Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2021. szeptember 9. 11:03 Közélet

Valószínű, hogy lesz még állami támogatás e-autókra, de nem tudni, mikor

Steiner Attila, az Információs és Technológiai Minisztérium államtitkára egy sajtóbeszélgetésen azt mondta, a tárcát meglepte, hogy az elektromos autók beszerzéséhez nyújtott támogatások iránt mekkora volt az érdeklődés. Ismert, hogy a minisztérium eredetileg három lépcsőben, egy-egy milliárd forintos keretösszeget hirdetett meg, az érdeklődést látva azonban összevonták és előrehozták a program későbbi részeit, azaz szétosztották a teljes, 3 milliárdos keretet.

Így viszont azok, akik csak a későbbi pályázatokon akartak indulni, hoppon maradtak. Steiner Attila azt mondta, jelenleg nincs több pénz allokálva az elektromos autó támogatásokra, és részletes elemzést kell végezniük arról, hogy milyen hatása volt a programnak. Ez még folyik, és ezért nem tud időpontot mondani arra, hogy az újabb támogatások mikortól válnak elérhetővé. A cél azonban egyértelmű, az ITM az elektromos hajtású járművek terjedését támogatni szeretné.

Az államtitkár egyébként a többek között az elektromos töltési megoldásairól ismert, svájci gyökerű ABB elektromos buszokkal foglalkozó rendezvényén beszélt a tervekről.

A buszokkal kapcsolatban elhangzott, hogy összesen 8500 busz fut ma a magyar utakon, ebből 2900 a helyi közlekedésben, és ezen belül majdnem 2700 a megyeközpontokban, illetve Budapesten.

Az első komolyabb elektromos buszbeszerzési tenderen a 25 ezer lakosnál nagyobb, konvergencia régiókban lévő városok pályázhattak, és 11 jelentkező között 123 e-busz beszerzésre nyílt lehetőség, összesen 24,6 milliárd forintért. Ezek tesztje még folyik, forgalomba állása csak a következő hónapokban várható.

Steiner Attila azt mondta, uniós forrásból a jövőben összesen 144 milliárd forintot terveznek elektromos busz beszerzésekre. A 8 ezres országos buszmennyiséghez képest még ez sem ad lehetőséget áttörő mértékű cserére, az első tender áraiból kiindulva mintegy ezer elektromos buszra lehet elég.

Az államtitkár szerint a forrást folyamatosan fogják megnyitni, és szeretnék elérni, hogy a megvásárolt buszoknál a magyar gyártás vagy beszállítás részaránya meghaladja az 50 százalékot.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Közélet busz elektromos busz ITM pályázat Steiner Attila üvegház Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.

Fontos

Váczi István
2024. április 30. 04:37 Világ

Olyan lehetőség előtt áll az orosz hadsereg Ukrajnában, mint utoljára két éve

Nem sikerült kihúzniuk az ukránoknak jelentősebb területveszteség nélkül a lőszerutánpótlás és létszámbeli erősítés beérkezéséig, és az is kérdés, nem kerülnek-e még nagyobb bajba.

Bucsky Péter
2024. április 29. 04:33 Adat, Élet

Külföldi polgármestert is választhatna több magyar település a nagy arányuk alapján

Nem feltétlenül ott él a legtöbb külföldi állampolgár Magyarországon, ahol azt a gazdasági fejlettség alapján várnánk.

Hajdu Miklós
2024. április 28. 04:33 Élet

Ha így megy tovább, az alapkamat helyett a folyók vízállása határozza meg az inflációt

Eddig a globális felmelegedés árakra gyakorolt hatásait többnyire átmenetinek, esetlegesnek tartották az elemzők, de eljött az ideje a szemléletváltásnak.