Összességében a BMW debreceni gyáránál is nagyobb volumenű lesz a dél-koreai SK Innovation komáromi beruházása. Szerdán jelentették be, hogy az egyik legnagyobb dél-koreai konglomerátum 239 milliárd forintos beruházásba kezd márciusban. Ez az SK Innovation második gyáregysége lesz Komáromban, ugyanis tavaly kezdte el építeni első egységét 98 milliárd forintból.
Az elektromos autókba akkumulátorokat gyártó komáromi beruházás összértéke így közel 340 milliárd forint lesz. A tavaly júliusban bejelentett debreceni BMW-beruházás némileg elmarad ettől az összegtől, ott egymilliárd euróval terveztek, ami mai árfolyamon 316 milliárd forint. Az MNB akkori elemzése szerint a BMW beruházása több mint 0,5 százalékkal növelheti a magyar GDP-t.
A komáromi beruházás tavaly elkezdett első egységében 2020-ban indulhat a termelés, a most bejelentett gyáregységben pedig 2021 és 2022 fordulóján. A két gyárban összesen közel 1500 ember fog majd dolgozni.
Az SK Innovation egy koreai olajipari vállalatból nőtt ki, mára a legnagyobb koreai vegyipari és energetikai céggé vált. A Fortune Global 500 szerint az SK csoport a világ 87. legnagyobb vállalata. A komáromi gyár lesz az SK Innovation első európai akkumulátorgyártó üzeme.
A második komáromi gyár felépítésébe az európai autógyártók egyre nagyobb igénye miatt kezdtek bele. Szállítanak a többek között a Mercedeseket gyártó Daimlernek, tavaly pedig szerződést kötöttek az Audit is gyártó Volkswagen-csoporttal. A mostani fejlesztéshez azért is választhatták Komáromot, mert viszonylag közel van hozzá a győri Audi- és a pozsonyi Volkswagen-gyár.
Az SK Innovation szerint az európai terjeszkedésnek kulcsszerepe lesz abban, hogy a világ legnagyobb akkumulátorgyártói legyenek az elektromos autók piacán. A jelenlegi 4,7 gigawattóra akkumulátorkapacitásukat több mint tízszeresére, 60 gigawattórára növelnék 2022-re.
Ebben rendkívül fontos szerepe lehet a komáromi gyárnak. Az első ütem gyártókapacitása korábbi hírek szerint 7,5 gigawattóra lesz, amely a korábbi hírek szerint 250 ezer autó ellátására lehet elég. Az új gyár kapacitásáról nem jelent meg adat a tegnapi közleményben, de a beruházás mértéke alapján jelentősen túlszárnyalhatja az első gyáregységét.
A cél elérése érdekében az SK Innovation az Egyesült Államokban is tervez egy hasonló üzemet építeni. Tavaly összesen 2 millió elektromos autót adtak el a világon, ami több mint 70 százalékos növekedés az előző évhez képest.
Tech
Fontos