Hírlevél feliratkozás

Vissza a címlapra

Támogatói tartalom

A koronavírus járvány megmutatta, mit jelent ha egy-egy online szolgáltatás után megugrik a kereslet: az online oktatásra való átálláskor a Kréta rendszer omlott össze, az oltásra regisztrálni akaró tömegek miatt a vakcinaregisztrációs oldal vált elérhetetlenné. Nem csak Magyarországon okoz ez problémát, a világ legmenőbb technológiai cégeivel is előfordul. A Spotify tavaly júliusban azért állt le, mert túl sokan akarták egy elhunyt rapper dalait meghallgatni. Ezután augusztusban elfelejtettek egy licencet frissíteni, és ezért volt elérhetetlen a szolgáltatás.

Tovább olvasom

Négy magyarországi nagyvállalati vezető beszélt az új szervezeti munkaszervezési módszer bevezetése közben átélt tapasztalatokról és fő tanulságokról a Magyar Telekom Agile Enterprise Summit online rendezvényén (Business Impact: az agilis átalakulás hatása az üzleti eredményekre). Egy bank, egy biztosító, egy légiipari cég és a házigazda távközlési vállalat agilis átalakulásért felelős vezetői számoltak be a bevezetési folyamat során átélt sikerekről és a buktatókról, ami iránymutatást adhat a hasonló szervezeti változáson gondolkodó vállalatok számára is.

Tovább olvasom

Az egészségügyben is egyre nagyobb szerepet kap a technológia, és egy-egy innováció gyorsan és jelentős bevételhez tud juttatni akár kezdő vállalatokat is. Ráadásul itt jóval kisebb a verseny, mint a technológiai piacon, aki jó és hatékony megoldást talál ki, megrendeléshez jut.

Tovább olvasom

Ipari forradalmat élünk át most is, amelynek izgalmas része a decentralizált termelés, mint a napelemek, az energiatárolás és a saját, e-autóba való üzemanyag kigazdálkodása az otthoni energiamenedzsment-rendszerben – mondta Novotny Dénes, az elektromos töltéssel, töltési rendszerekkel foglalkozó ALTE-GO Kft. ügyvezetője a G7 Podcastban.

Tovább olvasom

Rengeteget lehet olvasni a startupokról, amelyek nagyrészt egy jó ötletre és a lendületükre építve szeretnének nagyot gurítani a piacon. De mi a helyzet a kezdő fázison már túljutott, stabil folyamatokkal és ügyfelekkel bíró cégekkel, amelyeknek több millió eurós tőkebefektetésre volna szükségük ahhoz, hogy nemzetközi szinten is labdába rúghassanak? G7 podcast.

Tovább olvasom

(A cikk szerzője a Diófa Alapkezelő Zrt. stratégája.)

A szombaton lejátszott UEFA-bajnokok ligája döntővel befejeződött az európai klubfutball 2020/21-es szezonja, az első (és remélhetőleg utolsó) olyan év a labdarúgásban, amit teljes egészében érintettek a koronavírus járvány miatti korlátozások. A döntően nézők nélkül lejátszott és a szeptemberre csúszó kezdés miatt a szokásosnál is sűrűbb idény már önmagában rendkívülinek számítana, április közepén ugyanakkor olyan események zajlottak le néhány nap alatt, amelyek alapjaiban változtathatják meg a profi futballt.

Tovább olvasom

Az épületek szalmával való szigetelése az 1800-as évek második felében kezdett el elterjedni az USA-ban, de a 20. század közepére visszaesett a népszerűsége. Amikor a hetvenes években elkezdtek nagyobb szerepet kapni a környezeti problémák az amerikai nyilvánosságban, a szalmával való építkezés is új lendületet kapott.

Tovább olvasom

Már tizenéves az első generáció, amelynek szinte egész élete fenn van az interneten, azaz örökölt közösségimédia-jelenléttel bír szinte születésétől fogva. A szülők, rokonok által páréves gyerekekről feltöltött képek, videók, történetek azonban nem csak az eredeti célközönségüket érik el, számos kockázatot is rejt a cuki pillanatok megosztása.

Tovább olvasom

(Böröczky Dezső a Diófa Alapkezelő Zrt. üzletfejlesztési menedzsere.)

Amikor befektetési lehetőségekről van szó, általában a kötvények, részvények, nyersanyagok és az ingatlanok jutnak először az ember eszébe. A termőföld Magyarország egyik legértékesebb erőforrása, a domborzati viszonyok, éghajlati- és talajadottságok sokoldalú és színvonalas mezőgazdasági tevékenységre adnak lehetőséget. Így felmerül a kérdés, milyen hozammal kecsegtet ez a reáleszköz és van-e értelme (egyáltalán lehetséges-e) napjainkban kizárólag befektetési céllal termőföldet vásárolni?

Tovább olvasom

A magyarok 87 százaléka klímaszorongó, és aggódik a környezetpusztítás miatt – derült ki az Alteo megbízásából készített kutatásból, amelyben a magyar lakosság környezetvédelemhez kapcsolódó ismereteit és magatartását vizsgálták. Áttörésnek tekinthető ez a szám, hiszen tíz éve még szinte földönkívülinek nézték azt, aki emiatt aggódott - mondta ifj. Chikán Attila, az Alteo Energiaszolgáltató Nyrt. vezérigazgatója a G7 podcastban.

Tovább olvasom