Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2018. január 18. 15:09 Tech

Gigarendelés menti meg a legnagyobb utasszállítót

Előzetes megállapodást kötött a dubaji Emirates légitársaság az Airbusszal 36 darab A380-as óriásrepülő megvásárlására. A Financial Times szerint, ha véglegesítik az üzletet, akkor húsz gépet biztosan rendel a közel-keleti cég, a maradék tizenhat repülőre pedig opciós szerződést kötnének. Mindezért az Emirates 16 milliárd dollárt fizet az Airbusnak. Az egyezség azt jelenti, hogy a világ legnagyobb utasszállítója valószínűleg megmenekül, hiszen az európai repülőgyártó vezetői lényegében a megállapodás sikerességétől tették függővé az A380-as jövőbeni gyártását.

Több mint húsz évvel ezelőtt, amikor az Airbus megálmodta a kétszintes, székek elhelyezésétől függően 500-800 fős kapacitású óriásgépet, még a repülés jövőjét látták benne. Az A380-as kifejlesztését arra alapozták, hogy a növekvő utasforgalom miatt egyre nagyobb gépekre lesz szükség a repülőterek zavartalan működéséhez. A légi közlekedés azonban más irányba mozdult el. A központi repülőterek túlterhelése helyett sok kisebb, regionális légikikötő jött létre, amelyek között közvetlenül repülő, közepes gépek szállítják az utasokat.

 

Bár az A380-as fejlesztése jelentős figyelmet kapott, üzletileg óriási csalódást jelentett az Airbusnak. Tavaly egyetlen gépet sem rendeltek tőlük, márpedig  az Airbus vezérigazgatója pár napja azt mondta, hogy a gyártás fenntartásához legalább évi hat-nyolc rendelésre van szükségük.

Az Emirates bejelentését követően a gyártó közölte: a megállapodás legalább egy évtizedre garantálja az A380-as gyártásának folytatását. A most megrendelt gépek közül az elsők 2020-ra állhatnak üzembe. Az eddig összesen legyártott 222 A380-asnak is az Emirates volt a legnagyobb vásárlója, tavaly novemberben érkezett meg hozzájuk a századik óriásgép.

 

Tech Airbus Airbus A380 Emirates repülés repülőgép Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Avatar
2019. június 23. 07:48 Közélet, Tech

Zuckerberg király saját dénárt akar verni, és ennek sokan nem örülnek

A pénzügyi adatainkat összefésülik a médiafogyasztási szokásainkkal, az okoseszközök és szenzorok által biztosított adatokkal, és az egészet egybecsomagolva eladhatják bárkinek.

Torontáli Zoltán
2019. június 20. 10:52 Élet, Tech

Trükkösen büntetnék az elektromos biciklik sufnituningját

A Bosch olyan szoftvert fejleszt a motorjaihoz, amely azonnal büntet minden gyanús tuningot.

Váczi István
2019. június 19. 10:46 Tech

Elég nagy munka lesz a napelemek gazdaságos újrahasznosítása

A napenergia-termelés hazai felfutása azt is jelenti, hogy pár évtized múlva rengeteg újrahasznosításra váró napelempanel lesz az országban.

Fontos

Váczi István
2019. június 23. 16:46 Közélet

Egy lesorosozott civilszervezet ellenőrzi Mészáros Lőrinc közpénzes munkáját

Egy uniós program keretében, a kormány áldásával az általa évek óta támadott Transparency International ellenőriz egy projektet, ahol Mészáros egyik cége dolgozik.

Kasnyik Márton Hajdu Miklós
2019. június 21. 06:43 Adat

Kettészakadt a budapesti panelmezőny, már nem a Pók utca a legdrágább lakótelep

Új adatbázist építettünk, hogy eldöntsük az örök kérdést: melyik a legdrágább és melyik a legolcsóbb panel lakótelep? Az utóbbi évek eszeveszett áremelkedése nem ugyanúgy érintette a paneleket.

Jandó Zoltán
2019. június 20. 06:50 Közélet

Kiszámoltuk, hány milliárdot vitt haza Heinrich Pecina a NER-média körüli ügyletekből

A médiában több üzletet is kötött Mészáros Lőrinccel a Népszabadságot bezáró Heinrich Pecina, aki számításaink szerint igencsak vaskos haszonnal szállt ki ezekből a bizniszekből.