Közel négy évtized után megszünteti nyomtatott katalógusát a H&M – jelentette be a svéd ruházati vállalat. „A fogyasztói szokások változása nyomán ma már az interneten vásárolnak az emberek, ezért úgy döntöttünk, hogy búcsút intünk a katalógusunknak” – írja honlapján a cég. A közleményből kiderül, hogy az utolsó szám múlt héten már meg is jelent.
A katalógust 1980-ban adták ki először, miután a H&M megvásárolta a postai csomagküldéssel foglalkozó Rowells vállalatot Svédországban. A Bloomberg cikke szerint a csúcsidőszakban 18 országban jelent meg, de az utolsó számot már csak Ausztriában, Németországban, Hollandiában, Finnországban, Svédországban és Norvégiában terjesztik.
A cég közleménye emlékeztet rá, hogy a lánc 72 országban 4400 üzlettel van jelen, és 48 országban online is lehet nála vásárolni, így nincs szükség többé a katalógusra. Nem mellesleg
a megszüntetésével költséget lehet csökkenteni, és a környezetet sem terheli az előállítása, terjesztése.
Bár a H&M katalógusa sosem volt olyan vastag, mint a fénykorban 300 oldalas IKEA-kiadvány, korábban sok olyan térségben népszerű volt, amelynek a közelében nem működött boltja a ruházati láncnak. Példányszáma azonban jó ideje csökkenőben volt.
A H&M ezzel követi más cégek példáját. A Victoria’s Secret három évvel ezelőtt szüntette meg katalógusát, a postai csomagküldő ágazat egykori világpiaci vezetője, az Otto pedig – 69 év után – tavaly év végén.
Vállalat
Fontos