A Google mindent tudni akar a felhasználóiról, még engedély nélkül is követi őket. Az AP hírügynökség oknyomozó cikke szerint hiába kapcsolja ki, vagyis tiltja le valaki az okostelefonján a többféle Google-applikációhoz kapcsolódó helymeghatározó funkciót, az amerikai technológiai óriásvállalat ennek ellenére is szorgalmasan gyűjti az adatait: mikor, hol és mennyi időt töltött el egy helyen.
Mindegy, hogy androidos okostelefonja van valakinek vagy iOS-alapú iPhone-ja, a Google nem tesz kivételt, mindenkit megfigyel, ha az applikációi ott vannak a készüléken. Az AP felfedezését a Princeton egyetem kutatói is megvizsgálták, és szakértői jelentésükben megállapították, hogy
a Google a felhasználók kifejezett tiltása ellenére is gyűjti az adatokat.
A cég azzal védekezik, hogy a Google Maps applikáció nyomkövetési funkciója letiltható. Ehhez a felhasználónak a mobil beállításaiban meg kell keresnie a helymeghatározáshoz nem köthető „Web- és alkalmazás-aktivitás” menüpontot, és ott letiltania az adatok tárolását.
Az AP cikke szerint ez azonban nem olyan egyszerű, mert ezek az adatok szétszórva találhatóak csak meg, és vagy minden adatot töröl a felhasználó, vagy egyesével kell összeszedegetnie a helymeghatározásra vonatkozó és törölni kívánt adatokat.
A Google azért gyűjt folyamatosan adatokat, hogy javítsa a felhasználói élményt, illetve hogy egyre személyre szabottabb hirdetéseket tudjon a felhasználókhoz eljuttatni. A cégnek csak tavaly 20 százalékkal nőttek a hirdetésből származó bevételei, 95,4 milliárd dollárra.
A helymeghatározásnak köszönhetően a hirdetők – egyebek mellett akciókról szóló – üzeneteit a Google akár másfél kilométeres pontossággal juttatja el a potenciális ügyfeleknek. Ezért persze még több pénzt kell a hirdetőknek kifizetniük.
A Google múlt hónapban mutatta be a helyi kampányokkal kapcsolatos újítását, aminek nem titkolt célja, hogy a boltokba csábítsák az embereket. Az új szolgáltatásnak köszönhetően a hirdetők – jellemzően az üzlet tulajdonosai – egészen pontosan mérni tudják, hogyan hatott egy-egy kampány vagy akció a bolt előtt elsétáló fogyasztókra.
Pénz
Fontos