Hírlevél feliratkozás
László Pál
2025. február 20. 11:33 Támogatói tartalom

Sokkal több közös pont van a jövő benzinkútja és a digitális fizetések között, mint gondolnád

Ahogy már a benzinkutat sem feltétlenül csak a tankolás miatt keressük fel, a kártyatársaság sem ragadt meg a plasztikoknál, sőt, már inkább IT-cégként lehetne definiálni.

A MOL és a Mastercard változó piaci szerepéről, az ebben rejlő üzleti lehetőségekről, partnerségükről és a világ legnagyobb hamburgerértékesítő rendszeréről is szó lesz a G7 beszélgetések legújabb részében, ahol Mondovics Pétert, a Mastercard marketing menedzserét kérdezzük.

A beszélgetést ide kattintva, vagy bármely podcast-lejátszóban lehet meghallgatni:

 

A MOL Fresh Corner mára egy találkozóponttá vált, ahol lehet kávézni, megpihenni, feltöltődni is. A MOL Move lojalitásnövelő alkalmazás nagyon sok promóciót tartalmaz, és még fontosabb, hogy lehetővé teszi az ügyfélélmény személyre szabását.

A régi lojalitásrendszerek kifáradtak – egy régebbi kutatás szerint átlagosan 7 hűségkártya van egy magyarnál, amelyből egyet vagy kettőt használ. Az nem elég, hogy mobilalkalmazásokba költöztek a kártyák, sokkal izgalmasabb, hogyan szabják személyre az élményeket. Ehhez pedig sok adat kell.

A Mastercard célja, hogy ösztönözze a digitális fizetéseket, aminek első lépése, hogy hozzáférjenek a digitális élményekhez – és mindezt biztonságosan tehessék. A szigorú adatvédelmi elvekre épülő rendszer mellett fontos az is, hogy nagyon transzparensen kommunikáljunk a felhasználókkal az adataikról a Mastercard marketing menedzsere szerint.

Közvélekedés, hogy a Mastercard egy kártyatársaság – pedig nem vagyunk azok, nem bocsátunk ki kártyát. Mi egy IT-cég vagyunk, hatalmas szerverparkokat üzemeltetünk és a feladatunk, hogy a globális tranzakciók elszámolása a nap végén mindig megtörténjen

– hangsúlyozta.

A Mastercard tevékenysége már rég nem a fizetésről szól; különböző adatforrásokkal dolgoznak, 210 országban vannak jelen, ahol rengeteg adat képződik, látják a helyi és globális trendeket is.

Látjuk például, ha valahol árvíz vagy tornádó van és megszűnik például egy elektronikai alkatrész, chip gyártása, ami nagy fennakadást okozhat az autóiparban. Mi erről időben értesülünk – ez a fajta jövőbelátás a szolgáltatásaink egyik fókuszpontja

– emelte ki a Mastercard marketing menedzsere.

A másik pedig a mesterséges intelligencia használata. A Mastercard vett egy olyan alkalmazást, amely profi a személyre szabott éttermi menüajánlatok összeállításában. Ez egy másik vásárlási helyzetre lefordítva azt jelenti, hogy ha valaki vesz például egy lila kanapét, akkor – a hagyományos ajánlórendszerekkel szemben, amelyek ilyenkor további lila kanapékat ajánlanak – a mesterséges intelligencia segítségével a rendszer felismeri a felhasználó által preferált textúrákat, színeket, és egy hozzá illő kiegészítőt, például zöld párnákat kezd ajánlani.

(A beszélgetés elején említett promóció már véget ért.)

A podcast megjelenését a Mastercard Magyarország támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Támogatói tartalom

Debreczeni Anna
2024. december 18. 12:42 Támogatói tartalom

A szoftver, amiről laikusként keveset hallunk, pedig a fél világ ezen fut

Egy új rendszerre való átállás mindig odafigyelést igényel és megakasztja a munkamenetet – ez hatványozottan igaz, ha egy akár több ezer felhasználót kiszolgáló vállalatirányítási rendszerről van szó.

László Pál
2024. december 16. 09:33 Podcast, Támogatói tartalom

Értékteremtés, amely pozitívan hat az üzletre – művészet az irodatérben

Az ingatlanszektor és a művészet kapcsolata hosszabb múltra tekint vissza, és egyre fontosabbá válik, hogy az értékteremtést láthatóvá is tegyük – mondta Major Krisztina, az iO Partners irodatranzakciós igazgatója.

László Pál
2024. december 14. 09:49 Podcast, Támogatói tartalom

Győzött a kártyás fizetés a kiskereskedelemben, a többi szektor még várat magára

A környező országokhoz képest behoztuk a lemaradást a digitális fizetések terén, de van még hova fejlődni - mondja Szász Ferenc, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója.

Fontos

Jandó Zoltán
2025. február 21. 11:37 Pénz, Vállalat

Nyolcmilliárdért árulják a fantomgyárat, de így is milliárdokat bukhat rajta az állam

A hírhedt csornai fantomnapelemgyár kikiáltási ára jóval alatta van annak, amit korábban támogatásként kapott.

Váczi István
2025. február 21. 09:28 Világ

Putyin és Trump bólintása is kellene, hogy 30 ezer európai katona menjen Ukrajnába

Egyelőre nincs béke, amit fenn lehetne tartani, és kétséges, hogy Amerika megvédené-e legalább a levegőből az Ukrajnába települő európai katonákat.

Vámosi Ágoston
2025. február 20. 17:42 Adat

Kelendőek a budapesti új lakások, pedig bőven 100 millió forint fölé mentek az árak

Ma már senki nem kapja fel a fejét 100 millió feletti árakra Budapesten, Budán a 200 milliós árakhoz kezdhetünk hozzászokni.