Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. február 17. 07:18 Élet, Vállalat

Ugyanaz a tej van minden áruházlánc saját márkás dobozában

Lehet, hogy téged is régóta kínoz a kérdés, hogy van-e különbség mondjuk az aldis, a tescós, vagy a sparos saját márkás tejek között. Esetleg máshonnan jön az alapanyag, vagy az áruházlánc befolyásolja a feldolgozást, esetleg a gyárban módosítanak valamit a csomagolás előtt, letekernek egy gombot és más ízt adnak a terméknek? Az egyik legnagyobb magyar tejüzemben, az Alföldi Tej Kft. székesfehérvári gyárában jártunk, és többek között ezt is megkérdeztük.

Mélykuti Tibor ügyvezető igazgató azt mondja, náluk a termelés körülbelül 35 százalékát teszik ki az áruházláncok saját márkás termékei, gyakorlatilag az összes magyar kiskereskedőnek szállítanak, de ők mindig ugyanazt a tejet teszik minden dobozba (az adott zsírtartalomra beállítva). És persze az Alföldi Tej tulajdonában lévő márkákban is ugyanez van, a különbség tényleg csak a csomagolásban mutatkozik meg.

Az Alföldi most eladott egy saját márkát, a Kokárdást. Ezt pár évvel ezelőtt kifejezetten arra találták ki, hogy az Aldi üzleteibe szállítsák, mint magyar márkát, a Milfina nevű nemzetközi aldis tejes termékek kiegészítőjének. A Kokárdás alapvetően eltérő közönséget céloz meg, mint a Milfina, de Bernhard Haider, a magyarországi Aldi ügyvezető igazgatója azt mondta nekünk, hogy bizonyos esetekben még jobban is teljesít, mint a Milfina.

Az Alföldi Tej nem gyárt bizonyos tejipari termékeket, ám az Aldi el akarta érni, hogy ezek is megkapják a Kokárdás márkát. Kokárdás túró rudit azonban értelemszerűen nem gyárthat az Alföldi egyetlen versenytársa sem, amíg az Alföldié a márka. Ezért az Aldi egyszerűen megvette a Kokárdás használati jogait, és így már le tudja gyártatni a túró rudit és a trappista sajtot egy másik üzemben. A vételárat nem hozzák nyilvánosságra.

Székesfehérvárra egyébként éjjel-nappal folyamatosan hordják a tejet a tartányos kamionok az ország 103 telepéről, és egy nap alatt akár 800 ezer litert is fel szoktak dolgozni. Ha nem jártál még tejüzemben, érdemes megnézned ezt a gépet, amely irdatlan sebességgel adagolja a tejet a literes kartondobozokba.

Utána ezeken a szállítósorokon megy végig a sok dobozos, ahol igény szerint ellátják kupakkal és összerendezgetik őket:

Majd végül jön a csomagolás, és mehet a raktárba. Az egész folyamat nem tart pár óránál tovább, de mielőtt a boltokba kerülne, még kilenc napig áll a raktárban, ahol mikrobiológiai vizsgálatokkal figyelik, hogy minden rendben van-e vele.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Vállalat Aldi Alföldi Tej tej tejüzem Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Vermes Nikolett
2024. november 17. 06:09 Élet

Milyen esélyekkel indul egy elhagyott csecsemő a magánkórházban születetthez képest?

Szerető családban eltűnhetnek a kezdeti viszontagságok következményei, de fontos, hogy minél kevesebb időt töltsenek átmeneti körülmények között.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.