Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. október 31. 12:18 Pénz, Vállalat

Retteghet az Aldi és a Lidl: orosz diszkont törne be a német piacra

A diszkontláncok őshazájának tekinthető Németországban terjeszkedne az orosz Torgservis. A szibériai székhelyű cég boltjai még a diszkontláncokhoz szokott vásárlók számára is igen egyszerűnek tűnnek. Az üzlethelyiség úgy néz ki mint egy kisebb csarnok, ahol raklapokon és egyszerű polcokon sorakoznak, a csak részben kicsomagolt áruk.

A dizájnnal sem sokat vacakolnak, a termékek árait pedig öntapadós matricákon tüntetik fel. Olyan, mintha egy nagykereskedelmi cég raktárában vásárolnának az emberek. A vállalkozás „Svetofor” (közlekedési lámpa) és „Mayak” (világítótorony) néven működtek boltokat Oroszországban, Kazahsztánban, Fehéroroszországban és Kínában is.

A Fehéroroszországban tavaly novemberben készült fotók alapján, első blikkre nehéz lehet elképzelni ezeket az üzleteket Európában.

Forrás: esoligorsk.by

Pedig az orosz cég magabiztosnak tűnik. Nem kell sokat visszamenni az időben, nemrég még az Aldi és a Lidl is a raklapokról árulta a portékáit. A két német diszkont is így kezdte, és csak az elmúlt években fejlesztette tovább az üzleteiket, és pakolt ki egyre több terméket a polcokra.

A Torgservis a kelet-németekre és a bevándorlókra célozna. A volt NDK-s területen még mindig alacsonyabb az életszínvonal, emiatt egyáltalán nem irreális a kisebb jövedelműeket célzó üzleti terv, még akkor sem, ha egyszerűbbek az üzletek megjelenései. Az üzleti modell sikerét az is segítheti, hogy 2015 óta közel egymillió bevándorló érkezett Németországba.

Forrás: esoligorsk.by

A brit példa is optimizmusra adhat okot. Az Egyesült Királyságban Stelios Haji-Ioannou, ciprusi származású üzletember, az easyJet alapítója indított két éve Aldi- és Lidl-vetélytárs üzlethálózatat, easyFoodsore néven.

Az üzletek belseje hasonlóan egyszerűen berendezett, mint az orosz Torgservis boltjai. Úgy tűnik tehát, hogy a vásárlókat nem riasztja vissza az a tudat, hogy egy raklapról kell leemelni az árut, csak az számít, hogy a kasszánál kevesebbet kelljen fizetni.

Torgservis a német Lebensmittel Zeitung szerint már meg is alapította az ottani leánycégét, a TS Markt GmbH-t. A cég mintegy száz darab, egyenként 800-1200 négyzetméteres üzlethelyiségeket keres Kelet-Németországban, vagyis pont akkora boltokat, mint amekkorák az Aldinak és a Lidlnek vannak. A Torgservis az üzletek mellett már a leendő munkatársakat is keresi, sőt a boltberendezésekre is várja az ajánlatokat. Még azt is odaírták, hogy használt hűtőket is szívesen vásárolnak.

 

A szibériai vállalat a német diszkontokkal ellentétben nem vásárol saját üzleteket, helyette franchise partnerek bevonásával működteti a hálózatot. Elvárás, hogy a belmagasság legalább négy méteres legyen, és a padló teherbírásának négyzetméterenként el kell érnie a 3 tonnát. A bolt mellett 30-40 autó számára parkolási lehetséges is kell biztosítani. 

A Torgservist 2009-ban alapította Valentina Shnayder, aki hatvan százalékban tulajdonosa a cégnek, és Andrey Veykulaynen befektető. A legtöbb oroszországi üzlet az Uraltól keletre található, többnyire 15 ezer fős településeken. Az üzletekben 1500-2000 árucikk kapható, ezek 90-95 százalékban saját márkás termékek. Az orosz piacon a saját márkás cikkek átlagosan 5-20 százalékkal olcsóbbak a hagyományos termékeknél.

A Torgservis egyik legfontosabb üzleti erőssége, hogy egy bolt megnyitása minimális befektetést igényel, átlagosan egymillió rubelből, azaz 4,4 millió forintból kihozható. Ez persze függ az adott ingatlan állapotától is.

 

Mindezek ellenére nem lesz egyszerű meghódítani a német piacot, amely már most is túlzsúfolt. Már most több mint 16 ezer diszkontüzlet van az országban. A német élelmiszer kiskereskedelem 43 százalékát adják a diszkontok. A diszkontokon belül a vásárlók nyolcvan százaléka az Aldi és a Lidl üzleteiben vásárol.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Pénz Vállalat Aldi diszkont Lidl német orosz Torgservis Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Avatar
2024. november 14. 10:36 Pénz

Futóhomokra épül az adócsökkentő dubajozás

Számos magyar vállalkozó akarja csökkenteni adóterhét Dubajon keresztül, ám az ezt szolgáló megoldások sokkal kockázatosabbak, mint azt a legtöbben hiszik.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.