Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. november 9. 09:31 Vállalat, Világ

Magyarországra is beléphet egy népszerű ruházati lánc

Rengeteg lengyel vásárlót látok a berlini boltunkban, és úgy gondolom, hogy a lengyel piacon jól fogunk teljesíteni. A szlovák Aktuality beszámolója szerint ezt mondta George Weston, az Associated British Foods (ABF) vezérigazgatója annak kapcsán, hogy a cég ruházati boltlánca, a Primark jövőre belép a lengyel piacra.

A Primark a nemrég zárt pénzügyi évének eredményeit bemutatva tulajdonképpen bejelentette, hogy elkezdi a kelet-európai expanzióját, és bár Magyarországot konkrétan nem nevezte meg célpontként, biztató jel lehet, hogy a bécsi üzletekben legalább annyi a magyar vásárló, mint Berlinben a lengyel.

Az ír gyökerű ABF sok mindennel foglalkozik, többek között mezőgazdasági termékekkel és élelmiszer-kereskedelemmel is, de a Primark láncból szerzi összes bevételének közel felét. Most azt közölte, hogy jövőre majdnem 100 ezer négyzetméterrel növelni szeretné boltjainak összesített alapterületét.

A kelet-európai nyitás a szlovén fővárosban, Ljubljanában indul 2019-ben, a további lépésekből azonban egyelőre csak a lengyel belépő a biztos.

A környező országok közül jelenleg csak Ausztriában van Primark üzlet, összesen öt. Németországban jelenleg 27 boltot tart fenn a lánc, de fő piacának az Egyesült Királyság számít, ahol már 185 boltja van, ráadásul ott bővül a leggyorsabb ütemben.

A Primark üzletek forgalma az elmúlt egy év alatt 7,48 milliárd angol fontra (2750 milliárd forintra) nőtt, de ennél is fontosabbnak látszik, hogy – a ruházati piac tömegcikkeket áruló szegmensében dúló öldöklő verseny ellenére – a bevétel 6 százalékos növekedése mellett 15 százalékkal tudta emelni az üzemi szintű nyereségét.

Vállalat Világ boltlánc Kelet-Európa Primark ruhabolt terjeszkedés Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2020. december 2. 10:44 Vállalat

A létéért küzd a legnagyobb német fodrászlánc, a magyar egységeit is felszámoló Klier

A cég nem bírta ki a koronavírus-járvány második hullámát, nem valószínű, hogy a magyar üzletei egyhamar talpra állnak.

Torontáli Zoltán
2020. december 1. 13:54 Élet, Vállalat

Hogyan lehet nyereséget elérni egy 3 dolláros koronavírus-oltáson?

Rengeteg pénz emészt fel a fejlesztés, és mégis lesznek 1000 forint alatt elérhető oltások.

Torontáli Zoltán
2020. december 1. 10:38 Vállalat

Bécsben uborka lesz a Kifli.hu-ból

A cseh hátterű online élelmiszerüzlet csütörtöktől nagy erőkkel próbálja bevenni a bécsi piacot, utána München következne.

Fontos

Stubnya Bence
2020. december 1. 18:08 Élet

Komoly kutatás indult Magyarországon a négynapos munkahét hatásairól

Hatékonyabbak leszünk tőle? Kevesebbet fogyasztunk feleslegesen? Egy magyar kutatócsoport mostanában kezdett átfogó kutatásba a témában.

Bucsky Péter
2020. december 1. 06:48 Közélet, Vállalat

A válság ellenére itthon és Európában is bővít a Hummusbar

Uri Gotlibovich egy hétre jött Magyarországra 2003-ban, nem tudott főzni, és nem volt vendéglátós tapasztalata. Ehhez képest 17 éve itt él, és felépítette a Hummusbar hálózatot.

Bucsky Péter
2020. november 30. 16:42 Közélet

Fogy a hallgató és a pénz az egyetemeken, de a kormány kedvenceit nem kell félteni

Az egy hallgatóra jutó állami pénzek összege a Testnevelési Egyetemen a legnagyobb, a jóval összetettebb és drágább képzést adó Semmelweis Egyetem csak a második.