Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2019. február 27. 09:45 Vállalat

Megütötte a főnyereményt az Opellel az új tulajdonosa

A tavalyi volt az első teljes üzleti év, amelyet az új tulajdonosnál töltött az Opel, miután a General Motors (GM) 2017 augusztásban eladta a márkát a francia PSA-csoportnak. Ez utóbbi a Peugeot és a Citroën márkák gyártóját jelöli.

Úgy tűnik, az új tulajdonos nem sokat vacakolt az átalakítással, mert az Opel tavaly már 859 millió eurós nyereséget ért el.*Ez a működési bevétel – vagyis az üzleti évben elszámolt értékesítés nettó árbevételének, az eszközök között állományba vett saját teljesítmények értékének, az egyéb bevételeknek -, valamint az üzleti évben elszámolt anyagjellegű, személyi jellegű vagy egyéb ráfordítások, értékcsökkenési leírás együttes összegének különbözete. Utoljára erre 1999-ben volt példa, vagyis húsz év kellett ahhoz, hogy az Opel ismét nyereséges legyen.

Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy az Opel a GM részeként papíron ugyan veszteséget termelt, de könnyen elképzelhető, hogy az amerikai anyacég máshol profitált az Opel fejlesztéseiből.

 

Az Opelnek például kilenc platformja*A platform az autó alapja, benne van a padlólemez, a tűzfal, az orr és a hátsó rész hossznyúlványai, a motorfelfüggesztés és a futómű bekötési pontjai, a kormánymű, a műszerfal mögötti keresztmerevítő, az ülések helyzete, sőt, még az ülésvázak is, a tank beépítése és a betöltőnyílás. Vannak méretek, amelyek bizonyos határok között változtathatók, például az EMP platformnál a tengelytáv, az első túlnyúlás, a legkisebb és a legnagyobb kerékméret, a jármű szélessége és a vezető szemmagassága a talajtól. A platform egyes részei – az orr, illetve a hátsó rész – lecserélhetők. volt, és tízféle motorcsaládot használt. Ez rengeteg egy ilyen kis gyártótól, éppen ezért valószínű, hogy a GM szükségleteit is ki kellett elégíteni.

Az Opel több országban más néven volt jelen a helyi piacokon, Nagy-Britanniában például Vauxhall néven fut, Ausztráliában és Új-Zélandon Holden, az Egyesült Államokban pedig Chevrolet márkanév alatt értékesítik.

A PSA például csak kétféle platformot és négyféle motorcsaládot használ. A PSA, miután megvette az Opelt, el is kezdte a két márka összevonását. Az egy év alatt összerakott és idén debütáló Opel Corsa például már francia platformra épült. Ezzel rengeteget lehet spórolni. A PSA azt tervezi, hogy az Opeleket 700 euróval olcsóbban gyártja. A közös platformok előnye, hogy a fejlesztési költségek 40-50 százalékkal kisebbek.

Ez meg is látszik a cégcsoport eredményén. Az Opel-modelleknek köszönhetően növelte eladásait tavaly a PSA. Jórészt az Opel jövedelmezővé tételének tulajdoníthatóan 40 százalékkal nőtt a PSA nyeresége. A konszern tavaly 3,87 millió autót adott el, 6,8 százalékkal többet a 2017-es 3,63 milliónál.

Az Opel számai nélkül nagy bajban lett volna a konszern,

hiszen a Peugeot eladásai 17,9 százalékkal, míg a Citroënek értékesítései 0,9 százalékkal csökkentek tavaly.

Ami az Opellel együtt megvásárolt szentgotthárdi motorgyárat illeti, a PSA körülbelül egy éve jelentette be, hogy ott is gyártani fogják a PSA 1,2 literes, háromhengeres benzines turbomotorját. A tervek szerint idén szeptemberben készülnek el az első próbadarabok, és még az év vége előtt, decemberben elindul az új motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAkkora kudarcot vallott a General Motors az elektromos autójával, hogy bezárja a legfontosabb gyárátHatalmas áldozatokkal épült fel az a gyár, ahol az utóbbi években egy olyan elektromos kocsit gyártott a GM, aminek nem sok esélye volt labdába rúgni az amerikai piacon.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat nyereség Opel PSA üzleti év Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.

Bucsky Péter
2024. július 23. 05:19 Közélet, Vállalat

A pénz már a Molnál van, de jobb lesz-e a magyar hulladékos rendszer?

Fél év alatt elvitte a Mol az ágazati profit harmadát, miközben nőtt a hazai hulladékgyűjtés és kezelés korábban átlagosnak számító költségszintje.

Jandó Zoltán
2024. július 22. 11:54 Adat, Vállalat

Magyar olajellátás: „ha Al Caponéval üzletelsz, legyen B-terved”

Nagyobb a füstje, mint a lángja a Lukoil-ügynek: nem valószínű, hogy az orosz olajipari cég ukrajnai szankcionálása komoly gondokat okozna a hazai energiaellátásban.

Fontos

Bucsky Péter
2024. július 25. 18:19 Élet, Pénz

Tele van kérdőjelekkel az álomszerű utasszám-növekedés, amit a MÁV kommunikál

Egyelőre nem látszik, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése óta érdemben nőtt volna a közösségi közlekedést választók száma.

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 13:52 Adat, Pénz

Keveset költünk a kormány terveihez képest, és még a megtakarítást sem állampapírba tesszük

A magyar lakosság nem hajlandó jelentősen növelni költéseit, inkább megtakarít, az viszont átrendeződött, hogy hova teszi a pénzét.