A mesterséges intelligencia (MI) és a gépi tanulás robbanásszerű fejlődése miatt sokan egy Skynet-szintű világvégére számítanak, mások viszont óriási tudományos, technológiai és gazdaságszervezési áttöréseket várnak tőle. Valójában a legnagyobb forradalmat – legalábbis eddig – egy kevésbé látványos, de a mindennapokban elég fontos és rengeteg pénzt mozgató területen, a reklámban és a marketingben okozta az MI, miután egyre finomabb módszerekkel tudják megjósolni az emberi viselkedést, így azt is, hogy mivel tudják rávenni az embereket arra, hogy azt csinálják, amit a hirdetők szeretnének.
Ezek a manipulációs technológiák az árukat eladó cégeknek kedvezőek, a fogyasztóknak viszont gyakran nem annyira. Különösen akkor gond ez, ha például szerencsejáték-függőket igyekeznek még több játékra csábítani. Márpedig az Axios cikke szerint a kaszinók és szerencsejáték-üzemeltetők rendkívül agresszívan mentek rá az adatelemzés és a mesterséges intelligencia adta lehetőségre, hogy a fogyasztóikat a lehető legjobbkor vegyék rá a zsetonok betolására.
Alapvetően arról van szó, hogy a kaszinó- vagy szerencsejáték-üzemeltetők szeretnék megtalálni azokat az embereket, akiknek magas a kockázatvállalási hajlandósága, behívni őket a kaszinóba vagy a sorsjegyárushoz, aztán a lehető legjobb pillanatban – akár névre szóló kedvezményekkel vagy egyéb ösztönzőkkel – átlökni őket a tétovázáson, játékra bírni őket.
Az Axios szerint a kaszinóknak több kisebb adatelemző cég segít ebben, többek között a DataRobot, az IKASI és az Optimove. A tanácsaik a szerencsejátékosok megszólítására irányuló marketingkampánytól a kockázatvállalók (tehát a sokat veszteni hajlamosak) azonosításán át egészen a kaszinó belső tereinek optimális elrendezéséig terjednek. Azt állítják, hogy egy-egy játékosból akár sokszoros profitot is ki lehet sajtolni a tanácsaik alapján.
Az amerikai kaszinóknak gyakran évtizedekre visszanyúló adataik vannak a fogyasztóikról a különféle hűségprogramjaiknak köszönhetően. De a jövőben ennél is több adatuk lehet mindenkiről: a kínai fennhatóság alá tartozó Makaó kaszinóiban a Bloomberg szerint rejtett kamerával vett felvételekről, arcfelismerő szoftverekkel elemzik az emberek viselkedését, és az ebből épített modellekre alapozva adnak nekik egyénre szabott ösztönzőket.
Ilyen trükkökkel leginkább a szerencsejáték-függőkre tudnak hatni, sőt akár fokozhatják is a függőség előfordulását. A szabályozás egyelőre nem érte utol a technológiai fejlődést ebben a kérdésben sem, így aztán a cégek legfeljebb a saját önszabályozásukra hivatkozhatnak – miközben pénzügyileg ellenérdekeltek benne.
Élet
Fontos