Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. szeptember 5. 16:29 Közélet

Közelednek a választások, gyorsan megtolták még 3,5 milliárddal a propagandát

Újabb 3,5 milliárd forintot költ el a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda arra, hogy tájékoztassa a magyar állampolgárokat és a nemzetközi közvéleményt a kormány döntéseiről.  Az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok” kódjelű közbeszerzések közül ez szám szerint már a nyolcadik, míg „az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok” ellátását tizenhatodszor rendeli meg a tárca.

A két kacifántos elnevezés tulajdonképpen az eleinte kék hátterű, később Soros György arcképével díszített vagy mémmé vált stockfotókat használó plakátokról ismert kampányokat takarja. Ilyenekre csak az idén 22 milliárd forint ment el eddig, a mostani ugyanis év eleje óta már a negyedik hasonló közbeszerzés: januárban és áprilisban 10-10, júliusban pedig közel 2 milliárd forintos megbízást adott a propagandaminisztérium a kampányokra. A műfaj megálmodása, azaz

2016 vége óta pedig összesen már több mint 72 milliárd forintot költött a kormányzat arra, hogy főbb üzeneteit mások mellett plakátokon eljuttassa a magyar néphez.

 

Ez majdnem kétszerese annak, amiből tavaly az Országos Mentőszolgálat gazdálkodhatott, és több annál is, amit 2018-ban csecsemőgondozási díjra és terhességi-gyermekágyi segélyre szánt a kormány.

 

A Miniszterelnöki Kabinetiroda eszeveszett költekezése nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a teljes állami kommunikációs költés is durván megugrott az elmúlt bő egy évben. Különösen, hogy a plakátkampányok mellett most már rendszeresen a „stratégiai kommunikációs feladatok” ellátásához is segítséget kér a tárca. Legutóbb épp szerdán hirdettek eredményt egy ilyen tenderen, aminek a keretösszege 90 millió forint volt.

 

A teljes állami kommunikációs költés egyébként tavaly június óta meghaladta a 80 milliárd forintot, ami időarányosan több mint a két és félszerese az eredetileg ilyen célra szánt összegnek. A 2019-es esztendő pedig extrém pazarlóra sikerült: míg tavaly egész évben 43 milliárd forintot fordított kommunikációra az állami szféra, most már szeptember elején 49 milliárd felett járunk.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSokba kerül a propaganda, egy év alatt 65 milliárd ment el állami kommunikációraAz volt a terv, hogy egy év alatt 25 milliárdot költ el az állam kommunikációra, de csak a Soros-palkátokra ennek majdnem a másfélszerese ment el.

Közélet állami kommunikáció miniszterelnöki kabinetiroda plakátkampány Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Avatar
2021. augusztus 1. 07:20 Közélet, Pénz

Mai szemmel szinte elképzelhetetlen állapotok között indult el a forint, épp 75 éve

Magyarország szó szerint romokban hevert, az államnak súlyos fizetési kötelezettségei voltak, bevétele viszont alig. A pengőt fel kellett áldozni.

Hajdu Miklós Kasnyik Márton
2021. július 29. 05:19 Közélet

A melegellenes retorikával akár új szavazókat is próbálhat szerezni magának a Fidesz

A magyar szavazók 15 százaléka nem fideszes, de ellenzi a melegek jogegyenlőségét. Ők és a hezitáló fideszesek lehetnek az LMBTQ-ellenes fordulat precíziós célpontjai.

Torontáli Zoltán
2021. július 27. 16:36 Közélet, Vállalat

Miért kell a kasszánál a papírnyugtát átvenni, ha legtöbbször azonnal kidobjuk?

Ma már elég egyszerű megoldani, hogy digitálisan kapja meg a vásárló a bizonylat hű másolatát, ám ennek ellenére is nyomtatunk ezerrel.

Fontos

Avatar
2021. július 31. 17:06 Világ

Párizs megmutatja, mit lehetne kezdeni az olyan városi sztrádákkal, mint a budapesti Rákóczi út

Nagy fejlesztések jönnek a Champs-Élysées-n, nemcsak környezetkímélőbbé, de a belváros számára jövedelmezőbbé is tennék a területet.

Mészáros R. Tamás
2021. július 31. 06:42 Tech, Világ

Japán az olimpia farvizén meghirdette a hidrogénenergia-alapú társadalom jövőképét

Annak ellenére, hogy a technológia jelenlegi hatékonyságának és árának fényében sokan szkeptikusak az ambiciózus terveket illetően.

Avatar
2021. július 30. 16:28 Élet, Világ

Megmentheted-e az egyéni döntéseiddel a világot a klímakatasztrófától?

A cégek szeretik azt mondani, hogy ők csak olyan termékeket gyártanak, amelyeket el lehet adni. A fogyasztóknak kellene más termékeket venniük? De befolyásolhatja az egyéni fogyasztói döntés a piacokat?