Magyarországon több külföldi színészt vagy együttest is olyan kultusz övez, hogy lényegében a magyar kultúra részeivé váltak. A legjobb példa erre talán Bud Spencer, akinek szobra is van nálunk, és idén már a tizenkettedik rajongói fesztiválját tartották meg. Ilyen még a karácsonyainkat bejgliszinten meghatározó Reszkessetek betörők vagy a rendőr- és MacGyver-viccek szellemiségét idéző Chuck Norris-kultusz.
A téma szubjektivitásából fakadóan nyilván nem könnyű felmérni, hogy melyek azok a Kevinnel való karácsonyozáshoz hasonló külföldi behatások, amelyek különösen jellemeznek minket. Viszonyítási alapot adhatnak viszont a facebookos rajongói oldalak, amelyek segítenek bemutatni, hogy milyen külföldi jelenségek érdeklik leginkább a magyarokat.
Ha a legtöbb magyarországi kedvelővel rendelkező külföldi oldalakat nézzük a Facebookon, akkor a magyarokat leginkább maga a Facebook érdekli, több mint 500 ezer magyar kedveli. A magyarok körében legnépszerűbb ember pedig a Magyarországon rendszeresen fellépő francia dj, David Guetta. A harmadik helyen pedig Mark Sinclair, azaz Vin Diesel amerikai színész áll, akinek egyébként globálisan is az egyik legnagyobb rajongótábora van közel 100 millió kedvelővel*Mindössze Cristiano Ronaldo, a Real Madrid, a Barcelona és Shakira előzi meg..
A lista alapján a magyarok kedvenc színésztípusa amerikai, férfi, és vagy keményfiú, vagy nagy nevettető. Vin Diesel mellett még Jason Statham, Adam Sandler és Will Smith került be az első húszba, Dwayne Johnson épphogy kimaradt. A zenei ízlésünk valamivel változatosabb, ezt David Guetta mellett a Pitbull néven alkotó Armando Christian Pérez, Rihanna, Eminem, Adele, Michael Jackson és Selena Gomez írják le leginkább (Selena Gomez pedig a színészekről alkotott képet is árnyalja).
A sorozatok közül a Family Guy, a South Park, a Doktor House és a Simpsons a legnépszerűbb, filmként pedig egyedül az Avatar került be az első húsz közé. Ha a kedvenc élelmiszerünket kellene megnevezni, akkor az persze a Túró Rudi lenne (mintegy egymillió kedvelővel). Ha viszont külföldit keresünk, akkor az a Monster névre hallgató energiaital lenne, amelynek közel 300 ezer kedvelője van. A listán a legnagyobb meglepetés talán az, hogy a Buzzfeed Tasty nevű, angol nyelvű főzőoldala is szerepel, bár világszinten ez a hatodik legnagyobb oldal.
A Facebookot havi szinten aktívan használók száma világszerte 2,2 milliárd ember körül van, ebből nagyjából 5,8 millió magyar. Így a magyarok részaránya az összes felhasználóból 0,26 százalék. David Guetta rajongótáborának például egy százalékát alkotják a magyarok, ez azt jelenti, hogy nálunk négyszer annyian szeretik, mint egy átlagos országban. A Magyarországon húsz legnépszerűbb oldal közül ennél nagyobb arányban csak a Monstert és az Avatart kedvelik.
Az abszolút lista jól mutatja, hogy kik a legnépszerűbbek Magyarországon, de arra nem ad választ, hogy ki vagy mi számít szokatlanul népszerűnek nálunk. Ezért azt is megnéztük, hogy arányaiban melyik külföldi oldalnak van a legtöbb magyarországi kedvelője.
Bár Magyarországon csak 2012 óta lehet kapni az Almdudlert, a hegyi romantikára építő osztrák szénsavas üdítő nagyon betalált a magyaroknál. Több mint százezer magyar követi a német nyelvű oldalát, ami az összes kedvelő több mint 20 százaléka. A második helyen egy Farmarena nevű számítógépes játék áll, amelyet egy hamburgi cég fejlesztett. Az ingyenesen játszható gazdálkodós játék elsődleges célcsoportja a 30-as, 40-es nők. Az őt követő 1+1=69 oldal kevésbé érthető, mindenesetre már nyolc éve nem frissült.
A lista alapján a külföldi zeneadók különösen népszerűek, az MTV és a VIVA is szerepel rajta. Úgy tűnik, a Nutella is nagy kedvence a magyaroknak, több mint 200 ezren kedvelik, és a húszas élbolyban van a leginkább cukorból és pálmaolajból készült krém gyártója, a Ferrero Rocher is. A hatodik helyen tűnik fel Bud Spencer közel 200 százezer magyar kedvelővel, amely az összes rajongó hét százaléka (azaz nálunk mintegy harmincszor több kedvelője van, mint egy átlagos országban) és Terence Hill is ott van a listán.
Ennél talán meglepőbb, hogy hasonló arányban kedveljük a kristályüvegekkel foglalkozó osztrák családi vállalkozást, a Swarovski. Közel százezer magyar kedvelője van, több budapesti plázában is van boltja, bár a magyar leánycége az elmúlt két évben veszteséges volt egymilliárd forint körüli bevétel mellett. A sztereotípiáknak megfelelően a Magyarországon rendszeresen fellépő Paul Kalkbrenner német dj is különösen népszerű nálunk.
Az energiafogyasztási szokásaink ezen a listán is tükröződnek, a Burn is befért a tíz arányaiban legnépszerűbb oldal közé. Akárcsak a Parajelenségek (Paranormal Activity) című brit horrorfilm-sorozat több mint százezer kedvelővel. Ezek tehát azok a külföldi filmek, amelyeket magasan a legtöbb magyar kedveli arányaiban.
Élet
Fontos