Még mindig leginkább benzines és dízeles kocsikat vesznek az európaiak
Februárban az akkumulátoros elektromos autók piaci részesedése az új autók piacán 12 százalék volt az Európai Unióban az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) friss jelentése szerint.
Az új eladások csaknem fele benzines (35,5 százalék) és dízeles (12,9 százalék) autókból állt össze. A hibrid és a plug-in hibrid autók eladásainak aránya együtt meghaladta a 35 százalékos arányt (28,9 és 7,3 százalék). Az elektromos autók piaci részesedése nem változott egy év alatt.
Az európai kormányok többféle módszerrel ösztönzik az elektromos autók terjedését. Az ACEA gyűjtése szerint 27-ből 21 EU-tagállam ad adókedvezményt, 20 pedig pénzbeli támogatást alacsony kibocsátású jármű vásárlása esetén.
Az új autók között a legmagasabb az e-autók aránya Dániában, Svédországban és Hollandiában, a legalacsonyabb pedig Szlovákiában, Csehországban és Horvátországban. Magyarországon 7 százalékos az arány, ennél 12 tagállamban kisebb az e-autók piaci részesedése.
Egyetlen cég tett ajánlatot azon az árverésen, amelyet a nemzeti vagyonkezelő a csopaki honvédségi üdülő értékesítésére írt ki. A vevőt már ismerik a helyiek.
A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.