Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2018. január 18. 15:09 Tech

Gigarendelés menti meg a legnagyobb utasszállítót

Előzetes megállapodást kötött a dubaji Emirates légitársaság az Airbusszal 36 darab A380-as óriásrepülő megvásárlására. A Financial Times szerint, ha véglegesítik az üzletet, akkor húsz gépet biztosan rendel a közel-keleti cég, a maradék tizenhat repülőre pedig opciós szerződést kötnének. Mindezért az Emirates 16 milliárd dollárt fizet az Airbusnak. Az egyezség azt jelenti, hogy a világ legnagyobb utasszállítója valószínűleg megmenekül, hiszen az európai repülőgyártó vezetői lényegében a megállapodás sikerességétől tették függővé az A380-as jövőbeni gyártását.

Több mint húsz évvel ezelőtt, amikor az Airbus megálmodta a kétszintes, székek elhelyezésétől függően 500-800 fős kapacitású óriásgépet, még a repülés jövőjét látták benne. Az A380-as kifejlesztését arra alapozták, hogy a növekvő utasforgalom miatt egyre nagyobb gépekre lesz szükség a repülőterek zavartalan működéséhez. A légi közlekedés azonban más irányba mozdult el. A központi repülőterek túlterhelése helyett sok kisebb, regionális légikikötő jött létre, amelyek között közvetlenül repülő, közepes gépek szállítják az utasokat.

 

Bár az A380-as fejlesztése jelentős figyelmet kapott, üzletileg óriási csalódást jelentett az Airbusnak. Tavaly egyetlen gépet sem rendeltek tőlük, márpedig  az Airbus vezérigazgatója pár napja azt mondta, hogy a gyártás fenntartásához legalább évi hat-nyolc rendelésre van szükségük.

Az Emirates bejelentését követően a gyártó közölte: a megállapodás legalább egy évtizedre garantálja az A380-as gyártásának folytatását. A most megrendelt gépek közül az elsők 2020-ra állhatnak üzembe. Az eddig összesen legyártott 222 A380-asnak is az Emirates volt a legnagyobb vásárlója, tavaly novemberben érkezett meg hozzájuk a századik óriásgép.

 

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Tech Airbus Airbus A380 Emirates repülés repülőgép Olvasson tovább a kategóriában

Tech

Torontáli Zoltán
2025. július 6. 06:05 Tech

Rábízták a mesterséges intelligenciára egy vállalkozás vezetését, bizarr eredménye lett

Néhány dolgot egész jól megoldott, de üzleti érzéke nem volt, csődbe ment, és amikor elkezdett hallucinálni, az egészen furcsa eseményekbe torkollott.

Forint Ferenc
2025. június 26. 09:27 Fizetett hirdetés, Tech

Papír helyett Profil: miért váltsunk digitális névjegyre?

Ismerd meg a CardInMove digitális névjegykártyáját: környezetbarát, praktikus, mindig naprakész megoldás üzleti kapcsolatépítéshez.

Torontáli Zoltán
2025. június 23. 06:08 Tech

Pár éven belül elindulhat az Uber-szerű kamionozás

Ami a bicikliseknek a Wolt vagy a taxisoknak az Uber, az akar lenni a teherautósoknak az Eurowag, de ezt a legbonyolultabb megvalósítani.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. július 9. 14:48 Adat

Ötször gyorsabbnak érzékeljük az inflációt a valósnál, és ez elég sok problémát okoz

Nehéz dolga van a gazdaságpolitikának, ha ekkora a különbség, de a tartósan stabil forintárfolyam például segíthet csökkenteni az eltérést.

Torontáli Zoltán
2025. július 9. 10:33 Vállalat

Súlyosabb piaci gondok húzódnak meg az Unitravel csődje mögött

Épp akkor törnek be új szereplők, amikor csökken az utasok száma és vásárlóereje is.

Stubnya Bence
2025. július 9. 06:04 Adat, Közélet

Kilenc hónapja az élre várták a magyar gazdaságot, miért néz ki most mégis az utolsó hely?

Tavaly még nemcsak a kormány, hanem az elemzők többsége is 3 százalék körüli növekedést várt idénre. Aztán jött a Trump-tornádó, és beindult a negatív spirál.