2023 egy olyan év lesz, amikor különösen oda kell figyelniük a gasztrovállalkozásoknak a költésekre, mert várhatóan főleg az éttermi kiadásokat fogják vissza az emberek, így általános bevételcsökkenés várható – mondta Beck Márton, a budapesti Pitpit és a Padron éttermek társtulajdonosa. Ezért ilyenkor különösen fontos a kiadások strukturálása és a megfelelő fizetési partner kiválasztása – tette hozzá.
A G7 podcast vendégei Bánhalmi Kata, a Piqniq Budapest társtulajdonosa, Beck Márton, a budapesti Padron és Pitpit éttermek társtulajdonosa és Magyar Balázs, a Bizpay ügyvezetője és tulajdonosa voltak.
A beszélgetést ide kattintva, vagy bármelyik podcastlejátszón lehet meghallgatni:
A Padron kilenc éve nyitott, míg a második étterem, a sokkal nagyobb Pitpit mintegy fél éve. A fizetési szokások radikálisan megváltoztak ebben az időben: míg a Padronnál 5-10 százalékos volt a kártyás fizetések aránya az elején, a Pitpitben ez megfordult, 90 százalék felett van – mondta Beck Márton.
Az elektronikus fizetés ma Magyarországon jellemzően a kártyás fizetést jelenti, a vendéglátó, szálloda szektorban nagyon jelentős ezek aránya – számolt be tapasztalatairól Magyar Balázs, a kártyaelfogadási szolgáltatásokat nyújtó Bizpay ügyvezetője és tulajdonosa. A Bizpay ügyfélkörének 40-50 százaléka a horeca, azaz a szállodai-étterem-kávézó szektorból származik.
De nem csak a kártyás fizetésekről érdemes beszélni, mert léteznek már olyan integrált megoldások egy eszközön belül, amik láthatatlanul összefogják egy vendéglátó rendszer, kassza és fizetési funkcióit, azaz a pincértől lehet rendelni, nála fizetni. Így a pincérnek sem kell 20 kilométert gyalogolnia, és a tulajdonos lehet, hogy 10 százalékkal több asztalt pörget meg. Érdemes a fizetési szolgáltatások digitalizációjára hatékonyságnövelő eszközként tekinteni, ami hozzáad a vállalkozások fejlesztéséhez, sőt ez különösen fontos szemponttá válik ezekben a gazdaságilag nehéz időkben – tette hozzá.
Sokan multis környezetből vagy családi vállalkozások átformálásából jutnak el a gasztrovállalkozásig – mondta Bánhalmi Kata, a Piqniq Budapest társtulajdonosa. De ebben a témakörben nincs iskola, képzés vagy közösségi felület – emiatt is jött létre a Piqniq, amely edukációs közösség, összeköti a gasztronómia szereplőit. Tavasszal készítettünk egy 100 fős felmérést a gasztrovállalkozások között, és kiderült, hogy legnagyobb problémáik jelenleg a szakképzett munkaerő hiánya, valamint a járvány hatásai mellett a pénzügyi tudatosság és a vállalkozói kompetenciák hiánya – mondta. A fizetési élmény pedig az ügyfélélmény szerves része, így fontos szerepe van a vendéglátó vállalkozások esetében is.
A podcast elkészítését a Bizpay támogatta.
Podcast
Fontos