Kihirdették a győztest a Budapest-Belgrád vasút hazai szakaszának felújításához kapcsolódó közbeszerzésen, amelyen a független mérnöki, műszaki ellenőrzési feladatok ellátására kerestek vállalkozót. A nyertes a Főber és a Magyar Mérnök Céh konzorciuma lett 6,139 milliárd forintos ajánlattal. A tájékoztató szerint alvállalkozóként bevonják majd a munkába a Bíró és Társa Mérnöki Szolgáltató Irodát is.
A másik ajánlattevő az Eco-Tec, a Transinvest és az Utiber által alkotott konzorcium volt, amely 7,7 milliárd forintért vállalta volna a munkát.
A beruházótól független mérnöki felügyelet minden uniós szabályok szerint kiírt infrastruktúrafejlesztési projektnél kötelező. Végül a Budapest-Belgrád vasút magyar szakaszának*Egészen pontosan a Soroksár és Kelebia közötti 152 kilométerről van szó. felújítását és kétvágányúvá alakítását is ennek megfelelően hirdették meg, noha eredetileg valószínűleg nem ez volt a terv, ezért késik több éve a projekt. (Szijjártó Péter első, 2013-as bejelentése szerint az egész munkának be kellett volna fejeződnie 2017 végére.)
A nyertes konzorciumnak egyaránt lesznek feladatai a beruházás előkészítési, megvalósítási és jótállási időszaka alatt. Azaz már munkához is láthatnak. A projekt megtervezésére és kivitelezésére egy másik közbeszerzést írtak ki, amelyen még nem hirdettek győztest. Annyit lehet tudni, hogy mindkettőben van kínai vállalat. Ez nem meglepő, mert a kamatköltségekkel együtt 750 milliárd forintból megvalósítani tervezett beruházást 85 százalékban kínai hitelből fogják finanszírozni.
A tervek szerint a tervezésre két, a kivitelezésre három év áll majd rendelkezésre, a beruházásnak 2023-ig kell elkészülnie. A független mérnök feladata lesz egyebek mellett a tervek felülvizsgálata, a projekt műszaki, pénzügyi és időbeli teljesítésének ellenőrzése, valamint a kivitelezési munkák felügyelete.
Közélet
Fontos