Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2019. február 27. 09:45 Vállalat

Megütötte a főnyereményt az Opellel az új tulajdonosa

A tavalyi volt az első teljes üzleti év, amelyet az új tulajdonosnál töltött az Opel, miután a General Motors (GM) 2017 augusztásban eladta a márkát a francia PSA-csoportnak. Ez utóbbi a Peugeot és a Citroën márkák gyártóját jelöli.

Úgy tűnik, az új tulajdonos nem sokat vacakolt az átalakítással, mert az Opel tavaly már 859 millió eurós nyereséget ért el.*Ez a működési bevétel – vagyis az üzleti évben elszámolt értékesítés nettó árbevételének, az eszközök között állományba vett saját teljesítmények értékének, az egyéb bevételeknek -, valamint az üzleti évben elszámolt anyagjellegű, személyi jellegű vagy egyéb ráfordítások, értékcsökkenési leírás együttes összegének különbözete. Utoljára erre 1999-ben volt példa, vagyis húsz év kellett ahhoz, hogy az Opel ismét nyereséges legyen.

Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy az Opel a GM részeként papíron ugyan veszteséget termelt, de könnyen elképzelhető, hogy az amerikai anyacég máshol profitált az Opel fejlesztéseiből.

 

Az Opelnek például kilenc platformja*A platform az autó alapja, benne van a padlólemez, a tűzfal, az orr és a hátsó rész hossznyúlványai, a motorfelfüggesztés és a futómű bekötési pontjai, a kormánymű, a műszerfal mögötti keresztmerevítő, az ülések helyzete, sőt, még az ülésvázak is, a tank beépítése és a betöltőnyílás. Vannak méretek, amelyek bizonyos határok között változtathatók, például az EMP platformnál a tengelytáv, az első túlnyúlás, a legkisebb és a legnagyobb kerékméret, a jármű szélessége és a vezető szemmagassága a talajtól. A platform egyes részei – az orr, illetve a hátsó rész – lecserélhetők. volt, és tízféle motorcsaládot használt. Ez rengeteg egy ilyen kis gyártótól, éppen ezért valószínű, hogy a GM szükségleteit is ki kellett elégíteni.

Az Opel több országban más néven volt jelen a helyi piacokon, Nagy-Britanniában például Vauxhall néven fut, Ausztráliában és Új-Zélandon Holden, az Egyesült Államokban pedig Chevrolet márkanév alatt értékesítik.

A PSA például csak kétféle platformot és négyféle motorcsaládot használ. A PSA, miután megvette az Opelt, el is kezdte a két márka összevonását. Az egy év alatt összerakott és idén debütáló Opel Corsa például már francia platformra épült. Ezzel rengeteget lehet spórolni. A PSA azt tervezi, hogy az Opeleket 700 euróval olcsóbban gyártja. A közös platformok előnye, hogy a fejlesztési költségek 40-50 százalékkal kisebbek.

Ez meg is látszik a cégcsoport eredményén. Az Opel-modelleknek köszönhetően növelte eladásait tavaly a PSA. Jórészt az Opel jövedelmezővé tételének tulajdoníthatóan 40 százalékkal nőtt a PSA nyeresége. A konszern tavaly 3,87 millió autót adott el, 6,8 százalékkal többet a 2017-es 3,63 milliónál.

Az Opel számai nélkül nagy bajban lett volna a konszern,

hiszen a Peugeot eladásai 17,9 százalékkal, míg a Citroënek értékesítései 0,9 százalékkal csökkentek tavaly.

Ami az Opellel együtt megvásárolt szentgotthárdi motorgyárat illeti, a PSA körülbelül egy éve jelentette be, hogy ott is gyártani fogják a PSA 1,2 literes, háromhengeres benzines turbomotorját. A tervek szerint idén szeptemberben készülnek el az első próbadarabok, és még az év vége előtt, decemberben elindul az új motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAkkora kudarcot vallott a General Motors az elektromos autójával, hogy bezárja a legfontosabb gyárátHatalmas áldozatokkal épült fel az a gyár, ahol az utóbbi években egy olyan elektromos kocsit gyártott a GM, aminek nem sok esélye volt labdába rúgni az amerikai piacon.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat nyereség Opel PSA üzleti év Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bőgel György
2024. február 20. 15:27 Vállalat

Mit tanulhatnak magyar vállalkozók a Kifli-anyacég sikeréből?

Adva volt egy gyorsan táguló piaci rés, a lehetőség felismerése azonban még kevés a nemzetközi piaci sikerhez, amit a Rohlik tíz év alatt elért.

Nagy Zsolt
2024. február 19. 14:19 Vállalat

Elhízott amerikaiak hozták meg a jólétet egy 16 ezer fős dán kisvárosnak

A Novo Nordisk olyan mértékű iparűzési adót fizet, hogy az önkormányzat csökkenteni tudta a lakosok adóterheit.

Hajdu Miklós
2024. február 18. 18:03 Élet, Vállalat

Az egykor legnépszerűbb autómárka lassan háttérbe szorul a magyar piacon

Elvesztette az Opel a kivételes népszerűségét a magyarországi újautó-piacon.

Fontos

Pálos Máté
2024. február 21. 17:08 Közélet

Egyre több ember dönt a haláláról, Hollandiában már a halálozások 5 százaléka eutanázia

Európában és a világon egyre több embernek terjed ki az önrendelkezési joga a halálára – és egyre többen élnek is vele.

Stubnya Bence
2024. február 21. 10:01 Közélet

Európai rekorder lenne Magyarország, ha sikerülne a kormány terve

85 százalékra emelkedhet a kormány tervei szerint a foglalkoztatottsági ráta. Tartalék azonban csak a 25 év alattiakban és az 55 év felettiekben van.

Mészáros R. Tamás
2024. február 21. 04:34 Világ

Külföldi tudással, hajóflottával és jüanelszámolással terjeszkedne a kínai autóipar

A kínai állam tervei között szerepel a külföldi kutatás-fejlesztés, az értékesítési- és szervízhálózatok, valamint a jüanalapú pénzügyi infrastuktúra kiépítése az autóexport ösztönzése érdekében.