Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. szeptember 5. 16:29 Közélet

Közelednek a választások, gyorsan megtolták még 3,5 milliárddal a propagandát

Újabb 3,5 milliárd forintot költ el a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda arra, hogy tájékoztassa a magyar állampolgárokat és a nemzetközi közvéleményt a kormány döntéseiről.  Az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok” kódjelű közbeszerzések közül ez szám szerint már a nyolcadik, míg „az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok” ellátását tizenhatodszor rendeli meg a tárca.

A két kacifántos elnevezés tulajdonképpen az eleinte kék hátterű, később Soros György arcképével díszített vagy mémmé vált stockfotókat használó plakátokról ismert kampányokat takarja. Ilyenekre csak az idén 22 milliárd forint ment el eddig, a mostani ugyanis év eleje óta már a negyedik hasonló közbeszerzés: januárban és áprilisban 10-10, júliusban pedig közel 2 milliárd forintos megbízást adott a propagandaminisztérium a kampányokra. A műfaj megálmodása, azaz

2016 vége óta pedig összesen már több mint 72 milliárd forintot költött a kormányzat arra, hogy főbb üzeneteit mások mellett plakátokon eljuttassa a magyar néphez.

 

Ez majdnem kétszerese annak, amiből tavaly az Országos Mentőszolgálat gazdálkodhatott, és több annál is, amit 2018-ban csecsemőgondozási díjra és terhességi-gyermekágyi segélyre szánt a kormány.

 

A Miniszterelnöki Kabinetiroda eszeveszett költekezése nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a teljes állami kommunikációs költés is durván megugrott az elmúlt bő egy évben. Különösen, hogy a plakátkampányok mellett most már rendszeresen a „stratégiai kommunikációs feladatok” ellátásához is segítséget kér a tárca. Legutóbb épp szerdán hirdettek eredményt egy ilyen tenderen, aminek a keretösszege 90 millió forint volt.

 

A teljes állami kommunikációs költés egyébként tavaly június óta meghaladta a 80 milliárd forintot, ami időarányosan több mint a két és félszerese az eredetileg ilyen célra szánt összegnek. A 2019-es esztendő pedig extrém pazarlóra sikerült: míg tavaly egész évben 43 milliárd forintot fordított kommunikációra az állami szféra, most már szeptember elején 49 milliárd felett járunk.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSokba kerül a propaganda, egy év alatt 65 milliárd ment el állami kommunikációraAz volt a terv, hogy egy év alatt 25 milliárdot költ el az állam kommunikációra, de csak a Soros-palkátokra ennek majdnem a másfélszerese ment el.

Közélet állami kommunikáció miniszterelnöki kabinetiroda plakátkampány Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Avatar
2020. június 3. 13:49 Közélet

A rendszerváltáshoz mérhető kihívás vár ránk

Sok korábbi válsághoz hasonlították már a mostani helyzetet, idehaza a rendszerváltást követő időszak tanulságait is érdemes felidézni.

Jandó Zoltán
2020. június 2. 14:56 Közélet

Gigantikus szobrokat állíttat Budán a Magyar Nemzeti Bank

Lesz felhőből kiugró kilenc aranyszínű oroszlán, a korábbi Telekom-székház elé pedig egy harcoló medve-bika szobor kerül, tízméteres alapzatra.

Bucsky Péter
2020. június 2. 06:42 Közélet

Nem csak az állam, az önkormányzatok is két kézzel szórják a pénzt versenysportra

Főleg néhány megyeszékhelynél durvult el a pénzköltés a sportlétesítmények fenntartására. A lakosság egészségi állapota ettől biztosan nem lesz jobb.

Fontos

Torontáli Zoltán
2020. június 5. 17:03 Vállalat, Világ

Téves párhuzamra hivatkozik a kormány a cégvédelmi törvénynél

Van egy lényeges különbség abban, ahogy az olaszok és a magyarok a járvány miatt kialakult helyzetben védekeznek a külföldi cégek terjeszkedése ellen. Az olasz szabályok átgondoltak.

Fabók Bálint Jandó Zoltán
2020. június 5. 06:47 Vállalat

Még év végén is messze lesz a magyar autóipar a tavalyi szinttől

Konfliktusok vannak az iparágban: az autógyártók és a hozzájuk közeli beszállítók ellátási problémákra panaszkodnak, a kisebb cégek pedig arra, hogy nem rendelnek tőlük.

Jandó Zoltán
2020. június 4. 12:31 Vállalat

Összeomlott a ruhakereskedelem, százával rúgták ki az embereket a boltok

A kiskereskedelem egy részében tömegével küldték el március-áprilisban az alkalmazottakat, de a szektor más cégeinél ennél is több embert vettek fel.