Az utóbbi időben egyértelmű fogyasztói trend lett, hogy az emberek egy része rossz lelkiismerettel vásárolja a műanyagba csomagolt árukat, köztük a PET-palackos üdítőket. Például egyre többen vesznek emiatt vízszűrős kancsót és szódagépet ahelyett, hogy eldobható palackos ásványvizeket vennének.
Az ipar gyorsan válaszol az ilyen változásokra, így az Egyesült Államokban máris terjedni kezdett, hogy az ásványvizet is dobozba öntik műanyag palackozás helyett. A Pepsi például az USA egyes – környezetileg tudatosabb – részein máris alu dobozban adja az Aquafina ásványvizet, az Ever & Ever és a sörösdobozokban vizet áruló Liquid Death nevű márkák pedig teljes mértékben erre az ötletre és üzenetre építik magukat. A Pepsi 2025-re globálisan és teljes egészében újrahasznosított vagy lebomló anyagokra állítaná át a csomagolóanyagait, ezért előbb-utóbb Magyarországig is el fog érni ez a trend.
A műanyag elhagyása valóban jó dolog, a folyamatosan termelődő egyszer használatos műanyagok jelentős része a szárazföldi és óceáni élővilágot mérgező mikroműanyagként végzi, és előbb utóbb az emberek szervezetébe is visszakerül. Míg a PET-műanyagok mindössze egytizedét hasznosítják újra (vagy annyit sem), addig az alu dobozok kétharmadát újra fel tudják használni. De a csapvízzel összevetve továbbra is összehasonlíthatatlanul szennyezőbb a dobozos megoldás is, a csomagolt vizet továbbra is le kell gyártani és el kell szállítani, ami az éghajlatváltozást okozó széndioxid-kibocsátás óriási többségéért felelős.
Élet
Fontos