Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. október 12. 11:12 Vállalat, Világ

Áll a bál az Audinál, januártól elvihetik Győrből az A3-asok gyártását

Ingolstadtban, ahol az Audi legfőbb németországi gyártóbázisa van, elég komoly visszhangot váltott ki, hogy az autógyári munkástanács megszellőztette: novembertől leállítanának egy gyártósori műszakot.

A leállásról a legújabb hírek szerint ugyan még nincs végleges döntés, az ügy hátterében azonban ettől függetlenül is az a régóta tudható tény húzódik meg, hogy az Audi egyszerűen nem tudott időben felkészülni egy technológiai váltásra.

Az autókba szerelhető motoroknak egy új, WLTP-nek nevezett teszten kell átesniük, amely abban különbözik az elődjétől, hogy az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást megpróbálja a valósághoz, azaz a hétköznapi használathoz sokkal jobban közelíteni.

A probléma azonban az, hogy más nagy gyártókkal ellentéteben az Audinál a sok motor- és váltókonfigurációból nem sikerült időben elegendőt letesztelni. A gyártósorokat tehát azért kell visszafogni, mert nem tudnak a karosszériába motorokat rakni.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÚjabb csapást mér a Volkswagenre a dízelbotrányMár körülbelül 25 milliárd euróba került eddig a Volkswagen-csoportnak az emissziós botrány, de még mindig nincs vége.

Ahogy a helyi sajtó írja, ez még nem is lenne nagy baj, ha a termelés rugalmasabb lenne, vagyis a különböző modellekkel sakkozhatnának a gyártósorok között. A jelek szerint azonban a Volkswagen-csoport pénzügyi zászlóshajójánál eddig nem helyeztek erre kellő hangsúlyt.

A problémák Ingolstadtban elsősorban az A4/A5 modelleket gyártó soron vannak, miközben az A3/Q2 szalag úgy megy, hogy ott gyakran még túlórás műszakokat is be kell állítani. A németek most állítólag gőzerővel dolgoznak azon, hogy javítsák a gyártósorok közötti átjárhatóságot, és ennek részeként például képesek lesznek arra, hogy A3-asokat gördítsenek le az A4/A5-ös sorról.

Ennek a fejlesztésnek magyar vonatkozása is van, a hírek szerint ugyanis 

januártól az A3-asok gyártását Győrből Ingolstadtba szervezik át

– részben ezzel is megoldva, hogy ott ne kelljen lassítani vagy leállítani a termelést. Ezzel kapcsolatban az Audi Hungaria azt mondta nekünk, hogy az A3 Limousine győri és ingolstadti közös gyártása a konszern egy korábbi döntésének eredménye, a magyarországi és német gyártókapacitás egyenlő kihasználtsága érdekében.

2019-től az Audi A3 Limousine karosszériájának préselése és a karosszéria összeszerelése továbbra is Győrben marad, a lakkozó és a szereldei tevékenységek kerülnek az ingolstadti telephelyre. Az Audi TT első és második generációját egyébként szintén ilyen együttműködésben gyártották korábban.

A győri járműgyár kapacitását a nemrégiben elindult Audi Q3-as modellel, valamint annak a következő évtől gyártani tervezett újabb változatával kötik le.

Korábban a Handelsblatt írt arról, hogy a WLTP bevezetése az Audit érte a legkényelmetlenebbül, ami az új autók németországi regisztrációs adatain is meglátszik. Szeptemberben az egy évvel korábbinál 77,7 százalékkal kevesebb Audit tudtak a német piacra dobni, és az öt, ebből a szempontból legrosszabbul teljesítő márka mind a VW-konszernhez tartozik (sorrendben: Audi, Porsche, VW, Seat és Skoda). Ezzel szemben a legkisebb visszaesést a BMW szenvedte el, és ez összhangban van azzal az adattal, hogy náluk messze több motor-váltó variánst vittek át időben a WLTP teszten.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ A3 Audi Győr Ingolstadt wltp Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Hajdu Miklós
2024. november 22. 11:05 Közélet, Vállalat

Négy gyártól várja a gazdasági csodát a kormány, és mindannyian megérezzük, ha nem jön el

A kormány mintha túl gyors felfutással számolna az új autó- és akkumulátorgyáraknál, ami fokozza a jövő évi pénzügyi terveket övező kockázatokat.

Torontáli Zoltán
2024. november 22. 06:04 Élet, Vállalat

Rá fognak kényszerülni a kisebb boltok is, hogy visszavegyék a palackokat

Az eddigi számok arra utalnak, hogy ha továbbra sem szerződnek le a MOHU-val, akkor maguk alatt vágják a fát.

Hajdu Miklós
2024. november 21. 14:01 Vállalat

Éledezik az európai autópiac, de több ezer ember állását ez már nem menti meg

Az e-autók iránti kereslet továbbra is hanyatlik, de összességében kicsit erősödött az uniós autópiac októberben. A Volkswagennél és a Fordnál így is leépítések jönnek.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.