Hírlevél feliratkozás
László Pál
2022. november 15. 17:08 Podcast, Támogatói tartalom

Pár éven belül eltűnnek az autószalonok Európából

Nemcsak technológiai, hanem gazdasági változás is zajlik az autópiacon – az elektromos autózás és az alternatív üzemanyagok mellett az autóértékesítési rendszer is gyökeresen átalakul a következő 2-3 évben, sokkal nagyobb teret foglal a digitalizáció. Már most is van olyan autó Európában, amit csak online lehet megrendelni. Egy 2023-tól élő uniós jogszabály nyomán pedig gyakorlatilag eltűnnek a drága márkakereskedői hálózatok, 20-40 százalékkal csökkentve a gyártók költségeit.

Fekete Csaba, a CIB Lízing vezérigazgatója volt a G7 podcast vendége. A beszélgetést ide kattintva, vagy bármely podcast lejátszóban lehet meghallgatni:

Nagy útkeresésben vannak az autógyártók, mivel az elektrifikáció le fogja nullázni az eddigi versenyelőnyüket, az elmúlt 100-150 évben kialakult piaci pozíciójukat, imidzsüket. Sok új kínai, amerikai gyártó lép most piacra, mivel az elektromotor gyártható sok más, eddig autóval nem foglalkozó cég számára is, és nem olyan markánsak a különbségek ügyfélélményben az e-motorok között, mint a robbanómotoroknál.

A lízingpiac mozgástere is jócskán megnő azzal, hogy a jövőben már nem márkakereskedőkön keresztül, hanem direktben érintkeznek a bankok az autóvásárlókkal. Jellemző trend, hogy a beszállítói láncok akadozása miatt sokszor csak 2-3 éves átfutással érkező új autóra a vevők jó előre megkötik a lízingfinanszírozási szerződést, majd ehhez választanak olyan autót, amelyhez a legjobb feltételekkel tudnak hozzájutni. Ebben megnő az online eszközök szerepe: a kalkulátorok és a digitális dokumentumtovábbítás banki oldalról amúgy is a stratégia része. „A jövőben a banki kollégáknak is sokkal felkészültebbeknek kell lenniük az egyedi, sokszínű ügyféligények kezelésére, autó- és emberszakértővé kell válniuk” – mondta Fekete Csaba.

A márkakereskedők eltűnésével a vásárlók is jól járhatnak, mert bár sokkal kisebb terük lesz az áralkura, eltűnik a márkakereskedői jutalék és a készletfinanszírozási költség is, amit eddig a bankok beépítettek az ügyfélszerződések kamatába.

A podcast elkészítését a CIB Bank támogatta.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Podcast Támogatói tartalom Olvasson tovább a kategóriában

Podcast

Bucsky Péter
2024. november 9. 06:02 Podcast

Sikeres, innovatív magyar cégekhez kiszámítható oktatás és kutatás is kellene

Csehország és Észtország állva hagyta innovációban Magyarországot. A G7 Podcastban Cséfalvay Zoltánt kérdeztük, hogy mit lehetne jobban csinálni.

Bucsky Péter
2024. október 26. 06:10 Podcast

Sok pénzzel nyomul a Balkánon a kormány, de miért jó ez Magyarországnak?

200 milliárd forint kedvezményes kölcsönt nyújt hazánk Észak-Macedóniának. A térség szakértőjével készített podcastunkból kiderül, hogy mire fordíthatják ezt az összeget.

Holtzer Péter
2024. október 19. 06:04 Podcast

Már azt sem tudjuk pontosan, hogy hány gyerek jár a magyar iskolákba

Egyre kevesebbet tudunk a közoktatásról, pedig szakpolitikai elemzések nélkül át sem lehet gondolni, hogy mit kellene hosszú távon csinálni.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 21. 10:31 Adat, Közélet

Fogy a levegő a jövő évi magyar gazdasági növekedés körül

1,8 és 2,2 százalékos növekedési előrejelzés is megjelent az elmúlt egy hétben, aligha lesz így ebből uniós szinten is kiemelkedő gazdasági teljesítmény.

Jandó Zoltán
2024. november 21. 06:04 Közélet

Újabb nagy ingatlant vett a Balatonnál a csopakiakkal hadakozó kormányközeli üzletember

Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.