Itt egy újabb jele annak, hogy mennyire szenvednek az online hirdetésekből élő digitális médiacégek. Az elmúlt évek során dinamikusan növekedő amerikai BuzzFeed 350 millió dolláros bevételi célt tűzött ki maga elé 2017-ben, de mint a Wall Street Journal csütörtökön megtudta, az árbevétel várhatóan 15-20 százalékkal elmarad ettől. A BuzzFeed zártkörű részvénytársaságként működik, így a pénzügyi eredményeit nem teszi rendszeresen közzé.
Elképzelhető, hogy a vártnál rosszabb eredmény miatt a cég 2018-ra tervezett tőzsdére lépését is elhalasztják, igaz, ezt a sejtést a BuzzFeed egyelőre nem kommentálta. Nem csak a BuzzFeed, hanem általában az egész digitális médiapiac szenved a nyereségszerzéssel, ami legfőképpen a Facebook és a Google hibája, ugyanis a hirdetők ma már sokkal inkább náluk költik el a pénzüket.
A WSJ információ szerint az amerikai Vice News sem fogja elérni az idei évre kitűzött 800 millió dolláros bevételi célt, igaz, esetükben nem tudni, mennyire maradhatnak ettől el.
Az sem fest túl jó képet a piacról, hogy a New York-i Ziff Davis kiadó mindössze 50 millió dollárért veszi meg a hírek szerint a Mashable-t, mikor azt korábban még 250 millió dollárra értékelték. A virális tartalommal nyomuló Mashable-be 45 millió dollár kockázati tőkét nyomtak bele nem is olyan rég, köztük olyan befektetők, mint a Time Warner Investments.
Fotó: AFP/Europress
Vállalat
Fontos