Egy amerikai felmérés szerint, amelyet a Market Watch szemlézett, az ételfutárok meglepően nagy arányban nyúlnak hozzá a szállítmányokhoz: 28 százalékuk vallotta be, hogy megdézsmálta a rendelést. A válaszadók 54 százaléka mondta azt, hogy az étel illata miatt érez nagy kísértést arra, hogy például egy-két darab sült krumplit lecsippentsen a rendelésből, amit a fogyasztó úgysem fog észrevenni. Már ha úgy van csomagolva.
A felmérésből az is kiderült, hogy a megrendelők nagyon nem szeretik a lopós ételfutárokat, az 1-től 10-ig terjedő skálán 8,4-es átlagpontszámot adtak a dézsmálásra (ahol 10 pont volt a legrosszabb értékelés), és 85 százalékuk előnyben részesíti a teljesen zárt ételcsomagolást.
A futárcégek nagyon szigorúan próbálják védeni a csomagokat, a szabályzataik szerint ki is rúghatják az ételhez való hozzányúló futárt, ezért is elég meglepő az elcsábuló futárok 28 százalékos aránya.
A megkérdezett futárok viszont a vevők sóherségére panaszkodtak. Hatvan százalékuk mondta azt, hogy a borravaló elmaradása vagy nagyon kis összege folyamatosan irritálja. A fogyasztók 95 százaléka mondta, hogy ad borravalót, annak összegét azonban 66 százalék szerint befolyásolja az étel ára és a (futárokhoz nem jutó) szállítási díj mértéke.
A megrendelők harmadánál 5 dollár az átlagos borravaló, csak 11 százalék ad ennél többet, ám 57 százalékuk ennél kisebb összeget szokott a futár markába nyomni.
Élet
Fontos