoz, hogy a tesztek után lássa, milyen irányba kell lépnie. Annál is inkább, mert a berlini próba a vendégek fantáziáját is megmozgatta,

az átlagosnál jóval több visszajelzést adtak a fogyasztók, és nagyon tetszett nekik a műanyagok kiváltása.

Egyértelmű, hogy a poharaknál a műanyagot a karton fogja felváltani, a szívószálak pedig eltűnnek a kínálatból. A papíralapú szívószálakkal még kísérleteznek, a hamburgerek szinte biztosan zöld hulladék alapú papírba kerülnek, és meglepő módon a saláták is papírtálcába juthatnak, mert a berlini tesztben ezt is váratlanul jól fogadták a vevők.

A McFlurry poharas fagylaltokhoz adott fa kiskanalak azonban nem jöttek be, ezen még dolgoznia kell a láncnak.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkIdeje volt már, hogy közellenség legyen a műanyag szívószálbólTöbbnyire semmi értelme a használatának, és nagyon szennyezi a környezetet. Meg is indult a szívószálellenes mozgalom.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat gyorsétterem környezetvédelem McDonald's műanyag Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Jandó Zoltán
2025. április 1. 10:54 Pénz, Vállalat

A NER-t is egyre jobban elérheti a kormány inflációs harca

A bankoknál árstopot vezetne be a kormány, a távközlési cégektől pedig 10 százalékos árcsökkentést várnak. Ezt már a NER milliárdosai is megérezhetik.

Jandó Zoltán
2025. március 28. 06:09 Közélet, Vállalat

A NER legpazarlóbb lopása lehet a jegybanki alapítványok botránya

Voltak már hasonló nagyságú korrupciógyanús ügyek, de olyan valószínűleg még nem, ahol ennyire hatékonytalanul forgatták át magánkezekbe a közvagyont.

Bucsky Péter
2025. március 27. 06:08 Közélet, Vállalat

Rejtélyes közvetítőnek is csurran-cseppen az ezermilliárdos orosz-magyar olajbizniszből

A magyarországi orosz olajimport számottevő része egy olyan közvetítő cégen keresztül érkezett, amely rendre Mol-közeli ügyletekben tűnt fel.

Fontos

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.