Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2018. január 18. 15:09 Tech

Gigarendelés menti meg a legnagyobb utasszállítót

Előzetes megállapodást kötött a dubaji Emirates légitársaság az Airbusszal 36 darab A380-as óriásrepülő megvásárlására. A Financial Times szerint, ha véglegesítik az üzletet, akkor húsz gépet biztosan rendel a közel-keleti cég, a maradék tizenhat repülőre pedig opciós szerződést kötnének. Mindezért az Emirates 16 milliárd dollárt fizet az Airbusnak. Az egyezség azt jelenti, hogy a világ legnagyobb utasszállítója valószínűleg megmenekül, hiszen az európai repülőgyártó vezetői lényegében a megállapodás sikerességétől tették függővé az A380-as jövőbeni gyártását.

Több mint húsz évvel ezelőtt, amikor az Airbus megálmodta a kétszintes, székek elhelyezésétől függően 500-800 fős kapacitású óriásgépet, még a repülés jövőjét látták benne. Az A380-as kifejlesztését arra alapozták, hogy a növekvő utasforgalom miatt egyre nagyobb gépekre lesz szükség a repülőterek zavartalan működéséhez. A légi közlekedés azonban más irányba mozdult el. A központi repülőterek túlterhelése helyett sok kisebb, regionális légikikötő jött létre, amelyek között közvetlenül repülő, közepes gépek szállítják az utasokat.

 

Bár az A380-as fejlesztése jelentős figyelmet kapott, üzletileg óriási csalódást jelentett az Airbusnak. Tavaly egyetlen gépet sem rendeltek tőlük, márpedig  az Airbus vezérigazgatója pár napja azt mondta, hogy a gyártás fenntartásához legalább évi hat-nyolc rendelésre van szükségük.

Az Emirates bejelentését követően a gyártó közölte: a megállapodás legalább egy évtizedre garantálja az A380-as gyártásának folytatását. A most megrendelt gépek közül az elsők 2020-ra állhatnak üzembe. Az eddig összesen legyártott 222 A380-asnak is az Emirates volt a legnagyobb vásárlója, tavaly novemberben érkezett meg hozzájuk a századik óriásgép.

 

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Airbus Airbus A380 Emirates repülés repülőgép Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Stubnya Bence
2024. július 15. 05:32 Pénz, Tech

Egyre többen látják pesszimistán a mesterséges intelligencia jövőjét

Energiaigényes infrastruktúra, kis haszon nagy költségek mellett, a dotkomhoz hasonló piaci buborék: egyre több a borúlátó elemzés az elmúlt másfél év slágertechnológiájáról.

Torontáli Zoltán
2024. július 12. 05:00 Élet, Tech

Jobban megéri elektromos autóval a napelemes program, amelyre 32 ezren jelentkeztek?

Ha már úgyis lesz kedvezményes árú napelem a tetőn, érdemes e-autót tölteni vele? Éjszakai műszakban dolgozóknak és benzint kiváltóknak biztos, egyébként nem annyira.

Bucsky Péter
2024. július 3. 05:56 Tech, Vállalat

Magyar cég dobta piacra a világ első teljes körű kvantumtitkosítási megoldását

A kvantumszámítógépek elavulttá teszik a mai titkosításokat, de van már olyan megoldás, amely szövegek és fájlok mellett a hang- és konferenciahívásokat is védi.

Fontos

Jandó Zoltán
2024. július 24. 05:46 Adat

Csak egy rekordot hagyott érintetlenül Magyarország eddigi legdurvább hőhulláma

Végül 15 napig volt érvényben hőségriasztás, de hétfőre is meg lehetett volna hosszabbítani. Az abszolút melegrekord nem dőlt meg, de sok más csúcs igen.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 15:58 Adat, Vállalat

A számok nem indokolják, hogy vendégmunkásokkal dolgoztató beruházót támogasson a kormány Nógrádban

Ha viszont a cég korábbi nyilatkozataival összhangban helyieket vesznek fel, akkor megtérülhet az állami ösztönzés, hiszen majdnem 10 ezren keresnek munkát a megyében.

Torontáli Zoltán
2024. július 23. 13:52 Adat, Pénz

Keveset költünk a kormány terveihez képest, és még a megtakarítást sem állampapírba tesszük

A magyar lakosság nem hajlandó jelentősen növelni költéseit, inkább megtakarít, az viszont átrendeződött, hogy hova teszi a pénzét.