Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2019. február 27. 09:45 Vállalat

Megütötte a főnyereményt az Opellel az új tulajdonosa

A tavalyi volt az első teljes üzleti év, amelyet az új tulajdonosnál töltött az Opel, miután a General Motors (GM) 2017 augusztásban eladta a márkát a francia PSA-csoportnak. Ez utóbbi a Peugeot és a Citroën márkák gyártóját jelöli.

Úgy tűnik, az új tulajdonos nem sokat vacakolt az átalakítással, mert az Opel tavaly már 859 millió eurós nyereséget ért el.*Ez a működési bevétel – vagyis az üzleti évben elszámolt értékesítés nettó árbevételének, az eszközök között állományba vett saját teljesítmények értékének, az egyéb bevételeknek -, valamint az üzleti évben elszámolt anyagjellegű, személyi jellegű vagy egyéb ráfordítások, értékcsökkenési leírás együttes összegének különbözete. Utoljára erre 1999-ben volt példa, vagyis húsz év kellett ahhoz, hogy az Opel ismét nyereséges legyen.

Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy az Opel a GM részeként papíron ugyan veszteséget termelt, de könnyen elképzelhető, hogy az amerikai anyacég máshol profitált az Opel fejlesztéseiből.

 

Az Opelnek például kilenc platformja*A platform az autó alapja, benne van a padlólemez, a tűzfal, az orr és a hátsó rész hossznyúlványai, a motorfelfüggesztés és a futómű bekötési pontjai, a kormánymű, a műszerfal mögötti keresztmerevítő, az ülések helyzete, sőt, még az ülésvázak is, a tank beépítése és a betöltőnyílás. Vannak méretek, amelyek bizonyos határok között változtathatók, például az EMP platformnál a tengelytáv, az első túlnyúlás, a legkisebb és a legnagyobb kerékméret, a jármű szélessége és a vezető szemmagassága a talajtól. A platform egyes részei – az orr, illetve a hátsó rész – lecserélhetők. volt, és tízféle motorcsaládot használt. Ez rengeteg egy ilyen kis gyártótól, éppen ezért valószínű, hogy a GM szükségleteit is ki kellett elégíteni.

Az Opel több országban más néven volt jelen a helyi piacokon, Nagy-Britanniában például Vauxhall néven fut, Ausztráliában és Új-Zélandon Holden, az Egyesült Államokban pedig Chevrolet márkanév alatt értékesítik.

A PSA például csak kétféle platformot és négyféle motorcsaládot használ. A PSA, miután megvette az Opelt, el is kezdte a két márka összevonását. Az egy év alatt összerakott és idén debütáló Opel Corsa például már francia platformra épült. Ezzel rengeteget lehet spórolni. A PSA azt tervezi, hogy az Opeleket 700 euróval olcsóbban gyártja. A közös platformok előnye, hogy a fejlesztési költségek 40-50 százalékkal kisebbek.

Ez meg is látszik a cégcsoport eredményén. Az Opel-modelleknek köszönhetően növelte eladásait tavaly a PSA. Jórészt az Opel jövedelmezővé tételének tulajdoníthatóan 40 százalékkal nőtt a PSA nyeresége. A konszern tavaly 3,87 millió autót adott el, 6,8 százalékkal többet a 2017-es 3,63 milliónál.

Az Opel számai nélkül nagy bajban lett volna a konszern,

hiszen a Peugeot eladásai 17,9 százalékkal, míg a Citroënek értékesítései 0,9 százalékkal csökkentek tavaly.

Ami az Opellel együtt megvásárolt szentgotthárdi motorgyárat illeti, a PSA körülbelül egy éve jelentette be, hogy ott is gyártani fogják a PSA 1,2 literes, háromhengeres benzines turbomotorját. A tervek szerint idén szeptemberben készülnek el az első próbadarabok, és még az év vége előtt, decemberben elindul az új motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAkkora kudarcot vallott a General Motors az elektromos autójával, hogy bezárja a legfontosabb gyárátHatalmas áldozatokkal épült fel az a gyár, ahol az utóbbi években egy olyan elektromos kocsit gyártott a GM, aminek nem sok esélye volt labdába rúgni az amerikai piacon.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat nyereség Opel PSA üzleti év Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2023. május 26. 14:32 Adat, Vállalat

Egyre inkább kiszorulnak a magyar vállalkozások az élmezőnyből a hazai e-kereskedelemben

Az Alza, a kifli.hu vagy akár az IKEA is szinte a semmiből jőve vált hirtelen vezető szereplővé. Meddig jut a Pepita.hu vagy a Pelenka.hu?

Torontáli Zoltán
2023. május 25. 15:36 Vállalat, Világ

Már a Lidlben és az Aldiban is lehet erkélynapelemet venni Németországban, nálunk nem kezdhetik meg a forgalmazást

Hazai pályán majdnem egyszerre indult el a két nagy diszkontlánc a forgalmazással. Ez nálunk tilos, ami végső soron szürkezónás magánimporthoz vezethet.

Stubnya Bence
2023. május 25. 10:22 Vállalat

Egy kiszivárgott dokumentum szerint Szerbiában terjeszkedne az MVM, a helyi minisztérium tagadja

Felmerült, hogy az állami tulajdonban lévő áramszolgáltató céggel hozzanak létre közös vállalatot 11 vízerőmű üzemeltetésére, de a tervet elvileg elvetették.

Fontos

Banyár József
2023. május 28. 17:35 Élet

A gyermeknevelés luxussá vált, ezt akartuk?

A jövő nemzedék felnevelése a társadalom egyik legfontosabb befektetése, de ezt mintha senki sem akarná tudomásul venni, amikor a gazdaságról vagy a nyugdíjrendszerről van szó.

Jandó Zoltán
2023. május 28. 04:32 Adat

Ősszel annyi gázunk lesz, hogy nem tudjuk majd hova tenni, az árak bezuhanhatnak

Ha ilyen ütemben folytatódik a betárolás, szeptember elejére elérhetjük a szinte teljes töltöttséget. Tavaly emiatt egy hónap alatt nyolcadára esett a gázár.

Nagy Zsolt
2023. május 27. 17:32 Pénz, Világ

Orbánék új barátja élőben mutatja meg, hogy kell nagyban Monopoly-t játszani

A háború után meglóduló energiaárak alaposan kitömték a katari államkasszát, és a pénzt nem restek részben a külpolitikai céljaik mentén befektetni.