Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. február 18. 07:20 Élet

Olyan autókat importálunk, amelyekhez nyugaton már nem akarnak hozzányúlni

A magyar autópiacot egyértelműen a nyugati használt import hajtja már évek óta. Az utakon futó személygépkocsik átlagéletkora 14,5 év, a dízelüzemű kocsik aránya pedig 28 százalék.

Ezeknek az adatoknak az ismeretében különösen érdekes, hogy Magyarország a világ éllovasa egy internetes keresésben. A Google keresések gyakoriságát a Trends nevű alkalmazással lehet vizsgálni, amely megmutatja, hogy hol és mikor melyek voltak a legnépszerűbb keresési kifejezések vagy általános témakörök.

A Google adatai azt mutatják, hogy a népességhez képest Magyarországról évek óta messze a legtöbben keresnek rá a kettőstömegű lendkerék témakörre.*A Google Trendsben nem csak konkrét kifejezésekre, hanem témakörökre is rá lehet keresni. Az utóbbi 15-20 évben gyártott dízelautók egyik fontos alkatrészéről van szó, amelyet ráadásul az utóbbi tízévben egyre gyakoribbá váló kisméretű benzines turbómotorokhoz is sokszor beszerelnek az autógyárak. A kettőstömegű lendkerék a motor által keltett rezgéseket csillapítja, hogy kímélje a kapcsolódó alkatrészeket, például a sebességváltót és a kuplungot.

Az alábbi térképen az látszik, hogy a keresésben világelső Magyarországot 100 százaléknak véve az egyes országokban milyen gyakoriságú a kifejezés használata.

Akinek dolga akad vele, örökre megjegyzi a kettős lendkereket, a használat módjától függően ugyanis ez 200-300 ezer kilométer után szinte biztosan tönkremegy, és a cseréje több százezer forintba kerül. Sőt, ha a munkaigényes javítást márkaszervizben végzik gyári minőségű alkatrészekkel, akkor egy prémium márkánál milliós összeget is elkérnek érte. Az idősebb autóknál a kettős lendkerék elhasználódása gyakorlatilag a gazdasági totálkárral lehet egyenlő.

Az importált használtautók átlagéletkora 11 év felett van, évi átlagos 20 ezer kilométer futásteljesítménnyel számolva pedig éppen az jön ki, hogy olyan autók jönnek be, amelyeknél a gyári szerelésű lendkereket hamarosan cserélni kell. Az osztrák és német autósoknak nagyon nem éri meg a kinti munkaerő-költségek mellett a javításba belevágni, valószínűleg inkább továbbadják a kocsit a magyar neppernek.

A keresési toplista harmadik és a negyedik helyén Ausztria és Németország áll, két olyan ország, ahonnan a magyar használtautó-import java származik. Ebből arra következtethetünk, hogy a rendkívül intenzív magyarországi érdeklődés mögött az állhat, hogy a nagyjavítás előtt álló kocsikat hozzák be tömegesen. Nálunk pedig a bajba jutó új tulajdonosok próbálnak kétségbeesetten megoldást találni az alkatrész cseréjére az interneten.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet autó használtautó import javítás kettőstömegű lendkerék Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. november 19. 14:03 Élet, Közélet

Alig érezné meg a gazdaság, ha december 24. piros betűs ünnep lenne

Az első évben körülbelül az egy napra eső GDP 20 százaléka esne ki, utána talán annyi sem, vagyis a lépésnek csekély gazdasági következménye lenne.

G7.hu
2024. november 19. 09:27 Élet

Szentkirályi Balázs-díjat alapít a G7

A G7 szerkesztősége, volt munkatársai díjat alapítanak a tavaly elhunyt Szentkirályi Balázs emlékére, aki a G7 2017-es alapítástól súlyos betegségéig a gazdasági portál vezérigazgatója, szerkesztője volt.

Vermes Nikolett
2024. november 17. 06:09 Élet

Milyen esélyekkel indul egy elhagyott csecsemő a magánkórházban születetthez képest?

Szerető családban eltűnhetnek a kezdeti viszontagságok következményei, de fontos, hogy minél kevesebb időt töltsenek átmeneti körülmények között.

Fontos

Stubnya Bence
2024. november 20. 14:03 Adat, Pénz

A Magyar Telekom akciózott akkorát, hogy levitte a teljes inflációt

Akkora áresést okozott a Telekom tévés-streaminges akciója a KSH módszertana szerint a szolgáltatásoknál, amekkorára 1992 óta nem volt példa.

Torontáli Zoltán
2024. november 20. 11:01 Közélet, Vállalat

Gyenge lehet a rajt az egymilliós átlagbérhez igazodó minimálbér felé

A tárgyalóasztalon jelenleg fekvő számokkal nehezen lennének elérhetők a kormány nagy tervei.

Bucsky Péter
2024. november 20. 06:03 Közélet

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ingyenesség

A csökkenő utasbevételek miatt már csak évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, hogy mindenki ingyen vonatozhasson az országban.