Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2018. január 18. 15:09 Tech

Gigarendelés menti meg a legnagyobb utasszállítót

Előzetes megállapodást kötött a dubaji Emirates légitársaság az Airbusszal 36 darab A380-as óriásrepülő megvásárlására. A Financial Times szerint, ha véglegesítik az üzletet, akkor húsz gépet biztosan rendel a közel-keleti cég, a maradék tizenhat repülőre pedig opciós szerződést kötnének. Mindezért az Emirates 16 milliárd dollárt fizet az Airbusnak. Az egyezség azt jelenti, hogy a világ legnagyobb utasszállítója valószínűleg megmenekül, hiszen az európai repülőgyártó vezetői lényegében a megállapodás sikerességétől tették függővé az A380-as jövőbeni gyártását.

Több mint húsz évvel ezelőtt, amikor az Airbus megálmodta a kétszintes, székek elhelyezésétől függően 500-800 fős kapacitású óriásgépet, még a repülés jövőjét látták benne. Az A380-as kifejlesztését arra alapozták, hogy a növekvő utasforgalom miatt egyre nagyobb gépekre lesz szükség a repülőterek zavartalan működéséhez. A légi közlekedés azonban más irányba mozdult el. A központi repülőterek túlterhelése helyett sok kisebb, regionális légikikötő jött létre, amelyek között közvetlenül repülő, közepes gépek szállítják az utasokat.

 

Bár az A380-as fejlesztése jelentős figyelmet kapott, üzletileg óriási csalódást jelentett az Airbusnak. Tavaly egyetlen gépet sem rendeltek tőlük, márpedig  az Airbus vezérigazgatója pár napja azt mondta, hogy a gyártás fenntartásához legalább évi hat-nyolc rendelésre van szükségük.

Az Emirates bejelentését követően a gyártó közölte: a megállapodás legalább egy évtizedre garantálja az A380-as gyártásának folytatását. A most megrendelt gépek közül az elsők 2020-ra állhatnak üzembe. Az eddig összesen legyártott 222 A380-asnak is az Emirates volt a legnagyobb vásárlója, tavaly novemberben érkezett meg hozzájuk a századik óriásgép.

 

Tech Airbus Airbus A380 Emirates repülés repülőgép Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Rigó Anita
2018. november 16. 16:19 Tech

Zuckerberg tagadja, hogy tudott volna a sorosozó álhírkampányról

A New York Times cikke hatalmas vihart kavart a cég körül, a vezetők igyekeznek magyarázkodni.

Hajdu Miklós
2018. november 13. 06:56 Tech

Adatszemüveg és virtuális valóság: szinte olyan lesz az autógyári munka, mint egy videójáték

Tablet, okosóra és hamarosan adatszemüveg egészíti ki karbantartók szerszámkészletét a magyarországi autógyárakban.

Hajdu Miklós
2018. november 10. 17:08 Tech

Egy intézmény nyerte el a magyar egyetemekhez jutó uniós kutatási pénzek közel harmadát

Tovább elemeztük a H2020 pályázatok adatait, ezúttal a magyar egyetemekre koncentrálva. Kiderült, hogy a CEU messze kiemelkedik a magyar egyetemek között a nemzetközi színtéren.

Fontos

Wiedemann Tamás
2018. november 16. 17:50 Állam, Piac

A gazdálkodók két százaléka használja a magyar termőföldek kétharmadát

Az Orbán-kormány sem csökkentette érdemben a nagybirtokok arányát. Közben két évtized alatt egymillió ember felhagyott a földműveléssel.

Rigó Anita
2018. november 16. 12:06 Világ

Az erdőtüzek felgyorsíthatják a klímaváltozást, miközben a klímaváltozás miatt több az erdőtűz

Kutatók aggódnak, hogy az erdőtüzekből származó szén-dioxid kibocsátás nem várt mértékben tovább gyorsíthatja a globális felmelegedést.

Jandó Zoltán
2018. november 16. 06:54 Állam, Piac

Kiderítettük, miért róják állami pénzen húszéves teherautók a magyar városok útjait

A magyar építőiparban olyan mértékű kapacitáshiány van, hogy a cégek nem tudnak, és nem is akarnak foglalkozni a környezetvédelmi szempontokkal. Még akkor sem, ha több pénzt kapnának.