Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2019. február 28. 14:45 Tech, Vállalat

A BMW debreceni gyáránál is nagyobb a most bejelentett komáromi beruházás

Összességében a BMW debreceni gyáránál is nagyobb volumenű lesz a dél-koreai SK Innovation komáromi beruházása. Szerdán jelentették be, hogy az egyik legnagyobb dél-koreai konglomerátum 239 milliárd forintos beruházásba kezd márciusban. Ez az SK Innovation második gyáregysége lesz Komáromban, ugyanis tavaly kezdte el építeni első egységét 98 milliárd forintból.

Az elektromos autókba akkumulátorokat gyártó komáromi beruházás összértéke így közel 340 milliárd forint lesz. A tavaly júliusban bejelentett debreceni BMW-beruházás némileg elmarad ettől az összegtől, ott egymilliárd euróval terveztek, ami mai árfolyamon 316 milliárd forint. Az MNB akkori elemzése szerint a BMW beruházása több mint 0,5 százalékkal növelheti a magyar GDP-t.

 

A komáromi beruházás tavaly elkezdett első egységében 2020-ban indulhat a termelés, a most bejelentett gyáregységben pedig 2021 és 2022 fordulóján. A két gyárban összesen közel 1500 ember fog majd dolgozni.

Az SK Innovation egy koreai olajipari vállalatból nőtt ki, mára a legnagyobb koreai vegyipari és energetikai céggé vált. A Fortune Global 500 szerint az SK csoport a világ 87. legnagyobb vállalata. A komáromi gyár lesz az SK Innovation első európai akkumulátorgyártó üzeme.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz új BMW-gyárral még szorosabban öleli magához Magyarországot az autóiparTíz év után jön végre egy igazi nagyberuházás az országba, ráadásul pont abba az országrészbe, ahonnan a leginkább hiányzott egy nagy gyár. De lehetnek hátulütők is.

A második komáromi gyár felépítésébe az európai autógyártók egyre nagyobb igénye miatt kezdtek bele. Szállítanak a többek között a Mercedeseket gyártó Daimlernek, tavaly pedig szerződést kötöttek az Audit is gyártó Volkswagen-csoporttal. A mostani fejlesztéshez azért is választhatták Komáromot, mert viszonylag közel van hozzá a győri Audi- és a pozsonyi Volkswagen-gyár.

Az SK Innovation szerint az európai terjeszkedésnek kulcsszerepe lesz abban, hogy a világ legnagyobb akkumulátorgyártói legyenek az elektromos autók piacán. A jelenlegi 4,7 gigawattóra akkumulátorkapacitásukat több mint tízszeresére, 60 gigawattórára növelnék 2022-re.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkTizenhatszor annyi nagyberuházást visznek külföldi vállalatok, mint magyarokÖtven nagyberuházás fut az országban egyszerre, de ezek között csak aprókat indítottak magyar vállalkozások. Miért?

Ebben rendkívül fontos szerepe lehet a komáromi gyárnak. Az első ütem gyártókapacitása korábbi hírek szerint 7,5 gigawattóra lesz, amely a korábbi hírek szerint 250 ezer autó ellátására lehet elég. Az új gyár kapacitásáról nem jelent meg adat a tegnapi közleményben, de a beruházás mértéke alapján jelentősen túlszárnyalhatja az első gyáregységét.

A cél elérése érdekében az SK Innovation az Egyesült Államokban is tervez egy hasonló üzemet építeni. Tavaly összesen 2 millió elektromos autót adtak el a világon, ami több mint 70 százalékos növekedés az előző évhez képest.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Vállalat akkumulátor elektromos autó Komárom SK Innovation Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Pletser Tamás
2024. november 10. 06:08 Tech, Vállalat

Atom- és gázenergia fogja táplálni a jövőt meghatározó technológiát

Versenyt futnak az energiaellátásért a mesterséges intelligencia fejlesztésére hatalmas összegeket költő amerikai informatikai vállalatok.

Vermes Nikolett
2024. november 2. 06:06 Tech, Vállalat

A Temu ellen derül ki igazán, mennyit érnek az új uniós szabályok

Már egy éve formálják az ágazatot az új digitális piaci szabályok, amelyeket most a kínai e-kereskedelmi behemót ellen vet be az Európai Bizottság.

Torontáli Zoltán
2024. október 10. 16:44 Élet, Tech

Úgy tiltották be az erkélynapelemeket, hogy nyitva hagytak pár kiskaput

Mi az erkély, a loggia és az előtető? Ez a kérdés kulcsa.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. november 22. 11:05 Közélet, Vállalat

Négy gyártól várja a gazdasági csodát a kormány, és mindannyian megérezzük, ha nem jön el

A kormány mintha túl gyors felfutással számolna az új autó- és akkumulátorgyáraknál, ami fokozza a jövő évi pénzügyi terveket övező kockázatokat.

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 06:04 Élet, Vállalat

Rá fognak kényszerülni a kisebb boltok is, hogy visszavegyék a palackokat

Az eddigi számok arra utalnak, hogy ha továbbra sem szerződnek le a MOHU-val, akkor maguk alatt vágják a fát.

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.