Ahogy már a benzinkutat sem feltétlenül csak a tankolás miatt keressük fel, a kártyatársaság sem ragadt meg a plasztikoknál, sőt, már inkább IT-cégként lehetne definiálni.
A MOL és a Mastercard változó piaci szerepéről, az ebben rejlő üzleti lehetőségekről, partnerségükről és a világ legnagyobb hamburgerértékesítő rendszeréről is szó lesz a G7 beszélgetések legújabb részében, ahol Mondovics Pétert, a Mastercard marketing menedzserét kérdezzük.
A beszélgetést ide kattintva, vagy bármely podcast-lejátszóban lehet meghallgatni:
A MOL Fresh Corner mára egy találkozóponttá vált, ahol lehet kávézni, megpihenni, feltöltődni is. A MOL Move lojalitásnövelő alkalmazás nagyon sok promóciót tartalmaz, és még fontosabb, hogy lehetővé teszi az ügyfélélmény személyre szabását.
A régi lojalitásrendszerek kifáradtak – egy régebbi kutatás szerint átlagosan 7 hűségkártya van egy magyarnál, amelyből egyet vagy kettőt használ. Az nem elég, hogy mobilalkalmazásokba költöztek a kártyák, sokkal izgalmasabb, hogyan szabják személyre az élményeket. Ehhez pedig sok adat kell.
A Mastercard célja, hogy ösztönözze a digitális fizetéseket, aminek első lépése, hogy hozzáférjenek a digitális élményekhez – és mindezt biztonságosan tehessék. A szigorú adatvédelmi elvekre épülő rendszer mellett fontos az is, hogy nagyon transzparensen kommunikáljunk a felhasználókkal az adataikról a Mastercard marketing menedzsere szerint.
Közvélekedés, hogy a Mastercard egy kártyatársaság – pedig nem vagyunk azok, nem bocsátunk ki kártyát. Mi egy IT-cég vagyunk, hatalmas szerverparkokat üzemeltetünk és a feladatunk, hogy a globális tranzakciók elszámolása a nap végén mindig megtörténjen
– hangsúlyozta.
A Mastercard tevékenysége már rég nem a fizetésről szól; különböző adatforrásokkal dolgoznak, 210 országban vannak jelen, ahol rengeteg adat képződik, látják a helyi és globális trendeket is.
Látjuk például, ha valahol árvíz vagy tornádó van és megszűnik például egy elektronikai alkatrész, chip gyártása, ami nagy fennakadást okozhat az autóiparban. Mi erről időben értesülünk – ez a fajta jövőbelátás a szolgáltatásaink egyik fókuszpontja
– emelte ki a Mastercard marketing menedzsere.
A másik pedig a mesterséges intelligencia használata. A Mastercard vett egy olyan alkalmazást, amely profi a személyre szabott éttermi menüajánlatok összeállításában. Ez egy másik vásárlási helyzetre lefordítva azt jelenti, hogy ha valaki vesz például egy lila kanapét, akkor – a hagyományos ajánlórendszerekkel szemben, amelyek ilyenkor további lila kanapékat ajánlanak – a mesterséges intelligencia segítségével a rendszer felismeri a felhasználó által preferált textúrákat, színeket, és egy hozzá illő kiegészítőt, például zöld párnákat kezd ajánlani.
(A beszélgetés elején említett promóció már véget ért.)
A podcast megjelenését a Mastercard Magyarország támogatta.
Támogatói tartalom
Fontos