Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. augusztus 9. 12:35 Vállalat

A Suzuki, a Mazda és a Yamaha is csalt a károsanyag-kibocsátási teszteken

Az emissziós botrányoktól a japán járműgyártók sem mentesek, ma a Mazdáról, a Suzukiról és a motorkerékpárokat gyártó Yamaháról derült ki, hogy csaltak, miközben új modelljeik fogyasztását és károsanyag-kibocsátását tesztelték. A gyártók már be is ismerték, hogy az általuk alkalmazott vizsgálati módszerek nem felelnek maradéktalanul a japán jogszabályoknak. Leginkább a Suzukit érinti a csalás, ugyanis a három japán üzemében gyártott járművek közel felét nem megfelelő módon tesztelte, míg ez az arány a Mazdánál csak négy a Yamahánál pedig két százalék.

A megtévesztő vizsgálati eljárásokra azért derült most fény, mert a japán közlekedési minisztérium júliusban elrendelte a tesztelési módszerek felülvizsgálatát az országban működő autó- és motorkerékpárgyáraknál, miután korábban a Nissan és a Subaru is hasonló botrányba keveredett. Összesen 23 autó- és motorkerékpárgyárat érintett az akció, közülük 17-ben nem találtak szabálytalanságot a hatóságok, három külföldi üzem (az Audi, a Volkswagen és a Volvo egységei) esetében pedig még tart a kiértékelés.

Toshihiro Suzuki, a Suzuki vezetője a nyilatkozatában elnézést kért a cég ügyfeleitől és részvényeseitől, és beismerte a gyárakban zajló tesztek hiányosságait. Magyarázata szerint az üzemekben dolgozók a vizsgálatok lebonyolítására nem eléggé felkészültek, amit a menedzsmentnek nem kellett volna rájuk bíznia. Pedig a Suzukinál már 2016-ban is gond volt az autóik fogyasztásmérésével, amikor egy hasonló vizsgálatot indított a közlekedési miniszter, akkor épp a Mitsubishi csalása miatt.

A botrány egyelőre csak az érintett cégek tőzsdei szereplésében látszódott meg (a Suzuki részvénye 6 százalékot esett Tokióban), visszahívások várhatóan nem lesznek. A hibásan lebonyolított tesztek megtévesztő adatait a gyártók csak a japán piacon értékesített járműveknél tüntették fel, így az európai vásárlóknak nem kell átverve érezniük magukat.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat dízelbotrány károsanyag mazda suzuki yamaha Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Jandó Zoltán
2024. november 14. 06:01 Pénz, Vállalat

Atlantiszi pénzt forgató csalók terepe az ezermilliárdos magyar cégeket duzzasztó biznisz

Világszerte pénzügyi csalók repültek rá a 70-es években kibocsátott brazil nemzeti kincstárjegyekre, és igyekeznek pénzt csinálni belőlük.

Bucsky Péter
2024. november 13. 06:02 Közélet, Vállalat

Betonba és NER-be öntöttük az uniós pénzek jelentős részét

Ami papíron a hazai vállalatoknak szánt gazdaságfejlesztési támogatás, abból a gyakorlatban sokszor Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László épített utat.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.