Hírlevél feliratkozás
Pálos Máté
2021. szeptember 20. 06:00 Közélet

Indul a Helyközi Járat, együtt szállítjuk a vidéki híreket

Sajtótörténeti pillanat? Hat magyar szerkesztőség fogott össze, hogy minél több emberhez jussanak el a vidék ügyei. Szeptember 20-án indul a Helyközi Járat, az Átlátszó, a G7, a Magyar Hang, a Mérce, a Partizán és a Szabad Pécs közös projektje. A Partizán által életre hívott együttműködés célja, hogy minél alaposabban mutassuk be a Budapesten túli világot, amely eddig méltatlanul kevés figyelmet kapott.

Gyakran érezni, hogy Magyarországon szinte minden Budapestről szól. A főváros körül zajlik a közéleti viták többsége, oda fókuszál a sajtó, a kulturális élet és a nagypolitika is. Az ország vízfejű, a mindenkori hatalomnak pedig nem célja a valóság feltárása és bemutatása.

A vidék hangjai, a hétköznapi emberek valós ügyei és problémái gyakran még a legközelebbi településre sem jutnak el, hiába próbál ezen több újság is változtatni. A független szerkesztőségek egyik legfontosabb célkitűzése a minél alaposabb tájékoztatás, de ez önmagában nem mindig elég. 

A NER 11. évében az erőforrások egyre szűkösebbek, ennek ellenére kevés az együttműködés. Az olvasók gyakran – jogosan – vetik fel a kérdést: miért nem fognak össze a médiumok, miért nem dolgoznak össze, hogy minél több emberhez juthassanak el azok a hírek, amelyek országosan is jelentősek?

Ezeket a problémákat szeretné orvosolni a Helyközi Járat. Az együttműködés keretében az Átlátszó, a Magyar Hang, a Mérce és a Szabad Pécs a terepet járva, a vidéket jól ismerő újságírókkal dolgozva tárja fel az adott területek jelentős ügyeit, legyen szó helyi kiskirályok visszaéléseiről (tartozzanak bármilyen érdekcsoporthoz), a környezet rombolásáról, a munkavállalók kizsákmányolásáról, vagy épp a civil mozgalmak küzdelmeiről. Ehhez a G7 fogja szállítani azokat a statisztikákat, amelyek segítenek elhelyezni a nagyobb képben a helyi történéseket. A Partizán pedig heti videóriportokkal jelentkezik az együttműködésnek köszönhetően megjelent cikkekre alapozva.

A cél, hogy olyan társadalmi ügyeket mutassunk be, amelyek meghatározzák a mindennapi vidéki életet, hogy megismerjük az elmúlt évek folyamatait, a számok mögött az embert. Bízunk abban, hogy a közös munka során nemcsak az olvasóknak adhatunk többet, de a szerkesztőségek tagjai is tanulhatnak egymástól, hogy szakmailag is fejlődhetünk, és kreatívabbá válhatunk. 

Tarts velünk ezen az úton, szállj fel a Helyközi Járatra!

Ha pedig úgy látod, érdemes, támogasd a munkánk, hogy hosszú távon, kiszámíthatóan és magas színvonalon tudjunk dolgozni. Támogatással kapcsolatban írj nekünk a helykozijarat@gmail.com címre. 

Közélet együttműködés Helyközi Járat sajtó vidék Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Hidi János
2022. augusztus 7. 16:31 Közélet

A 2008-as válságot kiváltó értékvesztés többszörösét hozhatja a mostani átrendeződés az energiapiacon, de ez elkerülhető

Elkerülhető a válság, de ehhez a magán és kormányzati szektorok közös munkájára lenne szükség.

Tóth István János
2022. augusztus 6. 15:34 Közélet

Az utolsó csatlós átka

Minél később gondolja meg magát és szeretne átállni, annál nehezebb, költségesebb lesz ezt meglépnie.

Jandó Zoltán Torontáli Zoltán
2022. augusztus 6. 07:14 Közélet

Már megy a trükközés a magyar benzinkutakon, túl csábító a hatalmas árkülönbség

Nem sikerült felpörgetni az üzemanyagimportot az ársapka részleges megszüntetésével. Az ágazati szereplők szerint a keresletet kellene csökkenteni, de ehelyett a csalás válhat üzletszerűvé.

Fontos

Avatar
2022. augusztus 8. 17:04 Világ

A végén még elérik az oroszok, hogy új Szaúd-Arábia legyen egy afrikai országból

Az ukrajnai háború a műtrágyapiacot is teljesen átrendezte, és ez az élelmezési válságon keresztül Marokkót már a közeljövőben kulcsállammá teheti.

Kiss Péter
2022. augusztus 8. 09:44 Pénz

Mire lesz képes az eurót védő új fegyver a közelgő válságban?

Az Európai Központi Bank új eszköze egyelőre úgy hatékony, hogy nem is kellett használni, de ha tovább romlanak a gazdasági kilátások, élesben is be kell majd vetni.

Avatar
2022. augusztus 7. 04:34 Tech

2035-től ugyan villanyautóké lenne a főszerep Európában, de odáig eljutni nagyon nehéz lesz

2035-től nem lehet olyan új autót forgalomba helyezni az EU-ban, amit fosszilis üzemanyag hajt. A szabályozás elég szigorú, és a szakértők attól tartanak, hogy komoly véráldozatokkal fog járni.