Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2017. december 19. 08:57 Élet

A biciklisek és az autósok között ugyanakkora a balesetet okozók aránya

Az autósok előszeretettel mutogatnak a biciklisekre, a biciklisek pedig az autósokra, amikor arról van szó, hogy melyik társaság közlekedik balesetveszélyesebben. A vita eldöntésére megnéztük a KSH most megjelent, 2016-os adatokat tartalmazó jelentését, és belevettük a vizsgálatba a teherautó-sofőröket, illetve a motorosokat is.

Tavaly összesen 16 ezer 627 olyan közúti baleset történt, amelyben valaki megsérült. Ezek többségét, 67 százalékát a személygépkocsi-vezetők okozták, a biciklisek 1778 balesetben voltak vétkesek, ezzel második helyen állnak, őket követik a teherautó-sofőrök 1542 balesettel.

Az alábbi diagram azt mutatja, hogy az összes baleseten belül hogyan oszlanak meg az egyes járműtípusok (illetve hol helyezkednek el a gyalogosok).

 

Az autósok persze azért szerepelnek ilyen nagy aránnyal, mert összesen 3,3 millió autó fut az utakon, jóval több, mint bicikli vagy motor. Éppen ezért megnéztük az egyes típusok állományát és ezer járműre arányosítottuk az okozott balesetek számát. A KSH-nak majdnem mindenre vannak pontos adatai, csak a biciklisekkel voltunk bajban, mert a bringák számon tartásával a hivatal nem nagyon foglalkozik. Jobb híján egy korábbi felmérés eredményeit vettük alapul, amely szerint napi rendszerességgel 500 ezren járnak munkába biciklivel, ezt tekintettük jó közelítésnek a forgalomban aktívan résztvevő kerékpárok számának.

 

A grafikonon nem látszik jelentős eltérés az okozott balesetek arányában, mintha az lenne a jellemző, hogy ezer járműre mindenhol 3-4 okozott baleset jut. Vagyis minden érintett kiegyezhet egy döntetlenben (feltételezve, hogy egy-egy jármű vezetője akár több balesetet is okozhat, de ennek előfordulása hasonlóan jellemző a különböző típusokban).

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet autó baleset bicikli KSH motor statisztika teherautó Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Stubnya Bence
2025. március 31. 06:01 Élet, Pénz

Meglepő városokban kell keresni a leggyorsabban dráguló lakótelepi lakásokat

Az abszolút listán Pest és Debrecen kiszorította Győrt és Sopront, de a leggyorsabb áremelkedés Komlón, Várpalotán, Miskolcon és Szegeden ment végbe.

Vámosi Ágoston
2025. március 30. 06:07 Élet

Feles reggelire, cigi helyett Xanax, ebben a közegben indul kirakatháború a drogok ellen

Nem várható kedvező változás a kábítószer-ellenes felbuzdulástól, az egymilliárdos kocsmaprogramnak pedig nagyon rossz az üzenete szakemberek szerint.

Stubnya Bence
2025. március 26. 06:01 Élet, Vállalat

Temetik az otthoni munkát, de éppen most alakul ki a mindenki számára hasznos formája

Szigorításról szólnak a hírek, pedig stabilizálódik a távmunka szerepe, és egyre inkább látszik, hogy hány irodai nappal kerülhetők el a hátrányai.

Fontos

Vámosi Ágoston
2025. április 2. 05:59 Vállalat

Olyasmiben látott értéket, amiben más nem, erre alapozva válna globális céggé a magyar Datapao

A magyar adatelemző cég az egyike az ezer leggyorsabban növekvő európai cégnek a Financial Times szerint. De hogyan jutottak ide?

Torontáli Zoltán
2025. április 1. 05:58 Vállalat

Ezért nem tud ma beszállni az árversenybe a sarki élelmiszerbolt

Az árrésstop minden korábbinál jobban megmutatta, milyen hatalmas előnyben vannak a nagy boltláncok a beszerzések terén a kisboltokhoz képest.

Hajdu Miklós
2025. március 29. 15:04 Világ

Európában a klímavédelem nyírta ki az olcsó kisautókat, Amerikában Trump vámjai fogják

Az áremelkedés miatt jellemzően az olcsóbb és kisebb típusok tűnhetnek el az amerikai autópiacról. Ilyeneket már Európában is egyre nehezebb találni.